Hej TS!
Förstår din oro till fullo. Var med om samma sak för några månader sedan. Hittade en knöl, gick till VC som remitterade till bröstmottagningen i Danderyd. Tanten på VC var otrevlig och gjorde mig mer orolig men de i Danderyd var proffsiga. Provsvaret skulle ta en vecka, och det var en fruktansvärd vecka. Bröstmottagningen skulle skicka resultatet till VC och de skulle ringa mig. Men de ringde aldrig, inte förrän efter nästan 2 veckor. Då sa tanten (tänker kalla henne tant, det är snällt i jämförelse med vad jag tänker) att de inte visste säkert vad det var trots biopsi och UL, och att de därför ville operera bort den för att se vad det var.
Fick en ny tid i Danderyd, denna gång på onkologen, ytterligare 3 veckor senare. 3 jobbiga veckor till. Var rent ut sagt livrädd när jag kom dit men den läkaren var underbar och sa omedelbart att det var inget farligt, men att de sett en antydan till cellförrändringar i knölen. De skulle därför ta upp fallet på någon konferens men hon ville först kolla med mig hur jag såg på operation. Därifrån sköttes allt bra och jag blev väl bemött. De tog bort knölen, och den visade sig vara helt godartad.
Det jag vill säga är, dels att det behöver inte betyda bröstcancer att hitta en knöl, dels att bröstmottagningen i Danderyd är bra. VC var under all kritik, sa t.o.m. fel, men DS var bra. En sak du ska tänka på, om du inte redan fått det, se till att de stämplar på högkostnadsskyddet. Jag kom upp i de beloppen rätt fort men det var inte förrän på DS de kom på att jag skulle ha ett sådant så det slutade med att jag fick pengar tillbaka.
Många kramar till dig TS, du finns i mina tankar!