• Anonym (urk)

Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?

Konsig tråd att ställa en sån här fråga i kanske men jag ville helst vara anonym :O
    Vi har ett ställe i skogen där det är en gärdsgård. Brevid går en liten skogsväg. Nu har jag i flera dagar noterat en väldigt stark doft på et ställe vid vägen. Min hund blev som tokig idag vid gärdsgården brevid vägen precis där det stank som mest. Hon började gräva som bara den på ett ställe i gärdsgården vid några stenar där det liksom var öst jord över stenarna... Stenarna såg ut att ha flyttats och sen lagts dit igen. Fäör på alla andra stenarna var det tjock mossa men på dessa ganska stora stenarna var det ingen mossa förutom på några där det såg ut som om någon lagt lite mossa i efterhand...den var alltså inte fastvuxen på de stenarna...
    Lukten är ganska svår att beskriva. Men det luktade mer idag när det hade regnat. Det luktade väldig gammal smutsigt hår och hud om ni fattar.Sött och kväljande. Som när man sitter på bussen bakom någon som inte tvättat håret på väldigt länge. Fast det luktade alltså vääldig mycket av den här doften. Precis där ner i gärdsgården!!

Finns det någon som vet hur lik luktar?? Jag fick en sån olustig känsla.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-15 11:43:11:
    Snälla alla... Jag tror egentligen inte det är ett lik av en människa. Men såklart tankarna kommer när man känner den där lukten och man inte hittar "källa" riktigt. Min avsikt vara aldrig att stressa upp folk utan jag ville mest lugna mig själv lite eftersom jag kände sånt obehag. Det har faktiskt blåst väldigt mycket de senaste dagarna så det är inte så lätt. Jag vill ha någon med mig om vi ska gräva efter vad det nu är. Jag är mer el mindre förbjuden av min man att ringa polis då det knappast finns nån polis som skulle rycka ut på dessa grunderna. Eftersom jag har småbarn har jag inte tid att sitta och disskutera med alla hela tiden. Jag vill inte heller verka oförskämd. Det är ju snällt att så många svarat... Men vi får nog dra ner på dramatiken lite nu. :-P Jag lovar att jag ska kolla upp det här lite närmare så fort jag får tid! Akta så ni inte snubblar över alla lik i skogen när ni är ute nu bara! ;)-)

• Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?
  • Paw Print

ReRant, är inte övertygad om att det är ett lik, men att det KAN vara det och inte ringa polisen är fel på många sätt. Att polisen sen kanske inte åker ut dit kan man inte göra nåt åt, men då har man iaf gjort det man kan.

• hampus04

Kan det vara något stort djur som har dött?

• ElinAlenteg

Det har inte hänt så värst mycket här i tråden än. Jag hoppas att vi får veta nåt under dagen, för jag e så nyfiken på vad det kan va för nåt läskigt som ligger där borta i skogen i buschen låångt från alla poliser. ;)
    Smyger in i tråden ibland o kollar läget.

• Paw Print

Alla, kan ju mkt väl vara ett djur, men de får man inte heller gräva ner hur som helst.

• Jacqueline
    Paw Print skrev 2007-05-15 08:40:37 följande:
    Alla, kan ju mkt väl vara ett djur, men de får man inte heller gräva ner hur som helst.
    Man får inte heller utöva tjuvjakt ,finns många som gör det ändå och gömmer undan djurdelarna dom inte "vill ha".
  • Tate

Intressant tråd

Finns det inte en blomma som är känd för att lukta just ruttet?

• Zäta

kanske har ett hus sin anvloppstank där? Eller att deras avlopp är en stenkista. Då kan det med lukta!

• crazy hannah

Kan inte minnas nån särskild lukt (kanske beror på att människan måste vart död en längre tid?) men ring till polisen och fråga om någon är anmäld försvunnen i detta område, För att hitta det själva är ingen hit. Jag såg många lik i thailand och jag lovar, det är inget man vill se. Om ingen är amäld, så har ni iaf gjort vad ni kunnat, släpp det isåfall...

Gabriel vår skatt
  • Anonym (oj)

Oj vilken tråd! Vet inte vad jag tror att det är, men minst troliga är väl att det är en död människa..

Det jag "hakar upp mig på" är att det är stenar i gärdesgården, citat: Precis där ner i gärdsgården!! Vddå "ner i gärdesgården" Ingenting kan väl gömma sig i en gärdesgård!

• Angiie

Jag måste bara säga en sak, nu är inte jag någon expert på bevismaterial och sånt, men jag tror att bevisen är förstörda för länge sedan om det redan börjat lukta lik runt omkring där, då har kroppen antagligen legat där i några dagar, och det har både regnat och blåst (kanske inte i hela sverige, men det har säkert regnat något överhuvudtaget) så fotspår och fingeravtryck (??, kan man hitta såna på stenar, tror INTE det:p) har nog försvunnit för länge sen UTAN hjälp av TS.
    Plus att dessa handskar och bandage oxå antagligen bortspolats alla spår, det kan ju vara bara skräp oxå, men iaf, jag tror inte det finns så mkt "bevis" kvar som ni säger.
    Och OM det är en kropp, så är nog det mesta av bevismaterialet PÅ själva kroppen, och så länge dom inte RÖR den, så tror jag nog att det ska gå bra.
    Och om dom nu lyssnar på något ni sagt i tråden *S* så kan dom ju alltid ta på sig handskar själva, så förstör dom inga små bevis som skulle finnas kvar iaf :p

Fast jag tycker nog att man kan ringa polisen jag med, men det kan ändå vara bra att ta reda på närmare vad det är, men jag skulle nog inte vänta så många dagar på att få reda på det. Visst är det pinsamt om det skulle visa sig vara något helt annat, men jag tror att det kan vara smart att ringa ändå. pinsamheten går över. tro mig.
    Varför dom väntar i fyra dagar beats me, jag skulle inte kunna hålla mig..

Micke+Angelica+Thomas+Chucky+Tyson = Ohana!
Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?