AHA-behandling på salong för att få bort acneärr
Någon som gått på salong och gjort AHA-behandlingar för att få bort gropar i ansiktet efter acne?
Funkar det?
Gör det ont?
Hur går det till?
Berätta ALLT!
Någon som gått på salong och gjort AHA-behandlingar för att få bort gropar i ansiktet efter acne?
Funkar det?
Gör det ont?
Hur går det till?
Berätta ALLT!
Om man ska göra AHA-behandling på salong, kan man ha kontaktlinser i ögonen då? Mascara?
Culinan: givetvis kan du ha både liser och mascara när du får en aha-pensling.
Indianica: acne är en sjukdom och det är vårt arbete som hudterapeuter att ta hand om det, inte bara ge "sköna" behandlingar. Tyvärr verkar det som om du har fått dåliga erfarenheter på något vis. Under alla mina år som terapeut har jag aldrig råkat ut för att vi inte har lyckats lösa något hudbekymmer.
Jag går på ansiktsbehandlingar med pha-peeling som minskar mina ärr. använde förr krämer med AHA-syra och trodde det var bra men det torkade ut mín hud istället. Fick ny acne pga det. har andra ärr i ansiktet som också har blivit mindre av detta. Har testat mycket mot acne och är ganska bra nu men ärren är ju också svåra att bli av med. Det som påverkar mest just nu är vad jag äter. Huden i ansiktet blir jättedålig när jag tex äter ost. Läkare säger att mat inte påverkar men jag har konstaterat att på mig gör det det.
annsing - Låter ju skitbra att det funkat! Håller med om osten, kan inte heller äta det...
Hjälper AHA mot förstorade porer? Om inte, vad gör?
Indianica - Ja, vad hette krämen, och blir man torr som fnöske av den? Sådär så att man flagar hud?
någon som vet om AHA hjälper mot förstorade porer?