Inlägg från: maja 85 |Visa alla inlägg
  • maja 85

Unga som längtar efter barn !

glädje: näe..jag kör stenhårt på grapefruktmetoden men vet inte om det har funkat än.

har hört talas om det där rosenrot men aldrig riktigt fattat vad det är för nåt.

• maja 85

jaja86: ja en av varje vore ju trevligt.jag har hört att det är bättre att få en flicka först och sen en pojke, för att flickor mognar snabbare än killar.

men det är ju inget man kan bestämma själv direkt :)

• maja 85

ja precis. det ska tydligen göra så att underlivet blir så surt att spermierna inte vill vara där och fortsätter uppåt dit man vill att dom ska komma. sen ska det tydligen göra så att flytningarna blir tunnare och på så sätt ska spermierna få det lättare att ta sig fram :)

• maja 85

glädje: det är receptbelagt.men det gör inte så att man lättare blir gravid utan som jag har förstått det så hjälper det kvinnor att tydligare känna att dom har ÄL. vet inte om det även kan hjälpa till med att sätta igång ÄL om man inte har nån.

• maja 85

ja precis. det har funkat för gansk många som jag har hört. sen är det ju väldigt gott och nyttigt också så det kan ju iaf inte skada :)

• maja 85

jag kommer vara hemma ett år och sen kommer min kille vara hemma ett halvår eller ett år, beroende på när vi får dagisplats..

jag tänker jättemycket på allt det där praktiska.haha

• maja 85

ja jag tycker inte att man ska sätta sitt barn på dagis innan det är ett och ett halvt, helst två. vi brukar rekommendera två år på mitt jobb men det är ju inte alltid det funkar.

jag skulle vilja vara hemma två år men jag vill blir färdig med min utbildning också. sen när jag pluggar och jonas är pappaledig så kommer jag att ha korta dagar och vara ledig mycket med dom.så det kommer nog funka bra hoppas jag.

• maja 85

jag pluggar till förskollärare och lågstadielärare, har läst två år av 3,5. vad gör du om dagarna då jaj86?

• maja 85

jaj86:har du funderat på nåt du vill plugga? eller du kanske inte vill plugga alls? man MÅSTE ju inte plugga.haha

• maja 85

barngalen: ja miranda och vilda är fina namn båda två.
    tycker också det är skitsvårt med killnamn. jag tycker att julian är fint men det har våra kompisar döpt son son till så det är upptaget.haha

Svar på tråden Unga som längtar efter barn !