Jag förstår faktiskt varför ts inte har ringt polisen! Polisen gör nämnligen ingenting i sådana lägen.. det ska mycket till innan poliser skickas ut.. när hon ringer och säger att hon känner misstänkt lukt i skogen kommer dom bara att tänka att hon inbillar sig, att det är ett dött djur.
Förra veckan i Gbg hittades ju ett lik i en resväska. 6 dagar tidigare hade en 15 årig kille ringt till polisen och sagt att han hade hittat ett lik (han var ej anonym). Han tyckte dock att det var konstigt att det inte stod något i tidningen efteråt, så han ringde och kollade hur det hade gått. "Nej, vi hittade aldrig nåt" sa dom då. Två poliser hade inte hittat liket, så då sket dom i det, istället för att ringa upp pojken igen! Pojken fick följa med dom ut och visa och då hittade dom liket...
Så, jag hade nog också kollat mer själv först. Det räcker ju att hon ser nåt litet, så det finns skäl att ringa. Sen att hon inte har svarat... jag tror hon väntar tills hon vet nåt mer, för vad hon än skriver så dumförklarar ni ju henne och säger ring polisen.