• Peand

Ormar!!

Jag behöver hjälp!

Vi bor i en villa på en hörntomt. Vi har skogen brevid oss och en åker framför oss, detta resulterar i att vi har gott om orm på tomten. För att göra det ännu värre bor vi på ett stort berg och har en gammal stenmur som gränsar mot ena grannen. Tror inte att det är möjligt att ta bort den Ledsen

Problemet är dels att jag är livrädd för ormar, men även att vi har både barn och hund. Så nu undrar jag om det finns någon som vet några bra tips på hur man får ormarna att flytta på sig. Gillar inte tanken på att ha barnen ute och springa när de lurar både här och där.

Så.... Har ni några tips om hur vi ska få bort dessa, eller iallafall lyckas minska mängden och begränsa eländet? Skriv !!!!!

• Svar på tråden Ormar!!
  • Peand

Tropicalfire - Gillar väl inte dem heller riktigt men har hellre spindlar (i lagom storlek) än ormar... Vi kan byta om du vill Flört

• pellepluttskrutt

äter igelkottar ormar???

• ALJO

Du tar ormen i en hink och kör iväg den minst en halvmil.

• Zhara

ALJO: tror inte det är något alternativ va?

Jag är oxå skiträdd för ormar. Vi har en komposttunna på tomten som den tidigare ägaren lämnat, jag fick be min pappa komma och öppna den o titta i den så att det inte låg ormar där! Har haft värsta fantasierna om att det ska hoppa upp ormar o bita mig om jag öppnar locket! Jag vet det låter skitlöjligt men jag är rädd...

• pellepluttskrutt

hallåååååååå!!! Vill någon vänlig själ tala om varför det är bra med igelkottar om man inte vill ha ormar i närheten?? Äter dom ormar??

• Gäspan

lillåslund: Jag tror iallafall att dom är ovänner. Att igelkotten kan döda ormen.

• pellepluttskrutt
    Gäspan skrev 2007-05-21 18:49:27 följande:
    lillåslund: Jag tror iallafall att dom är ovänner. Att igelkotten kan döda ormen.
    ok.. tack så mycket för svar
  • Salmiak6

Igelkottar är ormens enda fiende i naturen. Kottarna dödar och äter ormarna!

• Peand

ALJO - Tanken är god men för mig helt otänkbar....  Hur 17 skulle jag få ner dem i en hink? Jag vågar ju inte närma mig dem....

Innan de var fridlysta kunde man ju kanske skrika på en granne som löste problemet. Vet inte vad straffet är idag om man nu skulle göra något dumt. Ligger de på vägen får de väl skylla sig själva, eller????

HURRA FÖR KOTTARNA

Svar på tråden Ormar!!