• alexix

Champix - abstinens?

Hej ..

Jag är nu inne på snart min 5e v med champix.
    Har vart helt rökfri nu i 17 dagar ( Inte ens ett enstaka bloss), men har nu ca varannan dag ganska svår o jobbig abstinens
    Ni som har ätit champix eller har erfarenheter av dom , hur har det varit för er?
    Börjar tro om det är tabletterna som ger sånn abstinens..?

• Svar på tråden Champix - abstinens?
  • Anonym (yes)

å vad glad jag blir att jag hittade denna tråd. jag har precis börjat med champix. ska sluta röka om en vecka.

när ni skriver om abstinens, vad menar ni då?

vad har ni för erfarenhet av biverkningar av tabletterna? jag är livrädd för alla ev biverkningar.
    och så den där jäkla viktuppgången av att sluta röka, jag som skulle behöva gå ner några kilo.

• Anonym (yes)

å vad glad jag blir att jag hittade denna tråd. jag har precis börjat med champix. ska sluta röka om en vecka.

när ni skriver om abstinens, vad menar ni då?

vad har ni för erfarenhet av biverkningar av tabletterna? jag är livrädd för alla ev biverkningar.
    och så den där jäkla viktuppgången av att sluta röka, jag som skulle behöva gå ner några kilo.

• Anonym (yes)

hallååå, det måste väl finnas fler som provat champix??
    skriv om era erfarenheter

• Anonym (3:an)

Hej yes
    Jag har gått upp 7 kg (tre mån sen jag slutade). Hade precis som du några kg för mycket 
    (3 kg) innan... så nu är det 10 totalt. Inte så kul, men vinsten att ha slutat röka är så mycket större... jag mår så j-a bra!
    Har inte haft nån svår abstinens (som jag haft då jag testat plåster etc.) . Röksuget har kommit "som en liten pust" då o då... har gått över lika snabbt!
    O ja, jag var manisk rökare....

Lycka till!!! 

• Anonym (3:an)

Glömde säga att jag ätit mycket gott och inte brytt mig om att jag skulle gå upp i vikt... jag tar en sak i taget!!!

• JessieZ

Är det inte fler som äter champix?? Skulle vilja höra om allt som har med det att göra...både bra och mindre bra saker...biverkningar, viktökning, rökstopp och hur bra allt är efter kuren.

jess

• Anonym (yes)

jag äter, och vill också veta lite mer.
    är inne på 5e dan nu. slutar snart att röka

• Micki

Jag äter också Champix-har dock bvara ätit dem i 11 dagar och varit rökfri i 2
    Den enda biverkningen jag märkt av är att jag kan må lite illa av tabletten jag tar på morgonen,men det är övergående och helt klart värt det!! Har inte känt nåt jättesug efter att röka-Helt otroligt!!
    Har rökt i 15-16 år, 16-20st/dag..

• BinBin

Hej!

Jag har varit rökfri sen 1 maj. Men började med Champix 5 maj. Det e verkligen kanon. Lite dyrt, men det går på högkostnadskortet Så det blir billigare varje gång. Mådde illa när jag ökade dosen till 1mg. Men bara jag tar det i samband med måltid så är det inga problem. Ett litet problem bara igår fick jag ett + på stickan. Så jag antar att jag måste avbryta nu. Men det ska nog gå bra ändå. Helt otroligt att något kan fungera så bra. //Lindha

• Anonym (yes)

bimbin
    hoppas det funkar lika bra för mig, som för dig. ja med champix alltså

hoppas du inte menar att + är ett problem, antar att man får gratta

Svar på tråden Champix - abstinens?