KÖK-Forumet!
Har haft ett forum innan med köksinredning som var ganska poppis, den är stängd nu så jag öppnar en ny! Här kan vi väl ha tips & ideer för snygga kök! Lägg gärna in bilder på era nya/renoverade kök-alltid kul!
Har haft ett forum innan med köksinredning som var ganska poppis, den är stängd nu så jag öppnar en ny! Här kan vi väl ha tips & ideer för snygga kök! Lägg gärna in bilder på era nya/renoverade kök-alltid kul!
Sanna2004: Tack för tipset. Hade ingen aning om detta... med tre mån alltså..
Vi ska även renovera badrummet så det blir nog att investera i inredning dit för de tusenlapparna. Blir nog bara 3000, men det är ju inte illa!!
Barnvakten: Vilket fint kök! Har du äkta träbänkskivor el är det laminat? Skulle vilja ha laminat som är så mörka (smidigt när man har små barn..)
Joan80: Också ett fint kök. Ek är också läckert...
Håller på att bygga ut huset och får därför ett helt nytt kök i den nya delen. Ska bli så skönt. Vi ska köpa IKEAs Lidingö också. Snart har vi väggar i köket så då ska det beställas! *spännande* Kan lgga in en bild i galleriet på kökets planlösning.
Tussan05: Vi ska också bygga ut! De börjar gräva för grunden om ca 2v, står i startgroparna!! Hur långt har ni kommit? Vi ska ha köketi nuvarande v-rum, gamla delen...
Sitter & läser om + tittar på era fina kök, så tittar jag in i vårat & blir lite ledsen i ögat då det är såå fult med en orange/brun/gul söndertorkad medaljong korkmatta, gröna kantstötta & nötta underskåp, gula kantstötta & nötta överskåp, gulnande & spruket kakel, droppande kran, en fel vinklad diskbänk, furupanel vid matplatsen & en brunpanel på fönster väggen.
Börjar nu allvarligt fundera på att renovera kök i sommar ist för att bygga ut hallen, undra vad sambon säger om det.
Tussan05: Vi ska bygga ut 48 kvm på backen, fast i två plan. Nere blir det groventre, entre o vardagsrum i nya delen. Där uppe blir det ett allrum (med stor takkupa) o två till sovrum. Går fr 72kvm, 3 rok till 160kvm, 6 rok. Vi ska också göra massor själva. Har tingat byggare för att göra, schakt, dränering, grund, stomme o tak samt panel nya delen. Resten ska vi göra själva. Kommer nog ta ett par år..
Fördelen är att vi kan jobba i etapper. Kan stänga igen till bygget hela tiden.. men det blir nog byggdamm ändå så det heter duga..
Men spännande för er som är igång.. ska nog in på din sida o kolla om du har några bilder.
Barnvakten: Kanon! Ska hålla utkik efter de bänkskivorna!! Precis det som jag önskar mig!
Yossis: Jag skulle prioritera köket, husets hjärta. Hallen, visst, men där spenderar man inte så mycket tid.. Välj köket!!
Ika80 skrev 2007-05-23 22:52:23 följande:
Här vill jag oxå hänga![]()
Vi har nyligen inrett kök i den nya gäststugan och nu har vi satt tänderna i vårt kök inne i huset.
Jag har nog smugit in hos flertalet av er och kollat in era fina kök men då jag haft data problem har jag inte kunnat ge mig tillkänna![]()
Yossis: Jo, då är det skillnad. Ett badrum nere är ju verkligen också hög prioritering. Vi har bara på övervåningen nu (kvadratstor toa o separat liten dusch) så badrum nere längtar vi också efter. Det blir det i gamla köket..
IKA80 Din beskrivning låter precis som vår, vi har oxå bara en mega liten toa på övervåningen. Drömmer om ett stort badrum nere. Men nu har vi börjat med köket så toaletten får väntas med...måste bygga ut för att kunna bygga den oxå.
Vi har renoverat vårt kök. Rev ut och gjorde om helt och hållet. Hittade ett par fuktskador på vägen och lite annat kul.
Det finns bilder i mitt galleri om ni är nyfikna. Har massvis med bilder i datorn från renoveringen oxå om någon är intresserad av något speciellt.
Lycka till! Det är så sköööönt när det är klart! ![]()
Nyckelpigan: Jättesnyggt verkligen! Sååå mysigt med vedspis i köket. Vi funderar på att sätta in än, vi har hus från 1912 o vill ha den gamla stilen. Vi ska också fixa ett sådant där gammalt skafferi som man går in.. Då behöver man inte ha så mycket skåp.. Skafferiet sväljer ju MASSOR!! Det allra bästa med ditt kök var arbetsytorna.. GULD!!
Nu ni som ska beställa IKEA-kök. Innan 17:e juni vad det som gällde, iaf här.. Så får man 1000/10.000 som man handlar kök för.. Får man räkna med vitvaror i priset..? Någon som handlat vitvaror på IKEA.. vill ha deras diskmaskin för inbyggnad.. Är ni nöjda? jag menar whirlpool borde ju va OK, eller?
I mitt galleri i mappen vattenläckage finns bilder från vårt kök. Hur det såg ut innan och efteråt. Nu ska jag kika runt lite på era kök ![]()
sis02: Vilken mardröm med vattenläcka, men det blev ju bra till slut som tur var!!! Tur att det finns försäkringar!!