• Anonym (urk)

Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?

Konsig tråd att ställa en sån här fråga i kanske men jag ville helst vara anonym :O
    Vi har ett ställe i skogen där det är en gärdsgård. Brevid går en liten skogsväg. Nu har jag i flera dagar noterat en väldigt stark doft på et ställe vid vägen. Min hund blev som tokig idag vid gärdsgården brevid vägen precis där det stank som mest. Hon började gräva som bara den på ett ställe i gärdsgården vid några stenar där det liksom var öst jord över stenarna... Stenarna såg ut att ha flyttats och sen lagts dit igen. Fäör på alla andra stenarna var det tjock mossa men på dessa ganska stora stenarna var det ingen mossa förutom på några där det såg ut som om någon lagt lite mossa i efterhand...den var alltså inte fastvuxen på de stenarna...
    Lukten är ganska svår att beskriva. Men det luktade mer idag när det hade regnat. Det luktade väldig gammal smutsigt hår och hud om ni fattar.Sött och kväljande. Som när man sitter på bussen bakom någon som inte tvättat håret på väldigt länge. Fast det luktade alltså vääldig mycket av den här doften. Precis där ner i gärdsgården!!

Finns det någon som vet hur lik luktar?? Jag fick en sån olustig känsla.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-15 11:43:11:
    Snälla alla... Jag tror egentligen inte det är ett lik av en människa. Men såklart tankarna kommer när man känner den där lukten och man inte hittar "källa" riktigt. Min avsikt vara aldrig att stressa upp folk utan jag ville mest lugna mig själv lite eftersom jag kände sånt obehag. Det har faktiskt blåst väldigt mycket de senaste dagarna så det är inte så lätt. Jag vill ha någon med mig om vi ska gräva efter vad det nu är. Jag är mer el mindre förbjuden av min man att ringa polis då det knappast finns nån polis som skulle rycka ut på dessa grunderna. Eftersom jag har småbarn har jag inte tid att sitta och disskutera med alla hela tiden. Jag vill inte heller verka oförskämd. Det är ju snällt att så många svarat... Men vi får nog dra ner på dramatiken lite nu. :-P Jag lovar att jag ska kolla upp det här lite närmare så fort jag får tid! Akta så ni inte snubblar över alla lik i skogen när ni är ute nu bara! ;)-)

• Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?
  • mamma2004
    Anonym (töntigt) skrev 2007-05-15 10:24:49 följande:
    men snälla men ts har ju inte skrivit något mera i denna tråd.så varför skriver hon detta om hon inte kan svara sen då.vi vill ju veta hur det har gått.jag tror att hon vill ha uppmärksamhet.
    TS har visst skrivit i denna tråd, senast i går kväll. Troligtvis jobbar hon dagtid?!
    Tacksam mamma till Jemima (040626) och Jonatan (060212)
  • jtoao
    Tittti skrev 2007-05-15 10:27:25 följande:
    Haha, fick lov att läsa om ditt inlägg..tyckte du skrivit pick up the bone :) Lite trött antar jag..men det var ju rätt passande i sammanhanget..*s* Förlåt, lite makabert kanke..hoppas ingen tar illa upp!
    Skyndar mig att ta illa upp så att jag hinner först!!
    Det är aldrig för sent att bli bättre...
  • Anonym

Tyvärr finns det ju personer som skapar sådana här trådar för att man tycker det är spännande. Nu säger jag inte att denna är sådan. Men jag blir bara så irriterad på detta fjantande.

Det har blåst nu i vadå? 3 dagar??
    Det ligger bandage och latexhandskar?
    En liten råtta som ligger död ute i mark luktar inte så mycket.
    Inte ens en kanin.

Vem skulle det skada att man ringer polisen? Du behöver ju liksom inte ringa 112 och säga HJÄLP DET STINKER HÄR!!
    Fråga bara vad som kan orsaka sådan här dofter. Hur länge det har doftat.
    Sen kan du ju lägga till resten själv om du känner för det.
    "Någon" har varit och rotat runt i stenröset och lagt tillbaka mossan över igen. Sen ligger det lite latex handskar och bandage också.

Vill polisen kolla up det så gör dom det. Vill dom inte så kommer dom inte. Och ni kan fortsätta vandra runt och sniffa och tycka det är spännande

• Anonym

Anonym inlägg 284 - Hahahaaa!!! Nu tror jag ju inte att TS är påhittad, med många som skrivit här har gjort så att allting blivit jättedramatiserat. Jag tror att den som skrev trådstarten struntar i detta nu.

• Anonym

Anonym 20772659, ja här har det blåst i mer än tre dagar, det är väl inget konstigt i det. Ts har ju berättat varför hon inte vill ringa polisen. Det är hennes beslut och hennes åsikt, även om jag inte håller med om det..

• Anonym

Anledningen att det har blivit jättedramatiserat, är för att TS skrivit och riktat tankarna mot att det kan vara något brott som skett. Att det kan vara lik som luktar, någon som grävt bland stenarna, att det finns bandage och latexhandskar.

Givetvis reagerar människor med att polis skall kontaktas osv

• Anonym (urk)
    Zäta skrev 2007-05-15 09:27:00 följande:
    känns ju löjligt att inte ringa!om jag hör ljud från din lägenhet och misstänker skarpt att du blivit våldtagen, ska jag strunta i att ringa då? Det kan ju vara pinsamt!Nej, ring! Lika bra.. ring anonymt.. om de ber dig peka ut stället och du skäms, sett då en flagga där eller nåt så de vet var de ska leta!
    Det går faktist inte att jämföra riktigt...Jag håller inte med dig. Om jag hör att någon blir vådtagen, då VET jag att det inte är mina egna hjärnspöken. Jag HAR ringt in när jag misstänkt att en kvinna blev misshandlad i en lägenhet ovanför. Då kom polisen och hon var sönderslagen! Jag hade inte tvekat i den situationen.
  • Rebekah84
    Anonym (urk) skrev 2007-05-15 11:46:30 följande:
    Det går faktist inte att jämföra riktigt...Jag håller inte med dig. Om jag hör att någon blir vådtagen, då VET jag att det inte är mina egna hjärnspöken. Jag HAR ringt in när jag misstänkt att en kvinna blev misshandlad i en lägenhet ovanför. Då kom polisen och hon var sönderslagen! Jag hade inte tvekat i den situationen.
    har du ringt TS eller vad händer?
    Världens svårste spel --> www.deathball.net/notpron/
  • Pluppas

Ja,ja vi får väl se om det kommer fler inlägg.....

Menar inte att hon INTE har ett liv utanför fl.... men jag själv tycker att det verkar konstigt att ens starta en sån här tråd, jag menar om hon misstänker att det ligger ett lik där.... vad tror hon folk ska säga?

Kanske det uppenbara: ring polisen...

Men hon verkar inte vilja göra det så....

• Anonym
    Pluppas skrev 2007-05-15 11:48:51 följande:
    Ja,ja vi får väl se om det kommer fler inlägg..... Menar inte att hon INTE har ett liv utanför fl.... men jag själv tycker att det verkar konstigt att ens starta en sån här tråd, jag menar om hon misstänker att det ligger ett lik där.... vad tror hon folk ska säga? Kanske det uppenbara: ring polisen... Men hon verkar inte vilja göra det så....
    Pekar uppåt! Hon har precis skrivit i båda ts o tråden
Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?