God middag på er alla härliga pinglor!
Har inte varit här sen i torsdag så nu har jag "läst ifatt" och såg att det verkligen inte bara var jag som har tappat bort min sexlust. Inte för att jag missunnar er ett bra sexliv - men det var ganska skönt att se att man inte är ensam
Det verkar som om baby-shoppingen kommit igång på allvar nu hos oss härinne...mysigt värre
Kul att se att det inhandlas nya vagnar, kläder osv..
Själva har vi tillbringat fredagn med att åka runt och kolla in kök, det börjar ju bli dags att fatta en hel del beslut angående interiören i vårt blivande hus. Det har känts så himla avlägset innan, men nu helt plötsligt börjar det att dra ihop sig....KUL!! (men svårt eftersom det ögat vill ha inte alltid stämmer överens med vad plånboken kan/vill betala)
A lie: Ja, vad säger man....hormonjä*lar!!
Jag har inte lidit så mycket av dessa faktiskt, men i lördagskväll var maken på fest och kom hem lite lagom rund under fötterna vid 02-tiden.
Kröp ner hos mig och berättade lite om kvällen - jag blev klarvaken och läs och häpna
....kände en viss lust komma smygande, hi hi.
Låg och gosade en del och kände hur det vaknade till liv inom mig
och då somnade maken innan vi hann "börja" ordentligt!!!
Åh, jag blev så besviken att jag började gråta - han vaknar till och frågar vad som är på tok - jag berättar hur jag känner mig en aning "nonchalerad - och när jag berättat klart HUR jag känner mig så inser jag att han somnat ifrån mig IGEN!!!
Jag blev så förtvivlat ledsen att jag tog täcke och kudde och gick ut och la mig i gästrummet (i ett annan hus) och bara grät o grät, medans maken snarkade vidare...Fy vad övergiven jag kände mig
PÅ morgonen kom han ut och frågade vad i allsin dar jag låg där för?? han mindes knappt vad som hänt (och han var INTE jättefull - bara astrött) - han fick dåligt samvete ändå - trots att jag egentligen inte var arg, bara så besviken - så igår blev jag minsann behandlad som en prinsessa
. Han struntade helt i alla "måsten" som finns här hemma innan bygget (dvs garagebygget) och ägnade hela dagen åt sin fru som hade skapligt svullna ögon igår.
Vi käkade ute, hyrde film, tog en promenad, bara låg i timmar på sängewn och pratade och höll om varann - det behövde jag efter denna jobbiga natt. Så nu inser jag att jag ÄR lyckligt lottad som har en alldeles fantastisk man - och älskar honom bara mer och mer för varje dag.
Ang. vikt så gick ju jag upp ca 10 kg under sommaren (under semestern och innan inskrivningen)
. Efter inskrivningen har jag gått upp 3 kg fram till v 25 så totalt har jag nu +13kg på vågen sen i Juni - inte alls kul, men det är inte mycket man kan göra åt det nu...
Har insett att jag ska fokusera på att vara gravid och få en bebis istället för att lägga energi på att bry mig för mkt om min vikt. Det får bli ett senare kapitel - efter amningen - att ta tag i om det fortfarande behövs då...
Börnen: Är imponerad av dina magbilder...likadana varje gång
, men dina svarta trosor, svarta BH och den fina blåa bakrunden. Det händer grejer med din mage (den växer) vilket förvånar mig, mend tanke på ditt konstanta kräkande samt rätt stora viktminskning?? Men KUL ar det att kika på den varje vecka
Ska kolla runt på lite magar, vagnar samt annat inshoppat babymaterial nu.....Vi höres!