• Malin med Tim

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

*Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas växande magar del 2*

Öppnar den nya tråden med en liten invigningsfika - Välkomna!

Vad är då detta för tråd? Vi är ett gäng Deluxpinglor som väntar barn till våren och sommaren och som följer varandra under graviditeten. Vissa har hängt med redan från "Planera barn" forumet och vissa pinglor har hoppat in i tråden under loppets gång! Här är alla välkomna! Gammal som ny.

Så välkommen att prata om allt som händer i och runt kroppen under graviditetens nio månader.

• Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas
  • Börnen

Besökare nr 9650 blev A lie!!!

• A lie

Godmorgon pingles

Börnen

Liten mf: det där med vikt och graviditet är ett lotteri... Kontrollvägde mig själv på svärföräldrarnas våg nu i helgen eftersom jag starkt misstänkt att systerdotter pillat på vår... Brukar normalt väga 60,5-62 på den (några kilo mer än på hemma vågen..) nu i helgen har den pendlat mellan 68 och 71,5 så har väl gått upp ca 8kg? Får se i morgon hos Bm om det stämmer... Är ingen som tror på att jag gått upp så mycket och det känns ganska skönt, men det är nog för att det inte bara är magen som ökat i omfång utan rumpa, lår, byst också... ?
    Liten egorapport...: är TRÖTT och tårarna bränner bakom ögonlocken.. varför?? vad har jag att vara ledsen för?? ja när jag frågar mig det blir det ännu värre. har legat vaken ledsen hela natten och störtgråtit i över en timma, maken försökte med allt från vänliga smekningar och ord till att bli förbannad... det som tillslut hjälpte var att han var helt tyst och inte gjorde något, för jag grät verkligen åt allt, mest åt att jag just grät... Säger bara det HORMONER!!!!

*kramar till alla*

• VildaMaria

A lie, vilket hormonpådrag
    Har inte varit med om något liknande mer än i drömmen, men det är säkert bara en tidsfråga.

Hörni, vilka lättviktare ni är
    För mig stannar vågen på 81 kilo. Plus 11 kilo på min normalvikt *tung som en padda*. Undrar vad jag skulle ha vägt om jag fortsatt träna handboll (en omöjlighet) har tappat mycket (det fanns faktiskt muskler under fettet förut). Bra i alla fall att ni inte stirrar er blinda på vågen, det verkar som om många gravida är lite hysteriska över vikten. "Tack vare" alla vidriga Victoria Beckhams, Madonnor, Kate Blanchetts med flera som ser tip top ut två dagar efter förlossningen när de går på stor galapremiär. Äckligt

Håller med flera här, Jessica Folckers låt var bäst men scenframträdandet (hela paketet) kostade henne nog finalplatsen är jag rädd. Och den där snorungen Jimmy Jansson, kan ingen ta i från alla fjortisar mobilen när det är dags för röstning?
    Martin Stenmarck var bäst för dagen i alla fall, så ett rätt i finalen åtminstone...

• Malin med Tim

VildaMaria: Du verkar ha ett sunt tänkande när det gäller vågen! hjälp mig för jag ser en tendens att varje gång jag ställer mig på den så har jag gått upp och jag känner mig så stor och börjar bli livrädd för att bli en padda! Och jag vet samtidigt att jag e smal/normal från början och fortfarande inte ser speciellt stor ut men endå så känner jag så! Har inte velat väga mig sen sist men måste göra det i morgon för då ska jag till MVC på Bm besök nr 2.... Jag kan inte träna och gå vidare långt heller för jag får bara ont i svanskotan och korsryggen då hmmm hur ska jag göra för att inte må dåligt över vikten?

• Lyllo

God morgon denna fantastiska vinterdag!

Decemberflicka: Även vi beställde vår Brio Nova i helgen, det kändes väldigt vuxet Det blev också en svart och grå/silver, färg 539.

Vi måste passa på att lyckönska oss själva att vi slipper vara höggravida under hela sommaren. (börjar känna mig otymplig). Vi kan också vara glada för att våra bebisar inte kommer vara alldeles späda när RS-virus och vinterkräksjuka börjar härja framåt november.

• LabLover

Åh, A lie... Det där känner jag igen. Grät en hel del i lördags förmiddag utan egentlig anledning och när jag väl blivit upprörd och grät så kunde jag inte sluta eftersom det enda jag kunde tänka på var att det inte kunde vara bra för bebisen att jag var så ledsen... Känner som du att det är jobbigt när det inte riktigt vill gå över heller... Riktig deppmåndag mao!

När det gäller viktuppgång å andra sidan så känns den helt OK. Så här i v. 24 har jag gått upp ca 6 kg och känner mig fortfarande smidig Jag tror det är det viktigaste, att känna att man mår bra. Allt är relativt och när vi börjar närma oss fulltid så kommer vi nog ha lite och bära på var och en. Kroppen är ju fiffig och jag tror att alla går upp så mycket som just de behöver. Men, det hjälper kanske inte när man mår dåligt? Jag brukar tänka på de jag känner som kommer i sina gamla kläder redan efter ett par månader, "det ska jag också kunna!"

