• Anonym (urk)

Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?

Konsig tråd att ställa en sån här fråga i kanske men jag ville helst vara anonym :O
    Vi har ett ställe i skogen där det är en gärdsgård. Brevid går en liten skogsväg. Nu har jag i flera dagar noterat en väldigt stark doft på et ställe vid vägen. Min hund blev som tokig idag vid gärdsgården brevid vägen precis där det stank som mest. Hon började gräva som bara den på ett ställe i gärdsgården vid några stenar där det liksom var öst jord över stenarna... Stenarna såg ut att ha flyttats och sen lagts dit igen. Fäör på alla andra stenarna var det tjock mossa men på dessa ganska stora stenarna var det ingen mossa förutom på några där det såg ut som om någon lagt lite mossa i efterhand...den var alltså inte fastvuxen på de stenarna...
    Lukten är ganska svår att beskriva. Men det luktade mer idag när det hade regnat. Det luktade väldig gammal smutsigt hår och hud om ni fattar.Sött och kväljande. Som när man sitter på bussen bakom någon som inte tvättat håret på väldigt länge. Fast det luktade alltså vääldig mycket av den här doften. Precis där ner i gärdsgården!!

Finns det någon som vet hur lik luktar?? Jag fick en sån olustig känsla.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-15 11:43:11:
    Snälla alla... Jag tror egentligen inte det är ett lik av en människa. Men såklart tankarna kommer när man känner den där lukten och man inte hittar "källa" riktigt. Min avsikt vara aldrig att stressa upp folk utan jag ville mest lugna mig själv lite eftersom jag kände sånt obehag. Det har faktiskt blåst väldigt mycket de senaste dagarna så det är inte så lätt. Jag vill ha någon med mig om vi ska gräva efter vad det nu är. Jag är mer el mindre förbjuden av min man att ringa polis då det knappast finns nån polis som skulle rycka ut på dessa grunderna. Eftersom jag har småbarn har jag inte tid att sitta och disskutera med alla hela tiden. Jag vill inte heller verka oförskämd. Det är ju snällt att så många svarat... Men vi får nog dra ner på dramatiken lite nu. :-P Jag lovar att jag ska kolla upp det här lite närmare så fort jag får tid! Akta så ni inte snubblar över alla lik i skogen när ni är ute nu bara! ;)-)

• Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?
  • Paw Print

Fattar inte heller hur ni tänker. Herregud, det kan ju vara ngns barn, ngns förälder osv som ligger där och dess anhöriga sörjer & vet inte vad som hänt, är sjuka av oro, och så springer det runt folk och snokar för att det är SPÄNNANDE istället för att låta polisen göra sitt jobb! Fy f-n!

• Jacqueline
    Paw Print skrev 2007-05-15 08:19:11 följande:
    Fattar inte heller hur ni tänker. Herregud, det kan ju vara ngns barn, ngns förälder osv som ligger där och dess anhöriga sörjer & vet inte vad som hänt, är sjuka av oro, och så springer det runt folk och snokar för att det är SPÄNNANDE istället för att låta polisen göra sitt jobb! Fy f-n!
    tror att spänningen ligger i själva situationen och inte i vad som hittas (om det nu finns något att hitta).
    Självklart får man tycka att det är en spännande tråd och eftersom det är något utöver det vanliga så upplever man nog lite spänning.
  • lollisen

Nä, fy och skam till er som inte agerar i tid utan måste springa runt å dramatisera era egna liv på andras bekostnad!

Nu är det säkerligen inget lik som ligger där, men OM det skulle vara det, så har TS å hennes man försvårat en utredning, vilket i sig är straffbart!

TS, ring till polisen och sluta springa runt som en barnunge å leka polis med din man, det finns säkert andra spännande saker ni kan hitta på tillsammans, utan liklukt.

• ReRant
    lollisen skrev 2007-05-15 08:15:52 följande:
    Spännande....? Skulle det vara så spännande om de hittar ett lik oxå? Herregud, hur kan man tycka att det är SPÄNNNANDE???
    Sluta tönta dig. Det är väl klart att folk tycker det är spännande. Det hindrar det inte från att vara tragiskt/sorgligt eller vad du nu vill att folk ska skriva. Ta en panodil å lugna ner dig.
  • Paw Print

Jacqueline, ja, det fattar jag med, men bara det att det faktiskt kan vara ett lik, ngns anhörig måste man komma ihåg tycker jag. Respektlöst!

Jag hade blivit ännu mer uppröd om ngn i min familj hade blivit mördad, och jag hade fått veta att ngn sprungit runt och lekt detektiv för att det är spännande & att det är "pinsamt" att ringa polisen. Kan inte förstå hur man kan resonera så!

Det kan ju vara vem som helst som ligger där (om det är ett lik) tänk om det är ett litet barn som blivit våldaget & mördat, det är ingen syn man vill se!

• Jacqueline
    Paw Print skrev 2007-05-15 08:28:02 följande:
    Jacqueline, ja, det fattar jag med, men bara det att det faktiskt kan vara ett lik, ngns anhörig måste man komma ihåg tycker jag. Respektlöst!Jag hade blivit ännu mer uppröd om ngn i min familj hade blivit mördad, och jag hade fått veta att ngn sprungit runt och lekt detektiv för att det är spännande & att det är "pinsamt" att ringa polisen. Kan inte förstå hur man kan resonera så!Det kan ju vara vem som helst som ligger där (om det är ett lik) tänk om det är ett litet barn som blivit våldaget & mördat, det är ingen syn man vill se!
    precis...skrev ett inlägg några sidor tillbaka ang det.
    Det bästa TS kan göra är att ringa polisen ,bilden av en död människa är inget man vill ha inprintat i hjärnan resten av sitt liv.
    Som jag skrev tidigare i tråden så hittade min styvfar ett lik när han va 15-16 år och än idag har har svårt för att prata om det...nu är han 45.
  • ReRant
    Paw Print skrev 2007-05-15 08:28:02 följande:
    Jacqueline, ja, det fattar jag med, men bara det att det faktiskt kan vara ett lik, ngns anhörig måste man komma ihåg tycker jag. Respektlöst!Jag hade blivit ännu mer uppröd om ngn i min familj hade blivit mördad, och jag hade fått veta att ngn sprungit runt och lekt detektiv för att det är spännande & att det är "pinsamt" att ringa polisen. Kan inte förstå hur man kan resonera så!Det kan ju vara vem som helst som ligger där (om det är ett lik) tänk om det är ett litet barn som blivit våldaget & mördat, det är ingen syn man vill se!
    Nu är det dags att släppa CSI. Folk måste förstå att bor man ute i buschen med 6 mil till närmsta polisstation (säkert med bara en patrull) så kommer polisen högaktningsfullt skita i att någon har stött på en konstig doft vid en gärdsgård.

Nu tror jag hela tråden är blaj visserligen. Men jag kan garantera att inte en polis i världen hade lyft på arslet innan de har mer at gå efter. En konstig doft ute i naturen kommer INTE leda till någonting.

Sedan kan man inte låta bli att skratta åt alla som verkar vara övertygande att det är ett lik. "Öh, hon sa ju att det luktade konstigt. Till och med hennes man höll med. Det MÅSTE vara ett lik!"
  • Paw Print

Jacq, nä minns att du skrev det. Förstår mkt väl att det är jobbigt för honom än. Är mkt ute i skogen, är skiträdd för att hitta nåt. Skulle bli traumatiserad för livet!

• Anonym

Men TÄNK om.

Som Precious Alva skriver: Det kan vara nåns släkting som ligger där.

• Jacqueline

det MÅSTE ju inte vara ett människo lik...det kan ju lika gärna vara ett kadaver eller som någon skrev tidigare någon jägare som grävt ner (gömt undan) djur delar efter jakt.

Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?