• Anonym (urk)

Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?

Konsig tråd att ställa en sån här fråga i kanske men jag ville helst vara anonym :O
    Vi har ett ställe i skogen där det är en gärdsgård. Brevid går en liten skogsväg. Nu har jag i flera dagar noterat en väldigt stark doft på et ställe vid vägen. Min hund blev som tokig idag vid gärdsgården brevid vägen precis där det stank som mest. Hon började gräva som bara den på ett ställe i gärdsgården vid några stenar där det liksom var öst jord över stenarna... Stenarna såg ut att ha flyttats och sen lagts dit igen. Fäör på alla andra stenarna var det tjock mossa men på dessa ganska stora stenarna var det ingen mossa förutom på några där det såg ut som om någon lagt lite mossa i efterhand...den var alltså inte fastvuxen på de stenarna...
    Lukten är ganska svår att beskriva. Men det luktade mer idag när det hade regnat. Det luktade väldig gammal smutsigt hår och hud om ni fattar.Sött och kväljande. Som när man sitter på bussen bakom någon som inte tvättat håret på väldigt länge. Fast det luktade alltså vääldig mycket av den här doften. Precis där ner i gärdsgården!!

Finns det någon som vet hur lik luktar?? Jag fick en sån olustig känsla.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-15 11:43:11:
    Snälla alla... Jag tror egentligen inte det är ett lik av en människa. Men såklart tankarna kommer när man känner den där lukten och man inte hittar "källa" riktigt. Min avsikt vara aldrig att stressa upp folk utan jag ville mest lugna mig själv lite eftersom jag kände sånt obehag. Det har faktiskt blåst väldigt mycket de senaste dagarna så det är inte så lätt. Jag vill ha någon med mig om vi ska gräva efter vad det nu är. Jag är mer el mindre förbjuden av min man att ringa polis då det knappast finns nån polis som skulle rycka ut på dessa grunderna. Eftersom jag har småbarn har jag inte tid att sitta och disskutera med alla hela tiden. Jag vill inte heller verka oförskämd. Det är ju snällt att så många svarat... Men vi får nog dra ner på dramatiken lite nu. :-P Jag lovar att jag ska kolla upp det här lite närmare så fort jag får tid! Akta så ni inte snubblar över alla lik i skogen när ni är ute nu bara! ;)-)

• Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?
  • Tjej 83

TS du kan ju ringa anonymt o säga vart de luktar nånstans om du inte skulle vilja uppge ditt namn om det nu inte skulle vara något? men inget är la pinsamt?
    ring så får ni ju veta o slipper lukta in denna hemska lukt...

ja man kan ju hitta alltmöjligt i skogen hehe

• Xgirl83

Fast återigen så gör ju inte TS mer än att berätta om sina iakttagelser, sedan är det ju upp till polisen att avgöra om det är någon idé att kolla upp det. Det är ju inte hennes beslut om åtgärder ska vidtas, och hon kan ju säga att hon är osäker och inte vet hur ett lik luktar.

Dream26 skrev 2007-05-15 09:13:14 följande:
    Hm..förstår nog lite hur TS tänker..Skulle nog int heller ringa polisen..menar de har mycket redan och TÄNK nu om det bara är ett dött djur snacka om pinsamt värre...Fasst jag hadde inte dragit ut på tiden som TS gör jag hadde ryckt ut med spade och grävt direkt ja ser man en hand givetvis ringer man direkt då...
  • Zäta

känns ju löjligt att inte ringa!

om jag hör ljud från din lägenhet och misstänker skarpt att du blivit våldtagen, ska jag strunta i att ringa då? Det kan ju vara pinsamt!

Nej, ring! Lika bra.. ring anonymt.. om de ber dig peka ut stället och du skäms, sett då en flagga där eller nåt så de vet var de ska leta!

• alexius

Hade gissat på ett hundlik jag, det luktar jävligt speciellt.

• Rönnbär
    Anonym (oj) skrev 2007-05-15 08:50:19 följande:
    Oj vilken tråd! Vet inte vad jag tror att det är, men minst troliga är väl att det är en död människa..Det jag "hakar upp mig på" är att det är stenar i gärdesgården, citat: Precis där ner i gärdsgården!! Vddå "ner i gärdesgården" Ingenting kan väl gömma sig i en gärdesgård!

en gärsgård kan vara både en stenmur och ett trästaket............

Annars.....men ring.....!!!!!!!!!!! Herre jösses....det går väl att vara anonym eller ringa en tipslinje eller nåt??   Den anonyma polisanställda kan säkert tipsa TS om vart denne ska vända sig????

Och skulle det vara ett djur så får man ju inte gräva ner dem hur som helst heller.....och har nån bonde gjort sig av med ett självdött djur så är det också allvarligt.....smittorisk...

• Tjej 83

säg ananrs vart det är någonstans så kan nånannan ringa.
    typ varannan person som skriver kan ringa...

• Anonym (polis)

Ts skrev första inlägget den 11 maj och nu är det den 15 maj hmm det har gått 4 dagar och hon har ännu inte ringt polisen, så då kan hon nog inte misstänka att det är ett lik för hade hon gjort det så hade hon ringt polisen omgående. Men om det nu skulle mot förmodan vara ett lik under stenarna så skulle jag inte villja vara den anhöriga till personen i frågan och möjligt få veta att det har funnits misstankar om det i flera dagar.
    och att vara rädd för att polisen skrattar åt ts, det skulle dom aldrig göra och anser dom att du är trovärdig så skickar dom en patrullbil med en likhun och får hunden inte upp spår av ett människolik så blir ingen gladare än dom. men visst tar dom allt sådant här på allvar, vem och varför skulle man ringa polisen om man inte menar allvar med en sådan berättelse ?
    Men jag hoppas ts att du sliper uppleva att en anhörig försvinner och någon gör samma sak som du och inte ringer polisen om dom skulle misstänka att det ligger ett lik och låter det gå flera dagar bara för att dom är nyfikna och vill ha konkreta bevis innan dom ringer polis. det värsta som finns är ovishet när ens anhörig är borta man vill ha ett slut oavsett om personen har blivit mördad eller självdött

• Pluppas

Man börjar ju undra om det är på riktigt eller om hon bara ville skapa en konversation....
    Tycker att TS borde vara här och svara annars....Eller?

• Anonym (polis)

Vad jag menar med att man vill ha ett slut är att man vill kunna begrava sin nära och kära, det kan vara en mamma eller en pappa  eller en mormor farmor ja tänk på deras familj

Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?