• Malin med Tim

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

*Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas växande magar del 2*

Öppnar den nya tråden med en liten invigningsfika - Välkomna!

Vad är då detta för tråd? Vi är ett gäng Deluxpinglor som väntar barn till våren och sommaren och som följer varandra under graviditeten. Vissa har hängt med redan från "Planera barn" forumet och vissa pinglor har hoppat in i tråden under loppets gång! Här är alla välkomna! Gammal som ny.

Så välkommen att prata om allt som händer i och runt kroppen under graviditetens nio månader.

• Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas
  • Avalon

Trevligt att snackas vid lite iallafall...måste logga ur nu, men tråden finns väl kvar framöver? Lagt den till favoriter. Måste gå å vara social med snubben...å känna efter bebisens små "buffar"... Hejdå allesammans!

• Kardemumman

Liten kvällsrunda...
    Hälsar till de nya pinglorna Avalon och Liten *hejhej* och skickar en kram till Alie - hoppas du får en bättre natt än den föregående.

• Kardemumman

Hälsar till Sofia också! *hejhej igen*

• Liten

Hej, och tack för välkomnandet!
    Gör kvällsrundan nu, ett måste innan sovdags!

• Malin med Tim

Välkomnar alla nya och gläds igen åt att många nya väntar julibebbar precis som jag!

Sofia: När ska du på UL?

A lie: Jag har haft många alkolister runt omkring mig genom åren, å vet precis hur det känns när man hela tiden e rädd för att dom har druckit. Min äldsta syster har druckit de senaste 10 åren men det verkar som att hon äntligen har hittat ett nytt liv, min morbror har alltid varit alkoliserad så honom har jag ingen kontakt med alls. Min älskade mamma dog pga sin alkoliserade make. Detta har fått mig att inte dricka, visst jag kan ta ett glas vin eller en öl någon gång ibland på en middag men jag dricker aldrig så att jag blir onykter. Men idag hoppas jag att jag lever utan alkolister i min omgivning... så om du behöver stöd så finns jag här.

Ha en trevlig dag alla!

• decemberflicka

Äntligen fredag, tjejer!!

Jag längtar så ofantligt mycket efter sambon just nu, har gjort det i några dagar, känns som vi inte fått tid till varandra den senaste veckan och det är lite frustrerande!

Idag ska vi äta semla på jobbet, längtar till kl. 14.30...haha!

Vad bjuder ni på för middag till sambon/mannen om ni vill lyxa till det lite?

Cissi

• Lyllo

Hej igen, var borta från datorn igår, varmt välkomna alla nya pinglor!

Har hunnit gå in i trimester tre, det går snabbt nu. Mår verkligen finfint, pigg och kry i kroppen, hoppas det fortsätter så här. (Fast jag kan ta mig en sovkväll då och då, igår somnade jag före åtta, men hade iofs varit på tjänsteresa hela dagen, man blir trött av att resa, speciellt flyga)

Min bästa kompis är tillsammans med en alkoholist, man blir galen när en vän far illa. Hon är så klok och smart och kan intellektuellt diskutera alla aspekter av alkoholism och medberoende, men lyckas inte bryta sig loss.

Fredag, härligt! I helgen ska vi beställa barnvagn och fortsätta fixa hemma.

Jag tycker inte det är så kul att laga mat, däremot är äta mat en av livets absoluta höjdpunkter. Så när vi ska mysa/lyxa får mannen laga Som tur är det som en hobby för honom och han lagar mat som en stjärnkock.

• Liten

decemberflicka:
    Lyxmat här i huset är PIZZA!
    Det beror ju helt på vilken sorts människor man är,
    och är man megaslackers som vi, så är man...
    I helgen (för att fira alla hjärtans..) blir det hyrfilm, pizza och jordnötsringar...

• A lie

I kväll ska vi lyxa till det - med hämtmat från SpicyHot (kina/Thai mm) - har också en make som är grymt bra på att laga mat, men ibland vill man bara inte stå vid spisen...

Hmmm det där med alkoholism är så läskigt... folk i ens närhet kan uppträda helt normalt, sköta ett jobb perfekt och ändå vara alkoholister. Maken kom inte på att det var något "fel" på hans föräldrar förrän i gymnasiet, innan trodde han det var helt normalt att pappa dricker starköl varje kväll etc. Var nog inte förrän alldeles innan vi träffades som det gick så långt att han började missköta jobbet och det upptäcktes där och han fick och såsmåningom för tre och ett halft år sedan accepterade hjälp. Svärmor har sökt hjälp på egen hand innan, men då han dricker klarar inte hon heller av att vara nykter... phu, just nu inser de ju att de är alkoholister, men de har inte fattat ännu att de inte kan ta en öl/ett glas vin ibland för då är det kört ett bar atg framöver... Suck.. Är ju de själva som förlorar mest på det...

• Jofimiel

Damon>> jo men de är väl den vanliga "platsgarantin" - jag tillhör ju huddinge och har ju en plats där om de inte är fullt - är de fullt så är de deras skyldighet att hitta mig en ledig plats på en annan förlossning.

kram

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas