AHA-behandling på salong för att få bort acneärr
Någon som gått på salong och gjort AHA-behandlingar för att få bort gropar i ansiktet efter acne?
Funkar det?
Gör det ont?
Hur går det till?
Berätta ALLT!
Någon som gått på salong och gjort AHA-behandlingar för att få bort gropar i ansiktet efter acne?
Funkar det?
Gör det ont?
Hur går det till?
Berätta ALLT!
Aha-syra jobbar ganska ytligt.. Är det gropar/ärr du vill ta bort skulle jag rekommendera antingen hudslipning eller laser behandling..
Lilla fii skrev 2007-05-13 19:52:17 följande:
Jag jobbar själv som hudterapeut.. Jobbat mkt med syror innan.. Laser går djupare, ex Fraxel helt grym på ärr..
Lilla fii skrev 2007-05-13 19:57:21 följande:
Oj, det var svindyrt såg jag nu...
Det får nog bli AHA likväl.
Har inte jättedjupa ärr, skulle det inte kunna funka då? Har hört om folk som fått jättefina resultat!
Nja, gör som du vill.. Men har du gropar funkar inte syra...
Lilla fii: brukar små ärr /hålor gå bort med hjälp av roaccutan kur?
Ta inga tabletter, utan gå på salong och få ärren behandlade. Antingen med laser (djupa ärr) eller mikrodermation, mene o moy gör bra penslingar, aha är för mindre ärr, knotter, torrhet och pigmentfläckar. Det finns lite olika behandlingar som man kan göra men det beror lite på hur djupa ärr man har. Ta expertråd av en hudterapeut som vägleder dig exakt vad som behövs just för dig.
joo min hudläkare har sgat att ja ska äta roacuutan för ja har provat allt så de hjälper ju men bara tänkte efet kuren sne ?
När man googlar så får man fram många sajter som säger att laser är värdelöst på acneärr. Att det snarare ger nya ärr, eftersom ärret sitter så djupt ner i huden.