Hej!
Min knöl som jag har är ganska stor, 1X2 cm kanske och mandelformad, den gör inte ont och jag kunde liksom putta den fram och tillbaka.
Den kommer förmodligen att finnas kvar jämt, upptäckte den för ca 3 år sen.
Jag var totalt förstörd och trodde det allra värsta, så jag vet precis hur du känner.
Nu när jag väntar barn så känner jag den inte eftersom mina bröst har blivit så mycket större, det är sååå skönt att slippa känna den.
I början av denna graviditet hittade jag en annan knöl som kändes precis likadant, fast den var lite mindre.
Jag ringde direkt och sa att jag ville kolla eftersom jag vet att jag inte kan släppa det annars, det var en körtel.
Jag tycker du ringer till din husläkare eller nån annan på vårdcentralen på fredag och begär att få komma till en bröstmottagning.
Där komemr dom kolla dig ordentligt, som jag sa tidigare så är det jättevanligt med knölar i brösten hos unga personer.
För din egen skull ska du inte vänta, det är så skönt när man får veta att det inte är någon fara.
Det är jättelätt för mig att säga att du ska vara lugn, men jag vet hur det känns.
Man KAN inte släppa det ur tankarna och man går och känner och klämmer där hela tiden.
Då kan också körteln bli irriterad och går inte bort.
Det kan mycket väl vara så att den försvinner när din mens tagit slut.
Kram på dig!