• Malin med Tim

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

*Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas växande magar del 2*

Öppnar den nya tråden med en liten invigningsfika - Välkomna!

Vad är då detta för tråd? Vi är ett gäng Deluxpinglor som väntar barn till våren och sommaren och som följer varandra under graviditeten. Vissa har hängt med redan från "Planera barn" forumet och vissa pinglor har hoppat in i tråden under loppets gång! Här är alla välkomna! Gammal som ny.

Så välkommen att prata om allt som händer i och runt kroppen under graviditetens nio månader.

• Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas
  • Mamma Mu med Sparven Max

ElinN: Visst syns det en skillna! Jag känner likadant med min mage nu.. På korten ser det inte så mycket ut..men det KÄNNS verkligen en skillnad!

Sexlusten....på tal om det.. Drömde imorse att jag låg naken på en säng på ett höloft och min sambo kletade mjuk polkagris smet över hela mig...hahaha Sexlusten finns där. Dock inte fullt så mycket som innan men ändå. Men när vi väl ska "rulla runt i sänghalmen" så känns det obekvämnt och lite jobbigt.. Känns som kissblåsan ska sprängas!! Fler som känner så??

• A lie

Elin; Jo visst syns det att magen växt

Verkar som sexlust är dagens samtalsämne.. maken räknade ju ner till v22 för att han läst någonstans att den skulle komma tillbaka då.. Tog väl lite längre tid?? Men just nu finns den där i varjefall.. men säger som damon.. blir lite störd av att inte vara så rörlig... och av att bebisen börjar sparka bäst det är... Så blir väl inte så ofta man går hela vägen, men har ivarjefall inte blivit kallad "celibatus" av maken på ett par veckor Har aldrig haft något större problem med orgasm.. men nu går det ännu lättare, och medför sammandragningar, vilket också ställer till det lite.. vill inte fortsätta efteråt, så lite synd om maken är det

• Malin med Tim

Tillbaks från UL, och middag med sambon. UL gick jätte bra han hade vuxit lite från förra veckan och låg inte stilla en sekund. Tydligen så behåller man BF som vi fick förra veckan, vilket innebär 20 juli, så tre dagar senare än tidigare. Detta innebär att jag kommer att vara i v 20 lite längre men jag tror att det enklaste är att räkna ny vecka varje måndag...

Fick med en bild från UL som påminner om ett spöke, han gapar, lägger in bild i galleriet nu.

Kram å godnatt!

• LabLover

A lie: Min man har också läst om gravida kvinnors sexlust i sin pappabok och väntar otåligt på att jag ska bli så där omättlig som vissa kvinnor blir *skratt* Här är en till som får sammandragningar ibland efter orgasm. Maken tycker det ser kul ut när magen putar lite extra, jag tycker mest det är obekvämt förstås!

Damon: Vilken härlig dröm!

Jag var förresten hos sjukgymnasten idag och hon konstaterade att jag har foglossning. Ganska lindrig men ändå. Om ett par veckor kommer det en annan sjukgymnast från företagshälsovården och det ser jag framemot. Kanske kan jag få en bättre stol?

• Missisola

Hemma efter ha suttit med en Maja 12 dagari famnen..jisses vilken liten sötnös!!! Och nu blev man ännu mer sugen på Juni och ens egna lilla
    drutt... Sambon var helt fascinerad - han hade aldrig hållt en så liten och satt och pilla med fingrarna som var så pyttesmå:)...

Mycket bebis för han i dag då vi var på FK´s infoträff - men jag måste säga att den gav inte mer än deras hemsida ger..mer än att man kunde ställa lite frågor... Jag tror många som var där blev mer förvirrade av träffen faktiskt...
    Jag fick i alla fall svar på min fråga ...har ju vid sidan om jobbet en bisyssla, dvs extrajobb..och den får jag oxå räkna med i SGI *glad*
    Så nu ska jag lämna in till lönekontoren...
    Och himla bra att man kan dutta med ledigheten - alltså ta lite i taget - känna sig för hur många dagar i veckan man tar... sen kan man ändra ju!

GRATTIS MAB!!!!!!! *med tulipaner och prinsesstårta*

Decemberflicka: Var det Nicklas Andersson som spelade Chris...? Han vet jag spelade Chris i West End oxå..hans genombrott så att säga...

Sexlust - sure!!!Men inte över denna onda kropp!!!*morr*....
    Men jag kommer tillbaka *hehe*...*är inte orolig*
    Vore det inte för fogarna - kan ju knappt vända mig i sängen...
    Ska nog ta ett snack med BM på tisdag!

Vet ni ...i morgon är det fredag OCH lön!!!!*jippie*

• VildaMaria

Oj, här kom det upp ett ämne som jag känner är lite jobbigt för mig, så det blir lite personligt, men what the heck jag hakar på.

Sexlusten...den är obefintlig!
    Jag har blivit helt asexuell, har inte minsta lilla intresse. Detta är det stora gnisslet mellan mig och min sambo. Tyvärr har han väldigt dålig förståelse för hur jag känner, och tjatar om sex. Han säger att han blir jättetänd av min gravida kropp och tycker jag är jättesexig, och att eftersom han tycker så, så borde jag också känna mig sån. Att jag borde uppskatta att han känner så. Visst är det trevligt att han har den bilden av mig, men det ändrar ju inte hur det känns att vara inne i min kropp. Jag känner mig ju precis tvärtom! Klumpig, trött, öm och ointresserad.

Jag blir bara jävligt irriterad eftersom jag förklarat rätt upp och ner för honom hur det känns och vill att han ska respektera det utan tjafs, men det gör han inte. De få gånger på sistone som jag gått med på att ha sex (det låter hemskt och korkat jag vet) för husfridens skull så känns det inte kul alls. Det känns jättetrist och helt avslaget. Efteråt känns det dåligt.

Visst har jag säkert brist på respekt för hans lust också, men det är ju inte han som är gravid och därmed i ett annorlunda fysiskt tillstånd än normalt. Så jag tycker att han utan tjafs eller självpåtaget martyrskap ska kunna låta mig vara ifred så länge jag önskar så kommer säkert lusten tillbaka av sig själv. Just nu blir allt bara en ond cirkel, Moment 22.

Usch vilket trist inlägg att börja dagen med, sorry alla pinglor som orkat läsa detta. Nu ska jag jobba på att komma i helgstämning istället med nästa inlägg

• VildaMaria

Inte mycket aktivitet här idag, trots (eller kanske på grund av) fredag och löningsdax. Ni kanske är ute och shoppar babygrejor hej vilt

En annan satt just och mulade i sig smörgåstårta här på jobbet, det var skitgott, och jag kände först i sista tuggan att det var ädelost i. Toppen, här har man försökt undvika det och vara seriös med livsmedelsverkets kostråd, och det höll ju i 26 veckor i alla fall. Jag vet att Listeria-risken är låg, men nu kan jag inte låta bli att oroa mig i alla fall.

Inatt drömde jag konstigheter igen. Ska ju på UL på tisdag och ska få det videofilmat. Mitt under ultraljudsundersökningen kom jag på att de hade ju inte fått något videband av mig så det spelades följdaktligen inte in! Jag började babbla om detta och tigga och be och gråta mig till att få avbryta och springa ut på stan och köpa videoband. Och till sist gick de med på det! Sagt och gjort...

Jag lär inte glömma band på tisdag efter den här drömmen i alla fall!

Knäppt...

• N i n n i e

VildaMaria: Min sambo är lyckligtvis väldigt förstående gällande sexlusten. Han vill knappt själv gå hela vägen för han tycker det känns så märkligt när en "tredje person" är närvarande och sparkar etc hela tiden!!! Och visst känns det lite märkligt tycker jag också! Jag hoppas i alla fall på att lusten ska glimta till nån gång!

Lycka till på UL förresten! Det är såååå fantastiskt med videofilmen!!!!

• Lyllo

Äntligen fredag och lön! Hmmm, det kanske blir några bebisplagg på väg hem från jobbet

VildaMaria: ca 1 på 100 000 per år får Listeria. Har glömt bort mig och ätit bluecheesedressing en gång och löjromstoast ett par gånger, vi har säkert tur!!

Min sexlust är som vanligt (jag är själv förvånad) och min man störs varken av krumeluren eller av stora magen. Däremot har vi pratat om att det antagligen blir nedtrappning när barnet väl är här, kanske en paus på ett par månader

• LabLover

Nu kunde hon inte hålla sig längre! Min mamma, som alltid sagt att det bringar otur att shoppa till ofödda barn, hade igår shoppat flera små outfits till vår kommande bebis. Gamla nojor gäller tydligen inte när man ska få sitt första barnbarn Hon har t o m reggat sig här på FL (barnvakten, om någon är nyfiken).

Trevlig fredag tjejer om vi inte ses igen senare idag!

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas