• alexix

Champix - abstinens?

Hej ..

Jag är nu inne på snart min 5e v med champix.
    Har vart helt rökfri nu i 17 dagar ( Inte ens ett enstaka bloss), men har nu ca varannan dag ganska svår o jobbig abstinens
    Ni som har ätit champix eller har erfarenheter av dom , hur har det varit för er?
    Börjar tro om det är tabletterna som ger sånn abstinens..?

• Svar på tråden Champix - abstinens?
  • Anonym (3:an)

BinBin: grattis!!! Sluta med Champix direkt, eftersom de kan orsaka fosterskador!!

• alexix
    BinBin skrev 2007-05-26 20:01:33 följande:
    Hej!Jag har varit rökfri sen 1 maj. Men började med Champix 5 maj. Det e verkligen kanon. Lite dyrt, men det går på högkostnadskortet Så det blir billigare varje gång. Mådde illa när jag ökade dosen till 1mg. Men bara jag tar det i samband med måltid så är det inga problem. Ett litet problem bara igår fick jag ett + på stickan. Så jag antar att jag måste avbryta nu. Men det ska nog gå bra ändå. Helt otroligt att något kan fungera så bra. //Lindha
    Grattis till  :et
  • alexix

Jag har inte ökat i vikt efter jag har slutatr röka .. kollade vikten innan jag börja och står på samma fortfarande..

Har vart rökfri nu i 36dagar

• Micki

alexix-36 dagar,det va inte illa! Och inte gått upp nåt i vikt
    Hur känns det för dig nu,när du inte rökt på mer än en månad? Tänker du på det mycket? Blir du sugen ofta?
    Bra gjort!!

• Anonym (yes)

alexix
    wow, jag vill inte heller gå upp nåt. behöver egentligen gå ner lite.
    hur har du gjort? äter du champix?

• Micki

Jag har börjat sova oroligt och drömma massa konstiga grejer,det måste bero på Champixen. I morses när mannen kom hem från jobbet väckte han mig och fråga ifall jag hade tagit min tablett,ja,sa jag men så fick jag tänka efter lite,nä,det har jag inte,jag drömde att jag hade gjort det

• JessieZ

hej fick inte champix....de har inte det här hos oss....de har bara zyban.

är det någon som vet för och nackdelar med det?

• alexix
    Anonym (yes) skrev 2007-05-29 00:21:43 följande:
    alexixwow, jag vill inte heller gå upp nåt. behöver egentligen gå ner lite.hur har du gjort? äter du champix?
    Jo jag äter Champix,
    Jag har vart rätt hård med mig själv , inte tillåtit mig att småäta nått o sen har jag skaffat mig ett löpband så jag tränar varje dag på den + lite styrketräning..
    Det e rätt skönt att ställa sig på löpbandet när man känner sig rastlös o har abstinens .
    Jag var väldigt rastlös dom första dagarna så då var det bra o ha ett ..

Abstinens har jag tyvärr fått som biverkning av tabletterna , jag fick de innan jag ens hade slutat röka ...
  • Anonym (3:an)

Jag har slutat med Champix nu... en vecka och det går faktiskt bra... känner lite mer sug än innan, men jag har extra tabletter hemma, så jag kan börja igen om det blir outhärdligt.
    Sju kg blev det, men som sagt, jag har tillåtit mig själv att gå upp... sluta röka var viktigast nu!!!
    Lycka till alla andra!!!

det bästa är att jag känner mig som en icke-rökare!!!

Svar på tråden Champix - abstinens?