• alexix

Champix - abstinens?

Hej ..

Jag är nu inne på snart min 5e v med champix.
    Har vart helt rökfri nu i 17 dagar ( Inte ens ett enstaka bloss), men har nu ca varannan dag ganska svår o jobbig abstinens
    Ni som har ätit champix eller har erfarenheter av dom , hur har det varit för er?
    Börjar tro om det är tabletterna som ger sånn abstinens..?

• Svar på tråden Champix - abstinens?
  • JohannaAxelsson

Jag har slarvat med mina champix kan jag ju säga. Är inne på v3 med dom men skulle varit inne på v 4 men inte plockat ut dom helt enkelt. Har varit utan och det har gått men ändå haft lite mera abstinens än om jag skulle haft dom så därför valde jag ändå att plocka ut dom istället för att ta till en cigg. Jag är så motiverad o peppad så det inte är klokt. Är oxå 27 år och har lungor som en 45-åring
    Fick ju göra ett lungfunktionstest innan jag fick dessa utskrivet just bara för att se hur mycket rökningen har förstört mina lungor.

Jag slutade väldigt snabbt, man ska ju sluta mellan dag 8-14 men jag slutade redan på dag 7. Kände att jag inte kunde skjuta fram det för mycket och hade sån press på mig från min man med. Visst det gick/går men kanske hade varit ännu bättre och ändå ta det i den takten det ska tas, inte stressa fram det. Har i alla fall varit helt rökfri 11 dagar. Har tagit bort en dag då jag rökade. Kräktes även då så jag fick betala för den synden

♡Älskar mina 3 töser Sophie 7år, Emelie 3år & Nathalie1år♡
  • Anonym (yes)

jaha, då är man ickerökare då på första dagen, men dock...
    tar min andra kopp kaffe idag. inga problem alls. märker tydligt att det spelar stor roll HUR man tänker.

tar mina champix trots ont i magen av dom. det är som kramper, men inte alls hela tiden

• JohannaAxelsson
    Anonym (yes) skrev 2007-06-02 12:49:08 följande:
    jaha, då är man ickerökare då på första dagen, men dock...tar min andra kopp kaffe idag. inga problem alls. märker tydligt att det spelar stor roll HUR man tänker. tar mina champix trots ont i magen av dom. det är som kramper, men inte alls hela tiden
    Du kommer lyckas! Man saknar faktiskt inte ciggen speciellt mycket när man dricker kaffe tycker inte jag. Jag blev alltid så skakis då
    ♡Älskar mina 3 töser Sophie 7år, Emelie 3år & Nathalie1år♡
  • alexix

Hej alla...

jaha då e jag inne på dag 41 som icke rökare

jag har nog fått abstinens som en biverkning , har haft abstinens redan innan jag sluta röka .
    Prata med dom på vdc , hon ringde till champix i stockholm o dom hade inte hört att nån hade haft sånn abstinens som jag har..
    Så dom skulle följa mitt fall o mest troligt så kommer dom att sätta abstines som biverkning.

• Micki

Idag har jag rökt,på min åttonde rökfria dag men jag har varit och avlivat min älskade katt,10 år blev hon. Visade sig att hon fått juvertumörer och så hade hon blåsljud på hjärtat. Kommer sakna henne otroligt mycket! Gråter

• Anonym (yes)

alexis
    först Grattis!

sen undrar jag, vad menar du med 'abstinens'? liksom 'hur' ?

ingen fler än jag som fått ont i magen, nästan som kramp, av Champix?

• JessieZ

Så chamix är bättre än zyban? Konstigt att de väljer zyban då?

jess

• Anonym (yes)

har slutat med champix. tror att det är tabletterna som jag fått så ont av. skit också.

• Anonym (yes)

ingen fler som fått besvär av champix?

• Anonym

hej på er alla..ja tänkte bara tala om att min kompis blivit jätte dålig av att äta champix. biverkningarna har varit fruktansvärda!!!!hon har även MS, dock en mild form som inte är proggressiv, dock så har hon fått flera skov efter varann sedan hon började med champix. doktorn rådde henne att sluta då det inte finns så mycket forskning på denna relativt nya medicin, så nu har hon återgått till nicotin plåster och ett mättre mående...lycka till allihop

Svar på tråden Champix - abstinens?