• Peand

Ormar!!

Jag behöver hjälp!

Vi bor i en villa på en hörntomt. Vi har skogen brevid oss och en åker framför oss, detta resulterar i att vi har gott om orm på tomten. För att göra det ännu värre bor vi på ett stort berg och har en gammal stenmur som gränsar mot ena grannen. Tror inte att det är möjligt att ta bort den Ledsen

Problemet är dels att jag är livrädd för ormar, men även att vi har både barn och hund. Så nu undrar jag om det finns någon som vet några bra tips på hur man får ormarna att flytta på sig. Gillar inte tanken på att ha barnen ute och springa när de lurar både här och där.

Så.... Har ni några tips om hur vi ska få bort dessa, eller iallafall lyckas minska mängden och begränsa eländet? Skriv !!!!!

• Svar på tråden Ormar!!
  • Heisan

Libbsticka skall utsöndra en doft som de inte gillar. Sedan så är det effektivt att vara ute mycket i trädgården så att det vibrerar i marken.. Vi har fullt med huggorm.. Trädgården har varit berömd för det hos mina grannar. Men nu när vi har flyttat in med barn som leker i trädgården så har det bara synts till en, o den var på väg BORT från trädgården.. Vi har ett stort stenröse mitt i trädgården o jag funderar allvarligt på att fylla den med betong...

• siamusen

Ring skansen och fraga..och nu skâmtar jag inte.*

Ringt dit nâr jag hittade en orm storlek XXXX-large som jag inte kände igen och fick tips fran dem.

• Peand

Heisan - Det är ju det som är problemet. Man vet att det bästa man egentligen kan göra är att vara på tomten och stöka, men så är man livrädd och går helst inte en meter i det gröna för man inte vet vad som lurar bakom hörnet Skrattande
    Libbsiticka och betong ska jag kolla uppFlört

Siamusen - Huuuuu.... Vad hittade du för något??? Låter otäckt....
    Man kanske skulle slå en pling till dem... Eller finns det inte folk på länsstyrelsen som håller på naturen och kanske kan sådant....

Men oavsett vad så är det sängen som gäller nu. Bara jag inte drömmer om dem i natt Fundersam

• siamusen

Det var en stor fet riktigt svart orm som var laaaaaaang som fan och hade nagot i munnen plus nagot pa huvudet.

En snok sa de. De kan tydligen bli groteskt stora.

var mest oroliga för katten jag. Är inte ormrâdd annars.

De var mycket trevliga pa Skansen nâr jag ringde.

• olpansfamilj

min mamma och dom hade jätte mycket problem med ormar på sin skärgårdsö.....dom köpte 300 igelkottar......ska jag kolla vart? Tror att naturvårdsverket hjälpte dom med dessa,men det var i för sig på 80-talet......men såg på programmet söderläge att man kan också köpa humlor och bin osv så kanske går fortfarande...

• pellepluttskrutt

varför hjälper det med igelkottar? nyfiken...

• hontas

300 igelkottar?? Ha ha det lät roligt Skrattande. Skulle nog inte våga gå barfota då heller Flört.
    Ts: Hoppas verkligen du får bukt med de äckliga ringlande sakerna, de är det värsta jag vet!!!

97,99,2*06
  • Peand

olpansfamilj - Tror du alltså att man kan köpa igelkottar? Såg framför mig hur jag skulle ut och leta Skrattande Ska kolla upp det....

• Peand

hontas - man får väl välja mellan att få stickor eller bli biten (huuuuu!) Fast det kanske räcker med några kottar och inte 300! Skrattande

Har en känsla av att jag skulle mer eller mindre dö av ett orm bett, inte pga av att det ev är gifitiga utan av chocken. Och hur jag skulle reagera om barnen blir bitna vet jag inte och vill inte tänka.
    Skrämmande att något som ringlar sig fram ska vara så skrämmande så man vill flytta!

• Tropicalfire

ormar e väl inget vore värre om det vore spindlar överallt *ryser*

Svar på tråden Ormar!!