Dags för lunch. Får absolut INGET gjort idag...

• Majken

God middag på er alla härliga pinglor!

Har inte varit här sen i torsdag så nu har jag "läst ifatt" och såg att det verkligen inte bara var jag som har tappat bort min sexlust. Inte för att jag missunnar er ett bra sexliv - men det var ganska skönt att se att man inte är ensam

Det verkar som om baby-shoppingen kommit igång på allvar nu hos oss härinne...mysigt värre
    Kul att se att det inhandlas nya vagnar, kläder osv..

Själva har vi tillbringat fredagn med att åka runt och kolla in kök, det börjar ju bli dags att fatta en hel del beslut angående interiören i vårt blivande hus. Det har känts så himla avlägset innan, men nu helt plötsligt börjar det att dra ihop sig....KUL!! (men svårt eftersom det ögat vill ha inte alltid stämmer överens med vad plånboken kan/vill betala)

A lie: Ja, vad säger man....hormonjä*lar!!
    Jag har inte lidit så mycket av dessa faktiskt, men i lördagskväll var maken på fest och kom hem lite lagom rund under fötterna vid 02-tiden.
    Kröp ner hos mig och berättade lite om kvällen - jag blev klarvaken och läs och häpna ....kände en viss lust komma smygande, hi hi.
    Låg och gosade en del och kände hur det vaknade till liv inom mig och då somnade maken innan vi hann "börja" ordentligt!!!

Åh, jag blev så besviken att jag började gråta - han vaknar till och frågar vad som är på tok - jag berättar hur jag känner mig en aning "nonchalerad - och när jag berättat klart HUR jag känner mig så inser jag att han somnat ifrån mig IGEN!!!
    Jag blev så förtvivlat ledsen att jag tog täcke och kudde och gick ut och la mig i gästrummet (i ett annan hus) och bara grät o grät, medans maken snarkade vidare...Fy vad övergiven jag kände mig

PÅ morgonen kom han ut och frågade vad i allsin dar jag låg där för?? han mindes knappt vad som hänt (och han var INTE jättefull - bara astrött) - han fick dåligt samvete ändå - trots att jag egentligen inte var arg, bara så besviken - så igår blev jag minsann behandlad som en prinsessa . Han struntade helt i alla "måsten" som finns här hemma innan bygget (dvs garagebygget) och ägnade hela dagen åt sin fru som hade skapligt svullna ögon igår.
    Vi käkade ute, hyrde film, tog en promenad, bara låg i timmar på sängewn och pratade och höll om varann - det behövde jag efter denna jobbiga natt. Så nu inser jag att jag ÄR lyckligt lottad som har en alldeles fantastisk man - och älskar honom bara mer och mer för varje dag.

Ang. vikt så gick ju jag upp ca 10 kg under sommaren (under semestern och innan inskrivningen) . Efter inskrivningen har jag gått upp 3 kg fram till v 25 så totalt har jag nu +13kg på vågen sen i Juni - inte alls kul, men det är inte mycket man kan göra åt det nu...
    Har insett att jag ska fokusera på att vara gravid och få en bebis istället för att lägga energi på att bry mig för mkt om min vikt. Det får bli ett senare kapitel - efter amningen - att ta tag i om det fortfarande behövs då...

Börnen: Är imponerad av dina magbilder...likadana varje gång , men dina svarta trosor, svarta BH och den fina blåa bakrunden. Det händer grejer med din mage (den växer) vilket förvånar mig, mend tanke på ditt konstanta kräkande samt rätt stora viktminskning?? Men KUL ar det att kika på den varje vecka

Ska kolla runt på lite magar, vagnar samt annat inshoppat babymaterial nu.....Vi höres!

• LabLover

Inte blev måndagen bättre efter dagens lunch hemma. !VARNAR! eftersom vi alla är gråtmilda, hormonstinna och gravida varav många av oss runt v. 25...

Satte på TV:n (big mistake) och råkade hamna mitt i en amerikansk serie om en kvinnoklinik där det för dagen handlade om en gravid kvinna. Hon var sjuk (vet inte varför) och läkarna ville att hon skulle göra kejsarsnitt för att överleva. Hon var gravid i v. 25 och de förklarade att barnet inte säkert skulle överleva. Det var så sorgligt! Hon vägrade, så klart, göra kejsarsnitt och dog och de fick göra ett akut kejsarsnitt för att försöka rädda pojken - som överlevde! *Snyft* Den lilla fejkade bebisen som de sedan visade var ju såååå liten... *Snyft* Jag satt och kramade min mage hela tiden men tror ni jag kunde stänga av TV:n?! Icke!

• LabLover

Håller med Lyllo! Visst finnse det bara fördelar med våra sommarbarn!

Majken: Jag hade också blivit tokigt ledsen av en sådan grej. Tur att våra respektive inte reagerar som vi Jag hade inte stått ut med en sådan som mig just nu

• A lie

Tack det värmer...

LabLover: "jag hade inte stått ut med en sådan som mig just nu..."
    Funderar allvarligt på att gå förbi blomsterhandeln på vägen in, eller förbi går jag, men gå inom alltså...

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas