Inlägg från: cicek |Visa alla inlägg
  • cicek

Invandrare...

ludenben skrev 2007-05-23 12:12:47 följande:
    jag tycker att det är märkligt att så fort man kritiserar nån invandrargrupp så blir det från vissa alldeles oförstående kommentarer. och ja, det var från flera barn. Råttkött på pizza och att få höra detta slängt i ansiktet av barn på ens arbetsplats är väl inte samma. Ska jag få förolämpa dig på ditt jobb och sen säga: äh vaddå?? det var bara en vandlingsäge, shoo ta det inte så allvarligt mannen eller hur det nu sägs
    och ja- det är jävligt märkligt att man kritiserar en invandrargrupp. utav 10 människor finns det ju 10 olika människor. eller? man kan kritisera vissa personer och deras handlingar. men knappast dra en hel grupp över kanten
  • cicek

det är fortfarande inte hela grupper när det handlar om individer.

och jag jag skulle fråga vart hon fått det ifrån. jag säger inte du ljuger. jag skulle inte anklaga någon för att ljuga. du har hört det och jag har vänner som hör en massa saker och jag hör själv saker. men jag tycker man ska vara lite försiktig med att tro allt man hör. om min dotters fröken skulle säga detta och att det gäller barnen på vår avdelning- självklart skulle jag tro henne, och fråga vad man ska göra åt det.men om hon kommer med påstående3n som att "muslimer ....."- nja då skulle jag vara försiktig. Men om andra föräldrar kommer och säger saker så tar jag det med en nypa salt. för då har för,modligen det som sagts från början passerat "flera händer". Jag förnekar inte att det du säger har hänt. jag sa bara man ska vara lite försiktig med allt som man hör och inte tro på allt.

• cicek

jag har aldrig påstått att det bara varit svenskar..
    inte heller att det bara varit kristna...man behöver ju inte vara kristen eller svensk för att äta griskött eller?

• cicek
    Minna07 skrev 2007-05-24 10:33:04 följande:
    Stämmer det inte att det av alla människor i fängelse i Sverige är 60% svenskar och 40% invandrare?Med tanke på att gruppen svenskar är många miljoner och gruppen invandrare är mycket mindre i Sverige så ÄR ju faktiskt invandrare överrepresenterade i fängelserna. Om antalet invandrade i Sverige är 1,4 miljoner människor och antalet svenskar 7,6 miljoner så är 40% invandrare på fängelserna EXTREMT som många. Siffran borde istället vara 15% invandrare i fängelserna om de inte skulle kunna anses vara överepresenterade.I förhållande till till det totala antalet svenskar och invandrare i Sverige så är invandrare extremt överrepesenterade i våra fängelser. Det kan ingen säga emot.
    vad beror det på då?
  • cicek

Emil Lindblad skrev 2007-05-28 20:49:32 följande:

Vad ni 'vuxna' än kommer fram till så är det ungdomarna som drabbas starkast av raskriget.ja det pågår ett innbördeskrig i Sverige.Som svensk tonåring har man några alternativ:1.Man står upp och slår tillbaka och får nazistämpel av invandrare såväl som svenskar.2.Man tar stryk, tiger och går iväg och erkänner sig själv som underlägsen invandrarpöbeln alternativt deras svenska försvarare.3.Man intresserar sig inte av Sverige som land och bespottar den svenska fanan samtidigt som man hoppar runt med multikulti gänget och ansluter sig SSU och kastar sten med AFA på fritidenJag tillhörde nr1, men efter x antal mordhot, blivit jagad mitt i natten med en hord bakom med diverse vapen osv. såtappar man orken.Nu håller jag låg nivå men kan lätt gruppera om osäkra och rädda svenska ungdomar så att dom ställer upp i raskriget.www.salemfonden.info
    vilket raskrig?
  • cicek

ja ett inlägg är bortplockat eller så har jag skrivit i fel tråd..

någon som trodde på raskrig,

• cicek

Jan 39 skrev 2007-05-30 21:17:36 följande:

Ja, jag tycker definitivt att samhället skulle vinna på att individer som BadSector ledde det.Sunt förnuft och forskning som ledstjärnor i stället för flum och girighet.
    kan du berätta för mig vilket sunt förnuft badsector uppvisar? och forskningen som du tycke ska vara ledstjärnor..

jag har inte fattat det än, så jag behöver uppenbarligen hjälp på vägen
  • cicek
    BadSector skrev 2007-05-31 12:50:19 följande:
    cd m.fl.;Ni tillhör ett utdöende släkte. Hjärnlös och missriktad PK-snällism kommer snart, förhoppningsvis, vara ett minne blott. Se på franska valet exempelvis.Det finns MÄNGDER med människor i Sverige som ÄR rationella, men är aldeles för upptagna med att arbeta och betala skatt för att ta ställning till dessa frågor, frågor de aldrig ser i sina etniskt homogena och lugna villaområden och dito kontor.Den dag får rena, hårda fakta i morgontidningen och inte tvättade PK-lögner så kommer skutan kantra över.Jag är till och med orolig för att vi inom 15 år får se en kantring åt ANDRA hållet pga hur misskött invandringen i hela europa varit.Hela europa börjar vakna och se problemen som tryckts samman i skitiga förorter men nu börjar svälla över.Skulle tippa att EU börjar skälla på Sverige för hur vi släpper in människor i EU som inte har här att göra innan nästa val.
    berätta gärna vilka lögner..jag är intresserad. vad menar du med rationella människor?
    och eftersom jan39 inte svarat kan väl du söga vilket sunt förnuft och vilken forskning som ska vara ledstjärnor?
  • cicek

Det finns helt enkelt INGEN idag som FÅR kritisera invandringspolitiken.
    Den är vår heliga ko, oantastlig.
    Och det har tagit många år att nå hit. Om jag sen tror det är en medveten process, eller bara masshysteri, det vet jag inte.

bad sector: visst får man väl kritisera invandringspolitiken? men det är ju skillnad att påstå att det finns raser och att en del grupper har lägre iq med mera? eller? ser du inte skillnaden på detta? Om man tycker invandringen är för stor, ok, men att säga att invandringen ska stoppas för att en fjärdedel är kriminella eller kan förutsägas vara kriminella?

Hur kan man förutsäga det? att en fjärdedel kan tänkas vara kriminella?

• cicek
    cDk3r skrev 2007-05-31 21:04:48 följande:
    "Hur kan man förutsäga det? att en fjärdedel kan tänkas vara kriminella?"Eftersom det sitter i generna! doh!:)
    ahh...just det..:)
  • cicek
    ruffe4 skrev 2007-06-02 07:42:23 följande:
    O södertälje kommun har inte råd med ett skit för vi är sveriges mest invandrarrikaste kommun (!)
    vad är desödertälje kommun inte har råd med då?
Svar på tråden Invandrare...