BÄSTA respektive SÄMSTA doppresenten?
Vad är det bästa rspektive det sämsta ert barn fick på dopet?
BÄSTA:
SÄMSTA:
Vad är det bästa rspektive det sämsta ert barn fick på dopet?
BÄSTA:
SÄMSTA:
juniphe: tja tshirtsen var för små.... vi hade tshirts i mängder. Dopsakerna bestående av 2 silverramar, en doptallrik, ett sett bestick och 2 sparbössor i form av en nalle och en bil står i vitrinskåpet. vill han inte ha de när han är stor får han väl ha det i en låda. Betvivlar att han är så intresserad av att ha två tshirts som tonnåring heller. Dessutom är silversakerna från hans pappas sida, bla hans farmor och hans pappas moster som jag inte vet om han kommer att träffa nån mer gång så det kan ju va kul att ha nåt från dom som han kan minnas.
Ja, ja... nu talar jag mest av egen erfarenhet då jag inte ens bemödat mig ta med mina dopsaker när jag flyttade hemifrån för 10 år sedan. Om dom finns kvar vet jag ej... Jag ogillar personligen minnessaker - foton gillar jag bättre.
.... Så då kan man ju lika gärna ge ungen ett foto på sig själv som minne
Hahaha! Jösses vilken bra idé
Nåja, fler tips?
Säger som dig ludenben, kan ju vara roligt att titta på som äldre!
Jag ska göra en form av "brudkista" åt dottern fast mindre och i den ska jag lägga hennes dopminnen, första skor, hårlock, boken "mina första år" och lite andra minnen som jag tror kan vara roligt att ha kvar. Inget hon behöver ha i bokhyllorna precis.
Själv har jag bara en silvervas och dopljuset kvar från mitt dop. Vet inte vem jag fått vasen av, står mitt namn, födelsevikt och allt sådant ingraverat och jag är ledsen över att min mamma aldrig brytt sig om att spara minnen och sådant. Hade ingen "mina första år"-bok eller något sådant. Fick ett haslband på mitt dop av min faster "tro, hopp och kärlek" som min bror gav bort + mycket annat av mina smycken till sina flickvänner. Hade mamma spart och vart rädd om våra minnen så hade man kanske haft något att glutta på
Kanske ingen doppresent precis, men jag tänker göra precis som Cheera skrev en minnes-box där jag samlar barnets olika första saker i.
Dessutom har jag köpt en gästbok som jag ska lägga fram vid dopet där alla kan skriva en hälsning till lillen. Sen tänkte jag lägga fram samma gästbok varje gång han fyller år
BÄSTA: En handmålad lekkista och dito barnstol.
SÄMSTA: Barnservis i porslin...
Bästa: Halsband
Sämsta: "vi köper nåt senare" *s*
fler tips??? Har typ 2-3 dop att gå på i sommar
Kanske något fint till det egna rummet? Oftast så sover dom ju med mamma och pappa vid den tiden. Kanske ngt som fattas? En fin tavla eller kanske nå annat?
Skor? Presentkort på skor kanske är bättre då man oftast inte vet storleken tills dom börjat gå.
Har barnet redan ett sparkonto eller fonder så kanske en redig sparbössa vore något med en slant i redan, när den är full så är det bara för föräldrarna att sätta in det på barnets konto. Så har vi, (fast vi fick en trist spargris av banken) lägger alla mynt i grisen och när den är full så går vi till banken
Halsband med kors på är inget att ens fundera på, det köper typ alla!
Böcker, dom där tjocka fina, nu vad alla heter. "Min skattkammare" heter en iaf, lär ju bli en del lässtunder Men kanske svårt att veta vilka böcker som finns/dom har redan??
Ja, det var en massa bra tips
Jag känner att det är skitsvårt att ge doppresenter... för frågan är vem som ska uppskatta gåvan? Föräldrarna eller barnet?
Just detta med silverramar och tjaft som alla ska ge... hur många kan ärligt säga att ni har framme era dopsaker än i denna dag? Inte jag i varje fall.´
Jag tror jag har ngn idé som jag ska fixa... men då dopbarnens öräldrar hänger här så kan jag inte skvallra
Fler tips mottages tacksamt ändå
Den fina sångboken "den silvriga barnkammarboken" uppskattas av många, men det är klart, man får ju alltid vara beredd på att folk redan har den, men så är det ju med nästan allt!
Finns en gyllene barnkammarbok också vet jag.
Just att de är i silver och guld gör dem ju lite "finare" och så är de jäkligt bra också!
Nu har vi ju inte döpt vår dotter, men man har ju lite koll ändå på bra och dåliga presenter....