• Malin med Tim

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

*Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas växande magar del 2*

Öppnar den nya tråden med en liten invigningsfika - Välkomna!

Vad är då detta för tråd? Vi är ett gäng Deluxpinglor som väntar barn till våren och sommaren och som följer varandra under graviditeten. Vissa har hängt med redan från "Planera barn" forumet och vissa pinglor har hoppat in i tråden under loppets gång! Här är alla välkomna! Gammal som ny.

Så välkommen att prata om allt som händer i och runt kroppen under graviditetens nio månader.

• Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas
  • A lie

Damon: tackar för glassen, presis vad jag var sugen på. Tulpanerna är jättefina, gillar att titta på tulpaner, men inte att "ta" i dem - skumt??? - JA!

VildaMaria: Hmm förstår hur du känner dig, presis sådär var min man innan också... Hmmm inte blir jag mer sugen på att ha sex bara för att han retar mig för att vara celibatus, etc...???

• Kardemumman

Här är också sexlusten försvunnen. Funderar på att sätta upp wanted-lappar på kommunens allmänna anslagstavlor... Som "tur" (?) är har min sambo också tappat sin. Vi kramas och gosar däremot desto mer och just nu känns det helt ok!

Mab: gulligt spöke!!

VildaMaria: vi ska också göra ett extra UL i 27 för att just få en film. Bra att du påminde om att man måste ta med sig band, *haha*. Ha en skön kväll i tevesoffan med vovven!

Damon: tack för glassen! IRL ska jag göra pizza ikväll. Har köpt en salamikorv (som inte är färdigskivad utan alltså en hel korv) - tror ni att den är ok att ha på? Har läst att salami inte är bra, men det är väl den vacuumförpackade eller?

F.ö kan jag absolut rekommendera att se Grease på Göta Lejon. En trevlig feelgood föreställning, inget djuplodande men gillar man filmen och musiken så är den helt ok! Då kan man dessutom fascineras över att Pernilla Wahlgren fött tre barn och är närmare 40 år och ändå ser ut som en ung tjej... Undrar om det kommer att gälla oss också om några år?!

• A lie

Kardemumman: det är väl som med ost etc att det är Ok att äta bara du värmer den, så har i varjefall jag fattat det (äter ju inte korv men...)

ha en skön helg tjejer.. jag tittar nog in igen... ska till Örebro i morgon -kolla ännu mer barnvagnar.. och sedan vidare till svärföräldrarna, stannar till måndag - lika bra att passa på då man har hästvakt

*kram`*

• Börnen

Äntligen fredag...i helgen ska vi flyttpacka och flyttstäda...roligt värre... Har varit på barnens hus och babyland idag och drömt...var duktig dock...köpte INGENTING...men jag fick en sådan där reklamlåda från Pampers!

Min mamma är ganska hopplös...ser verkligen fram emot att bli mormor och är hur gullig som helst. Nu har de köpt spjälsäng (den vi ville ha) och en massa kläder! Hon är nästan mer nyfiken än jag! Vi berättade i v. 5 och bad de att inte säga någonting...efter 3 dagar visste hela släkten och alla hennes kompisar!!! Hennes försvar var att "det är ju så svårt att inte säga någonting!" Hur lätt tror hon att det var för OSS då!?!?!

• N i n n i e

damon: tack för glassen -den behövde jag!!!

Sitter på jobbet, kvarhållen av min despotiska handledare... Det är ju fredag och jag har varit här sen 07.30, snälla låt mig gå hem!!!! Jag har s.k. Halvtidskontroll för mitt doktorandprojekt snart och självklart kommer handledaren med en massa ändringar och jobb som MÅSTE göras NU enligt honom! *tycker synd om mig själv och tar en maräng*

Men i morrn är det HEEEEEELG!!! Och den här helgen ska jag INTE jobba! Bara vara hemma och flytt-packa samt bli lite ompysslad har jag tänkt. (Kanske jobba lite på den där sexlusten... eller kanske inte...)

KRAM på er pinglor, tack för att ni finns!!!!

• N i n n i e

Är hemma nu, men kan inte sova... För mycket jobb i skallen. SUCK.

• LabLover

Börnen: Lycka till med flytten! Hur var Pamperslådan?

Jag har inte kunnat komma in på FL sedan i går kväll och det verkar jag inte vara ensam om...

• Börnen

LabLover: ganska mycket faktiskt...
    * 12 newborn blöjor + rabattkuponger/info (har ej kollat vad)
    * ett litet paket våtservetter
    * en liten tandborste
    * en haklapp
    * 2 st amningsinlägg
    * 100 kr rabatt på blöjhink + en pytteliten nalle
    * tvättmedelsprov
    * diverse info och någon tidning om graviditet
    * ev något mer jag glömt...

• Mamma Mu med Sparven Max

Det var ju inte full aktivitet här inne idag.. Kunde inte heller logga in imorse.

Idag har vi bestämt oss för att vi ska köpa en ny vagn. Har ju en gammal men..vill gärna ha en ny. Var och tittade på en Nizza Knorr idag. Kostade 4200:- och den verkar jättefin. Var det nån mer av er som tittat på den? Har lagt in bild i galleriet. Kom gärna med synpunkter!

Ha en fortsatt trevlig helg pingels!

kram

• decemberflicka

Hej på er flickor!

Idag har vi beställt en vagn!!
    Det blev en Brio Nova Classic, 2005 års modell, grå-svart.
    Himla spännande!! Nu börjar det bli verklighet...

Sen var vi ute på stan och shoppade loss till sambon. Det blev ett par nya skor, ett par jeans, ett skärp...och det bästa av allt, en jättesnygg brun manchesterkavaj! Han blev skitsnygg i den!
    Jag har alltid varit anti manchester, men åååh...*dreggel*

Jag kom hem till vår lägenhet för första gången sen i onsdags morse...och SOM jag har saknat mina katter...och min SÄNG!

Bebisen sparkar som sjutton till och från hela dagarna. Hur är det med er andra?

Kollade på melodifestivalen - blev vansinnig över Jimmy Jansson och så blev jag lite besviken på att Jessica Folcker inte gick vidare...

/Cissi

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas