• Rokka Jill

varning för cubus *grrr*

Jävla cubus. Jag ahr gillat den affären. Men inte nu längre! På barnavdelningen 1-6 år hittade jag HOTPANTS!!!!!! jag tittade på dom först o sen såg jag hur de var skurna, jag frågade min syster som var med mig "visst är detta hotpants?" javisst o hon häpnade. Jag kollade prislappen. Och ja där stod HOTPANTS!!!!!!!!!!... Dessa hotpants fanns oxå i istorleken upp till 14 år.
    MEN URSÄKTA VILL DE ATT SMÅBARN SKA HA PÅ SIG HOTPANTS ELLER????
    *GRRRRRR*
    Kan man göra något åt detta? tycker detta plagget är vidrigt o totalt onödigt.

jesså...
  • Svar på tråden varning för cubus *grrr*
  • micorazón

jag är skåning och säger inte balle om rumpa och inte pmösig om sexuellt utmattad
    Men jag är fr östra skåne Skillnad kanske.

Ang. ämnet. Det är fel om det är meningen att det ska vara sexigt. Men det är ju ändå hotpants..om ni förstår. men visst kan jag förstå resonemanget ang. att sexighet är fel när de gäller barn. håller jag med om till 100.

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
  • Nicke

hahaha ja, den här balle = rumpadiskussionen har förts förr. Som tur är så visade omröstningen på att de flesta anser att ballen har med snopp att göra. Fattar inte varför det ska göras så förvirrat.. men ändå. Skitsamma, har väl inte med tråden att göra.

• Rokka Jill
    Tjej 83 skrev 2007-05-10 11:55:17 följande:
    lite OT med vi säger pömsig när man är trött o vill sova. men de är nåt annat för skåningar eller? svara i min gbok annars får kolla på cubuc nästa gång ja åker in till stan. men är de verkligen från 1 år?
    jag tycker pömsig = trött VANLGIT trött
    jesså...
  • cocacarro

I SAOL står det sexuellt utmattad under pömsig

• Tjimtjom

Rokka Jill: Tanken är nog att dom ska ha Leggings under.

• AochJsMamma

jag har inte läst dt som skrivits innan i tråden men måste bara få skriva en grej... på mitt jobb förra sommaren kom det ombord en familj med en dotter i kanske 8 årsåldern..hon hade på sig ett svart halternecklinne med en PLAYBOY kanin på...tyckte det kändes helvidrigt. Visst, hon kanske inte visste vad en playboy kanin är och vad det i mångas ögon refereras till..men henns mamma och pappa måste väl ha vetat? Och när man är åtta är väl förädrarna oftast med och handlar kläder??! Jag har ingen aning vilken affär som sålde sån skit till barn, men en sak är säker..såna kläder skulle jag ALDRIG köpa! Ever!

• Rokka Jill
    Tjimtjom skrev 2007-05-10 20:28:00 följande:
    Rokka Jill: Tanken är nog att dom ska ha Leggings under.
    Om tanken var detta kunde de ändå täcka röven på småbarnen
    jesså...
  • Tjimtjom

Rokka Jill: Jo, men dagens barnkläder är kopior på vuxenkläder så då blir det väl så antar jag :-S Jag kan tycka det är irriterande med alla barn-jeans eftersom midjan är så låg att dottern visar rumpan när hon böjer sig fram eller sätter sig ner.

• Rokka Jill
    Tjimtjom skrev 2007-05-10 21:47:13 följande:
    Rokka Jill: Jo, men dagens barnkläder är kopior på vuxenkläder så då blir det väl så antar jag :-S Jag kan tycka det är irriterande med alla barn-jeans eftersom midjan är så låg att dottern visar rumpan när hon böjer sig fram eller sätter sig ner.
    min dotter visar oxå springan =( tom blöjan åker ner.. o andra sidan är min tös smal
    jesså...
  • Tjimtjom

Rokka Jill skrev 2007-05-10 21:48:16 följande:

min dotter visar oxå springan =( tom blöjan åker ner.. o andra sidan är min tös smal
    Min dotter är inte direkt smal men dom åker ner över rumpan ändå. Har ett par jeans i så smått som 92 där dom visar halva rumpan. Nadina fick inte ha dom när hon var mindre, lillebror har dom med boxershorts under.
  • Julias mamma

Jag säger förstås inte heller pömsig om sexuell utmattning, för mig är pömsig = trött...

Jag bara skrev vad det eg betyder

• carita1974

Varför i hela världen ska vi göra våra flickor vuxna i förtid med sexiga kläder...bh,stringtrosor..transparanta tröjor och linnen,byxer med låg midja hotpajnts...Hallå?!VAKNA! Vad händer den dagen ett så ungt flicka blir våldtagen?För det finns tro det eller ej som tänder på både små flickor och kvinnor....vad kan då vara bättre än en ung flicka klädd som en kvinna?
    Och vem ska dom visa upp sina sexiga kläder till?Kompisarna???
    *skakar på huvudet*

• carita1974

Balle=K**
    Pömsig=Sömnig

För mej iaf

Svar på tråden varning för cubus *grrr*