• Svar på tråden Bloggslista för träsktrollen
  • bitte71
    Sosofofie skrev 2007-07-10 13:16:16 följande:
    Hur gör man för att kunna klicka på bilder i bloggen så dom blir större?
    Puffar för frågan för jag vill också veta!
    blog.bahnhof.se/wb863562 maries scrap och såntblogg
  • Jo79
    bitte71 skrev 2007-07-10 19:43:18 följande:
    Puffar för frågan för jag vill också veta!
    Ingen som helst aning... var inne och testade hos mig och det gick att klickförstora dem, men om jag har gjort någon inställning eller så har jag inte en susning om.

Så egentligen hade jag ju inte behövt skriva något eftersom jag inte vet hur man gör.
  • Sosofofie
    Jo79 skrev 2007-07-10 19:48:40 följande:
    Ingen som helst aning... var inne och testade hos mig och det gick att klickförstora dem, men om jag har gjort någon inställning eller så har jag inte en susning om. Så egentligen hade jag ju inte behövt skriva något eftersom jag inte vet hur man gör.
  • Willea
    Sosofofie skrev 2007-07-10 13:16:16 följande:
    Hur gör man för att kunna klicka på bilder i bloggen så dom blir större?
    Jo79 skrev 2007-07-10 19:48:40 följande:
    Ingen som helst aning... var inne och testade hos mig och det gick att klickförstora dem, men om jag har gjort någon inställning eller så har jag inte en susning om. Så egentligen hade jag ju inte behövt skriva något eftersom jag inte vet hur man gör.
    Egentligen vet inte jag heller men har märkt att om jag flyttar mina så funkar det inte att klicka på dem, men om jag låter dem ligga "där de hamnar" så funkar det. Jag är ju ingen tekniknisse så jag har inget bra svar på hur detta kan komma sig
  • Scrapmom

En fråga till er med blogg.se: Hur gör man om man vill länka i sin text? Tex om man vill skriva "Tack för de fina blommorna Stina" och vill att Stina ska vara klickbart så man kommer till just Stina? Hoppas nån förstår vad jag menar Generad

• Pyret78

Skåning: När du skriver inlägget så finns det uppe i menyraden på inlägget (bredvid bliden på trädet = infoga bild) en bild på en kedjelänk. Du markerar den text som ska bli en länk ex. namnet Stina o sen klickar du på länken. Då kommer det upp en ruta där du får fylla i html-adressen till den sida du vill länka till. Sen får man oxå välja om man vill att sidan ska öppnas i nytt fönster eller ej. Sen är det bara att klicka på ok osså är det klart

• loveya
    Sosofofie skrev 2007-07-10 19:56:13 följande:
    wow, hehe! testade att klicka på den senaste lo:n i din blogg och den blev STOOOOR! Kanske för stor? Dels tar det tid, dels kanske man inte vill att folk ska se in i poorerna på bilderna, eller? Vet du hur du minskar bilder eller vill du ha tips?
  • Sosofofie

Jag provade som Willea att bara låta den vara men då vart det för stort istället, men om man minaksr ner den till typ 500*500 pixlar innan tror ni det funkar då?

• Smurfens Mamma
    Sosofofie skrev 2007-07-12 07:00:55 följande:
    Jag provade som Willea att bara låta den vara men då vart det för stort istället, men om man minaksr ner den till typ 500*500 pixlar innan tror ni det funkar då?
    jag brukar ha 500*500 tycker att det funkar toppen
    Ta en titt i min blogg smurfmamman.blogg.se/
Svar på tråden Bloggslista för träsktrollen