• Malin med Tim

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

*Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas växande magar del 2*

Öppnar den nya tråden med en liten invigningsfika - Välkomna!

Vad är då detta för tråd? Vi är ett gäng Deluxpinglor som väntar barn till våren och sommaren och som följer varandra under graviditeten. Vissa har hängt med redan från "Planera barn" forumet och vissa pinglor har hoppat in i tråden under loppets gång! Här är alla välkomna! Gammal som ny.

Så välkommen att prata om allt som händer i och runt kroppen under graviditetens nio månader.

• Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas
  • decemberflicka

Det blev fetaost-lax med grönsakspasta. Alkoholfritt vitt vin till det...mums!

Vet ni när jag somnade igår? KVART I ÅTTA!!!
    Vi hade lagt oss i sängen för att ta igen oss lite efter den goda middagen...mitt i en mening märker Anders att jag somnat och inte alls hört vad han säger...haha!
    Så han smög sig ut med alla tre telefoner så jag inte skulle bli väckt.

Nu klockan sju vaknade jag till liv av att bebisen lekte studsmatta på blåsan.
    Gick upp och tvättade mig, gav mat till katterna och så...sen gick jag och la mig en stund, bara för att känna bebisen igen.
    Och nu känner jag verkligen när den vänder sig också! Det är så häftigt att det lixom inte bara är "dunsar" utan knuffar och "vågor" över magen...

Idag ska det städas här, för i morgon kommer det en kille och ska kolla på lägenheten, sen en tjej som ska hämta vårt ena soffbord och sen en kompis till Anders som var fikasugen...

Hoppas ni får en trevlig helg!

/Cissi

Ps. Är det förresten NÅGON som bor på Västkusten här bland deluxe-pinglorna, eller är det bara jag som gör det? Ds.

• Missisola

Åh Decemberflicka! Vad avis jag blir.Har du sovit från kvart i åtta till sju!!*vill oxå*
    Fast jag ska inte klaga - sov ganska hyfsta i natt och nu har jag inlett helgens jobb på SJ...Ganska lugnt än så länge.

123 dagar kvar såg jag....=)

• Börnen

120 dagar kvar idag!

Idag ska jag plugga för fullt, har tenta nästa lördag...usch...ligger verkligen efter nu då jag har haft så mycket med flytten...och inga inläsningsdagar i nästa vecka heller... *suck*

Maken ska i allafall flyttpacka och städa här under helgen...

Kramar i massor...

• A lie

Idag ska vi iväg och kolla på hus igan Spännande som vanligt... Kan ju alltid hoppas på att det blir en flytt för oss också innan bebben kommer... fast är nog troligare att det blir i höst...

• Malin med Tim

Nu har jag varit på myrornas och köpt en vagga för 65kr, tror inte ens att den är använd då den låg i kartong och såg helt ny ut! Ska montera den och fota så lägger jag in den i galleriet lite senare. Supernöjd!

/Malin

• Mamma Mu med Sparven Max

decemberflicka: verkar ju skönt att somna så tidigt! Oftast kommer man ju upp i vettig tid dagen efter och får lite gjort! Så myran i magen e så busig! Tycker också det är så härligt varje bump man känner!

Börnen: Hoppas pluggandet går bra idag. Avundas inte dig på en lördag så här. Men måste det göras så.

Alie: Vad spännande med hus!! Vi har faktiskt börjat titta runt lite vi också. Fast på bostadsrätter då. fast inte lägenheter utan marklägenheter. Det är jobbigt att flytta och särskilt när man ska ha bebis.. vet inte om det blir lättare efteråt men det måste ju göras. Får man hjälp så ordnar det sig alltid!

Vet ni.. Min käre sambo började titta på ringar åt oss igår.. Vi tittade på många modeller men vi bestämde oss för att vi ska fråga en bekant till oss som är guldsmed att göra ringarna. Mysigt värre...

Har även börjat titta lite på bostadsrätter. Vad gillar ni denna?

www.kelkoo.se/ctl/go/shopbotGo&from=shopbot&merchantId=3325201&pkey=0&orw=true

Den e jättebillig och inte så dyr månadsavgift heller. Vi gillar den skarpt.. Det e ju en bit från Åkersberga men......här går det ju inte att handla nått! Inget under miljonen!!

Kramisar till er pinglor

• Mamma Mu med Sparven Max

Mab79: Fint med vagga! Hört många som säger att en sån har varit en räddare i nöden vid ett gråt-trött-skrikigt barn.

• decemberflicka

damon - Va mysigt det låter med ringarna!!!!

Det gick inte att kolla på "din" bostadsrätt...
    Sen det är med att få mycket gjort...hm, jag vet inte om jag kan hålla med om det!
    Jo, jag har bäddat och tvättat två omgångar tvätt.
    Sen har sambon gjort resten. Jag somnade till och med i soffan en timma vid lunchtid!

Men nu har vi gjort varsin toast, sambon sitter vid TV'n en stund, sen ska vi ner till förrådet och fota grejer vi vill sälja.

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas