• Anonym (hjälp)

Knöl i bröstet!!

Jag tror att jag har en knöl i vänster bröst upp mot armhålan. Den är platt och så kan jag "flytta" den åt sidan. Men jag kan inte känna slutet av den på längden om ni förstår vad jag menar. Kan det vara en körtel?? Ska jag ringa till husläkar jouren eller vad ska jag göra? Är i slutet av en mensperiod om det kan göra skillnad. Snälla råd!!!

• Svar på tråden Knöl i bröstet!!
  • jojo7

jag hade en liknande knöl och gick till läkaren. han sa att det var en svettkörtel som hade svullnat upp.. fick antibiotika och den försvann..

♥Albin♥ född 060830, min ögonsten! ~Bebis i magen, BF 21:e oktober~
  • Anonym (hjälp)

ÅÅhhh vad jag hoppas att det är en svullen svettkörtel!!!! Visste inte att man kunde önska något sådant så starkt... Min husläkare kände inte särskilt mycket utan skickade vidare för säkerhets skull sa han. Han tyckte själv att den kändes snäll! Hoppas hoppas!

• Anonym (hjälp)

Hej igen! Nu har jag varit på bröstmottagningen och gjort mammografi, ultraljud och tagit prov på knölen. Överläkaren som gjorde ultraljudet sa att det med största sannolikhet är en bindvävsknuta. Puh! Men att dom skulle skicka provet, vilket dom tydligen alltid gör. Hon sa att hon skulle bli väldigt förvånad om det var något annat. Det såg inte ut som någon tumör. Får svar om en vecka till min husläkare.
    Så nu andas jag ut!!!! Tror inte att hon skulle säga så om hon inte var 99 % säker. Tacx gulliga ni för erat stöd!!

• Anonym (hjälp)

puffar

• Kix01

Skönt det verkade ok med din knöl! Hoppas provsvaren kommer snart så du kan släppa det helt!

• Anonym (likadant)

Lysande, jag visste väl att det skulle gå bra! :)

Du kan nog se själva provsvaret som en ren formalitet, läkaren hade aldrig sagt så om det fanns minsta osäkerhet. Visst känns det som att du har fått livet tillbaka?

Kram och grattis!

• Anonym (hjälp)

Ja absolut så känns det som att jag fått livet tillbaka. Vill bara för säkerhets skull få provsvaren ochså så att jag kan släppa det helt som kix01 sa.
    När läkaren vid ultraljudet sa att det var en bindvävsknuta så höll jag på att börja gråta av ren glädje. Det var som att en sten föll i från bröstet som man brukar säga. Nu känns det som att jag kan gå vidare och planera för framtiden. Håller tummarna för bra provsvar ochså. Men jag tror som likandant att det är en ren formalitet. Och det var vad läkaren sa ochså. Att dom alltid gör en trippel kontroll. Mammografi, ultraljud och prov.

Är det någon av er som vet om en bindvävsknuta alltid sitter kvar eller om den går bort? Glömde fråga det:

kram

• höstsol

En bindvävsknuta sitter kvar i bröstet.

• Anonym (knölen)

kände oxå en knöl i bröstet. fick pafarligftnik. tänkte cancer direkt. trots mitt unga ålder.
    min sitter precis bakom vänster bröstvårta. Ungefär lika stor som en sockerbit.
    har blivit undersökt med både ultraljud och biopsi.
    var helt ofarlig förändring i bindväven.
    men jag tycker absolut att du ska kolla upp det. hellre än gång för mkt än en gång för lite.
    säkert ofarligt

• AnnikaEss

Jag har hört av en onkologsköterska att en knöl som är rörlig oftast INTE är cancerogen...

• Anonym (hjälp)

Anonym Knölen: Jag har redan varit på bröstmottagningen och kollat upp den och dom har tagit en biopsi som jag får svar på i veckan. Men dom sa att det med största sannolikhet är en bindvävsknuta och inget annat. Såg inte ut som en tumör. Så det är bara hålla tummarna!!

• Anonym

Ni som haft/har knölar i brösten...hur stora var/är dom??

• Anonym (hjälp)

Min knöl är ca 1,5cm och känns platt, inte rund.

• Anonym (gulle)

Jag har också en liten knuta, men den gör ASONT!
    Men gjorde din ont?

• Minna07

Håller tummarna för att läkarna har rätt!

• Anonym (hjälp)

Gulle:min knöl gör inte alls ont!

Knubbisen: Jodå, läkaren ringde igår (mån) och sa att alla bilder var jättefina och allt såg bra ut. Man misstänker ingen cancer. Men, alltid ett men! Dom vet inte om dom lyckats träffa knölen när dom gjorde biopsin så jag måste tillbaka på fredag och göra biopsi med ultraljud så att dom vet att dom tar på knölen! Åhh, blir så irriterad! Kan dom inte göra det ordentligt på en gång så att man slipper komma tillbaka. S....stövlar!!

Men nu känner jag mig lugn. Allt såg fint ut och läkaren sa att jag absolut inte hade anledning att vara orolig. När jag var där första gången så sa den läkaren som gjorde ultraljudet att jag inte skulle bli orolig om jag blev tillbaka kallad för att göra biposi igen. Det är ganska vanligt sa hon. Skönt att hon sa det då för nu var jag ju lite förberedd på det i alla fall.

Hör av mig igen när dom nya proverna är klara.
    Kram

• Anonym (likadant)

Hur har det gått med provet TS?

Svar på tråden Knöl i bröstet!!