• Peand

Ormar!!

Jag behöver hjälp!

Vi bor i en villa på en hörntomt. Vi har skogen brevid oss och en åker framför oss, detta resulterar i att vi har gott om orm på tomten. För att göra det ännu värre bor vi på ett stort berg och har en gammal stenmur som gränsar mot ena grannen. Tror inte att det är möjligt att ta bort den Ledsen

Problemet är dels att jag är livrädd för ormar, men även att vi har både barn och hund. Så nu undrar jag om det finns någon som vet några bra tips på hur man får ormarna att flytta på sig. Gillar inte tanken på att ha barnen ute och springa när de lurar både här och där.

Så.... Har ni några tips om hur vi ska få bort dessa, eller iallafall lyckas minska mängden och begränsa eländet? Skriv !!!!!

• Svar på tråden Ormar!!
  • ALJO

Men har du ingen granne som kan ta dom och köra iväg med dom då? Jag har ingen ormskräck, men vill inte ha dom i trädgården. Huggorm alltså, snokar är välkommna.
    Ivilket fall så den enda gång jag hittat en huggorm i min trädgård höll jag en hink framför den som den helt självmant kröp in i. Sedan körde jag iväg nån kilometer och slängde ut den på en åker.
    Har även hört att ormar inte finns där det finns stackmyror, det har jag hela trädgården full av och dom gillar jag INTE.

• Peand

ALJO - Det var en väldresserad rackare du hade då Skrattande Men hu för tanken på att sitta i samma bil som en hink med en orm i.... Det skulle jag inte fixa. Får se om någon granne kanske kan tänka sig det...

• Euphorbia

Som sagt så är dom fridlysta, det innebär tyvärr även att man INTE FÅR FLYTTA DOM!!
    ...men det är mycket man inte får nuförtiden...

• Heisan
    Euphorbia skrev 2007-05-21 23:49:29 följande:
    Som sagt så är dom fridlysta, det innebär tyvärr även att man INTE FÅR FLYTTA DOM!!...men det är mycket man inte får nuförtiden...
    Nä men jag mobbar mina ormar så att de inte vill bo kvar..
  • Peand

Euphoribi - Menar du att man inte ens får flytta dem??? Alltså måste jag göra så som Heisan gör, mobba ut dem Skrattande

• Gäspan

Kan man inte köpa igelkottslukt på sprayflaska och sätta upp igelkottsfotografier i trädgården?

• Peand

Gäspan - Ett väldigt bra alternativ Skrattande Har ingen aning om hur en kotte luktar men någon borde ju kunna ta patent på den idén. Jag hade köpt det iallafall Flört

• Tropicalfire

peand: ja gärna ormar e söta o gulliga om man jämför med äckelspindlar XD

• Peand

First Time - Med fötterna på bordet vågade jag mig öppna upp den sidan. Men huuuuu!!!
    Tur att vi alla är olika....Flört

• first time

Jag tycker åxo att de är läskiga... skulle absolut inte vilja ha den på min tomt. Därför var jag tvungen att kolla om man verkligen inte fick flytta på dom....  inte för att jag skulle våga göra det själv menFlörtSkrattande

Svar på tråden Ormar!!