Inlägg från: cicek |Visa alla inlägg
  • cicek

Invandrare...

oj vilken rolig undersökning aftonbladet gjorde om Sverigedemokrater..

ganska många av dem som lever på bidrag. det säger ju en hel del om dem. Så har de mage att komma med såna påstående om invandrare.

Vilka är invandrare egentligen? Hur länge är man det? finns ju andra, tredje, t.o.m fjärde kan man höra om. Hur länge är man invandrare?

Jag tycker som TS!

• cicek

sverige kan inte utvecklas om vi inte har invandring.

• cicek

nej världen skulle bli bättre om man inte ägnade tid till att värna om sig själv hela tiden. kanske förbttra sin egen situation istället för att använda kraften till att klanka på andra.

världen vore bättre utan hat, misstänksamhet och fördomar.

världen vore bättre om alla brydde sig om varandra- istället för att hitta minsta fel hos andra.

och finns det inte ett ordspråk som låter nånting så här: Man ska inte kasta sten i eget glashus..

eller ja, glömde nu.

och dessutom så vet jag inte vad SD har för politiska diskussioner. jag läste på dras hemsida, blev inte så imponerad,

alla har rätt att uttala sig- fast det är ju verkligen löjligt att kasta sten på andra och sen så gör man samma sak själva.

• cicek
    BadSector skrev 2007-05-18 18:10:31 följande:
    "Vem skall bedöma vilka som är "värda" att bli insläppta...?"Vad sägs om det här scenariot?De 7 procent som INTE släjnger sina handlingar när de kliver av planet ger vi Temporära uppehållstilstånd tills de kan återvända.I oroliga regioner bygger vi upp byar där vi kan ta hand om de flyende i sin närmiljö, utan att tvinga på dem vår kultur, vårt språk och vårt sätt att leva, så de lätt kan återvända till sina hem när situationen är under kontroll och börja bygga upp sitt land igen.Det låter väl inte så tokigt eller rasistiskt?"Varför inte inrikta sig på att minska socialbidragsberoendet för alla oavsett härkomst? Varför såga av en gren av människor, som kommer från förföljelse, som inte ens är den största gruppen av socialbidragstagare?"Därför att stora grupper som kommer helt enkelt är oanställbara.Det finns inget jobb för dem i Sverige, helt enkelt.Vi är för industrialiserade.De svenskar som är oanställbara är Svereiges ansvar.Resten av världens oanställbara är INTE Sveriges ansvar.Vad gäller socialbidragsberoende och gruppernas storlek så finns det fortfarande ca 4-5 ggr så många svenskar som invandrare med barn (andelen krymper fort) i det här landet, så överrepresentationen skulle behöva vara minst 400% för att invandrare med barn skulle vara lika många.GIssar att gruppen svenskar är lite större, men överrepresentation på 300% tror jag defenitivt på.Kan jag få se din länk nu?Vad tror du föresten händer om vi inför anonyma jobbansökningar?
    att de som har rätt kvalifikationer får jobbet. Kvinna eller man, turk, kines, arab, svensk...............................................................
  • cicek
    BadSector skrev 2007-05-18 18:11:28 följande:
    "Vi bor på samma planet. Jorden. Den är mindre än man tror! Kan vi inte bara hålla sams, vi jordbor? Ska det vara så svårt..?"Du gör det felaktiga antagandet att vi alla är lika och vill samma saker.Se dig om i världen.Vekar det så?
    så du tror människor inte är lika?
  • cicek
    Minna07 skrev 2007-05-18 18:18:35 följande:
    TS: Du bor i Mexiko. Vilken uppfattning och ERFARENHET har du då egentligen av alla invandrartäta områden som inte skulle se som de gör om regering skött/sköter invandrarpolitiken? Det är en smärre katastrof på dessa ställen och tyvärr finns inget annat alternativ än att minska ner på invandringen om man någon gång ska kunna hinna med och integrera alla dessa människor i vårat samhälle.Jag är också av den inställningen att invandring är bra! Men det är ju inte det som det är frågan om. Sverige har PROBLEM.
    jkag bor i ett invandrartätt område. trivs som fisken i vattnet.
    det är så härligt att gå ut här- människor är ute, pratar med varandra. är sociale. Ger och tar.

Men ja- sverige har vissa problem. Frågan är väl i vad
  • cicek
    Hanna1984 skrev 2007-05-21 11:38:05 följande:
    tyrell; Varför måste vissa f.örsörja sig själva? Hmm så du menar att inte svenskar är bidragstagare. HAHAHAHAHAAHAHAH Vilket skämt!
    nja svenskar får ju aldrig nåt- invandrarna tar ju allt. de har det så bra.
    ironi...

sverigedemokraterna var ju rätt bra på att leva på bidrag.. de ä väl majoritet svenskar (om det finns svenskar)
  • cicek
    Tussiluskan skrev 2007-05-21 19:42:03 följande:
    Jag tycker inte att någon människa har direkt rätt till landet om man pratar rent geografiskt. Naturen ich jorklotet tillhör väl inte någon särskild.Däremot så tillhör alla byggnader, skattepengar-ja alla tillgångar som vi människor samlat på oss, sparat till och byggt upp under generationer - oss svenskar, för vi har ärft dessa resurser av våra förfäder.Med svenskar menar jag naturligtvis även de invandrande svenskar som hjälpt till och byggt upp samhället.Men jag tycker att det är lite fräckt av politiker att anta att vi gärna ger bort det mesta av våra tillgångar till andra, jag känner mig liksom inte tillfrågad, ibland önskar jag att resurserna sattes i sjukvården och barnomsorgen istället.
    ?? ger bort vad? Vilka av de mesta tillgångar ger vi bort och till vem?

är inte alla som bor i Sverige med och bygger upp landet?
  • cicek
    Tussiluskan skrev 2007-05-21 20:31:39 följande:
    Nej, alla som bor i sverige är inte med och bygger upp landet. De finns de som inte jobbar alls, utan blir försörjda av de andra som jobbar. De finns de som bara kostar pengar, och bara belastar ekonomin. Jag har själv tillhört den skaran under en viss tid när jag som arbetslös flyttade till Sverige.
    ja men "svenskarna" då? de kan ju oxå belasta en hel del..
Svar på tråden Invandrare...