• Anonym (urk)

Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?

Konsig tråd att ställa en sån här fråga i kanske men jag ville helst vara anonym :O
    Vi har ett ställe i skogen där det är en gärdsgård. Brevid går en liten skogsväg. Nu har jag i flera dagar noterat en väldigt stark doft på et ställe vid vägen. Min hund blev som tokig idag vid gärdsgården brevid vägen precis där det stank som mest. Hon började gräva som bara den på ett ställe i gärdsgården vid några stenar där det liksom var öst jord över stenarna... Stenarna såg ut att ha flyttats och sen lagts dit igen. Fäör på alla andra stenarna var det tjock mossa men på dessa ganska stora stenarna var det ingen mossa förutom på några där det såg ut som om någon lagt lite mossa i efterhand...den var alltså inte fastvuxen på de stenarna...
    Lukten är ganska svår att beskriva. Men det luktade mer idag när det hade regnat. Det luktade väldig gammal smutsigt hår och hud om ni fattar.Sött och kväljande. Som när man sitter på bussen bakom någon som inte tvättat håret på väldigt länge. Fast det luktade alltså vääldig mycket av den här doften. Precis där ner i gärdsgården!!

Finns det någon som vet hur lik luktar?? Jag fick en sån olustig känsla.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-15 11:43:11:
    Snälla alla... Jag tror egentligen inte det är ett lik av en människa. Men såklart tankarna kommer när man känner den där lukten och man inte hittar "källa" riktigt. Min avsikt vara aldrig att stressa upp folk utan jag ville mest lugna mig själv lite eftersom jag kände sånt obehag. Det har faktiskt blåst väldigt mycket de senaste dagarna så det är inte så lätt. Jag vill ha någon med mig om vi ska gräva efter vad det nu är. Jag är mer el mindre förbjuden av min man att ringa polis då det knappast finns nån polis som skulle rycka ut på dessa grunderna. Eftersom jag har småbarn har jag inte tid att sitta och disskutera med alla hela tiden. Jag vill inte heller verka oförskämd. Det är ju snällt att så många svarat... Men vi får nog dra ner på dramatiken lite nu. :-P Jag lovar att jag ska kolla upp det här lite närmare så fort jag får tid! Akta så ni inte snubblar över alla lik i skogen när ni är ute nu bara! ;)-)

• Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?
  • Anonym (urk)

Vi kan väl frysa tråden här och inte spekulera mer då jag känner mig påhoppad. Jag skriver om jag får reda på nåt mer.

• 03mamma

Men hur normalt är det att hitta handskar och bandage sådär ute i buschen då? Ring och fråga anonymt då, då gör du ju inte bort dig!

• Anonym

Jag förstår dig Ts, inte skoj att ta upp polisens tid om det faktist visar sig att det inte är nåt.

Samtidigt tycker jag du ska ringa... de behöver ju inte åka ut hur många som helst. Kanske dom också kan ta med en hund.
    Det skulle kännas bättre för dig om det visar sig att det faktiskt ligger ett lik i skogen.

Hursomhelst, något luktar, kan lika gärna vara någon som grävt ner döda djur, och det är väl förbjudet i sverige ?

Till er som tvivlar på TS: Vad gör ni då i tråden ??

• kristinah

när jag var typ 8 hade jag läst för många 5-böcker - vi hittade en sko i en buske och plötligt var det en mordgåta i mitt huvud......

• Anonym (gör så?)

ja precis varför ringer du inte in anonymt då?

• Anonym

Kan det inte vara någon "lustigkurre" som grävt ner slaktavfall och planterat handskar just i syfte att få någon att tro att det är ett lik som ligger nergrävt?Verkar snurrigt,jag misstror inte TS men ring polisen oavsett hur långt bort närmaste polisstation ligger.Det är väl inget att orda om att det är det bästa att göra i det här läget.

• Anonym (gör så?)

kanske bara jorden som luktar? nu när det varit varmt+ blött?men ts om du och din man letar,vågar du verkligen att se på ett lik om det skulle vara det?inte jag*ryser*du är modig måste jag säga!

• wellpapp

hoppas du får svar på din fråga ts...

det bästa sättet är nog att ta en spade och börja gräva om du itne kan släppa tanken, för jag tror inte polisen ger sig ut och skyfflar i jorden utan några tecken på att det skulle vara en människa

det är som sagt bra mycket större risk att någon grävt ner sitt döda husdjur eller något roadkill eller dylikt!

• Häxan Jia
    03mamma skrev 2007-05-14 22:22:22 följande:
    Men hur normalt är det att hitta handskar och bandage sådär ute i buschen då? Ring och fråga anonymt då, då gör du ju inte bort dig!

hehe vi som går ofta ute i buschen är vana vid att hitta allt möjligt där.... Latexhandskar e inge ovanligt, inte heller diverse verktyg, kondomer, bindor och tampongen, fast man kan undra hur folk liksom ens hittade dit????

Jag har hittat motorcyklar på ställen jag inte ens trodde man kunde köra en sådan på, så hur den hamnade där är en gåta.... Babygym, leksaker mitt i ingenstans osv osv... Listan kan göras hur lång som helst... Men visst tusan kan man hitta det mest konstiga i skogen mellan varven och de var väl de jag vill poängtera.

*Du vill ligga med mig, men de får du inte*
  • Anonym (urk)

Anonym (Polis) skrev 2007-05-14 21:44:08 följande:

Om det är så att du inte hittar på så är det väl bara att du går dit och tittar vad det är? Så farligt är det inte.
    Hej! Saken är att det är något som är Under mark i stenrösen där det även finns en hel del ris mm. Jag och min man har traskat runt som två dektektiver för att försöka spåra vart det kommer från exakt och vi kände doften från flera olika ställen. Men det blåste verkligen mycket, Våran hund är också väldigt intresserad av detta stället. Hon hade garanterat hittat kadavret om det var från ett djur som låg ovan mark men hon nosar bara ner under alla stenarna och vill gräva där. Jag voll ringa polisen men min man tycker att det vore VÄldigt pinsamt att ta hit polis typ 6 mil härifrån för att upptäcka ett dött nergrävt djur. Han sk'äms över att jag skriver i denna tråden med :-O Fast han tycker precis som jag att det är lite obehagligt att inte veta vad denna likdoft kommer ifrån el vad det är. Vi har bestta att vi ska åka dit och kolla när det är mera vindstilla så vi kan lokalisera exakt och jag lovar att vi ringer polis om vi hittar något misstänkt. Självklart kommer vi ångra oss bittert om vi gräver upp en hand el nåt. fast frågan är hur stora de oddsen är.
Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?