• Malia75

Bordsplacering

Fy vad jag HATAR fester med bordsplacering! Vad vinner egentligen jubilaren/brudparet på att folk tvingas sitta bredvid någon okänd människa som man kanske inte alls har något gemensamt med?

Nu är jag redan gift men om jag skulle ha ett bröllop/stor fest skulle alla få ha på sig vad de vill och sitta vart de vill! Det är väl bättre att alla känner sig bekväma och har roligt?

Jäkla trams......

• Svar på tråden Bordsplacering
  • linniewer

av just den anledningen hade vi fri placering på vårt bröllop... blev trevlig avslappnad stämning!

• mammacatta

Jag är FÖR bordsplacering. Det blir alltid så trista tillställningar med en massa "klickar" när man har fritt. Sen blir det alltid nån som sitter själv på en kant och känner sig bortkommen.
    *blö*
    Jag föredrar exakt antal stolar med en liten namnlapp. Jag föredrar att alla har ungefär samma kläder - har varit både över och underklädd och det är INTE kul.

Sen har man som värd misslyckats om nån känner sig bortkommen - jag har alltid försökt sätta de lite tystare i närheten av nån bekant. Spridit ut pratkvarnarna lite så det finns NÅN som hålelr låda överallt.

Vi är alla olika och det är bätte att försöka ta tillvara på skillnaderna än att underbygga olikheterna.

• Malia75

Ja det viktigaste tycker jag är att man inte hamnar endast bland okända människor. Det enda jag kan hoppas på är att hamna bredvid någon annan gravid eller någon som gärna pratar om sina tidigare graviditeter för några andra intressen har jag inte just nu.

• Mama2B

Vi körde bordsplacering på vårt bröllop, men vi gjorde så att alla satt i närheten av (typ mittemot) någon som de kände så att ingen skulle sitta med bara främlingar. Dock inga gifta brevid varandra.
    Vi har fått jättemycket positiva reaktioner från våra gäster som hade massor gemensamt med någon de inte kände sen innan.

Så det kan vara positivt också, men ni gör självklart som ni vill på ert bröllop.

• linniewer

malia:
    ja men att vara gravid är bra, då finns ju ett naturligt samtalsämne sen är det skönt att ha småbarn tycker jag(om de är med på festen dvs) då blir man inte lika bunden till sin plats, utan får röra sig lite och prata med olika personer...

• Malia75
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-23 11:38:44 följande:
    Man kan välja, man kan stanna hemma. Du kan också välja att tiga och ingorera din bordskavaljer hela middagen...
    Ibland kanske man inte direkt har något val....vissa tillställningar kan man inte tacka nej till.
    Klart jag inte vrångar mig och sitter tyst, men jag är typen som hatar att åka hiss med någon annan för det blir så konstig stämning....KAN inte hitta på något att säga....
  • Malia75
    linniewer skrev 2007-05-23 11:38:46 följande:
    av just den anledningen hade vi fri placering på vårt bröllop... blev trevlig avslappnad stämning!
    Ett bröllop i min smak.
  • Baronessan

Jag anser en bordspalcering vara misslyckad om det finns nån som sitter HELT ensammen utan nån de känner. Ja, bortsett om det nu råkar finnas en stackare som inte känner nån, men den kan ju knappast klaga då?

Om du går på fest och den enda du känner i sällskapet är din bror/syster/bästis/man, då anser jag att ni bör placeras om inte intill varann så iaf nära varann.

Jag har varit på ett par bröllop och hittills har jag faktiskt bara blivit placerad intill folk jag känner tillsammans med nytt folk. Jag har haft tur. *tar i trä* Ska på bröllop i sommar och hoppas på tur igen.

Vi gjorde som Mama2B på vårt bröllop också. Blandade gästerna, men såg till att alla hade nån de kände i närheten och vi har också bara fått positiva kommentarer ang. bordsplaceringen.

• Malia75
    linniewer skrev 2007-05-23 11:42:00 följande:
    malia:ja men att vara gravid är bra, då finns ju ett naturligt samtalsämne sen är det skönt att ha småbarn tycker jag(om de är med på festen dvs) då blir man inte lika bunden till sin plats, utan får röra sig lite och prata med olika personer...
    Det värsta är att jag tvivlar på att det är någon mer gravid eller ens någon i samma ålder som jag. Svårt att förklara men större delen av gästerna jobbar inom samma område så de kommer att ha mycket att prata om, medan jag och min familj "bara" är släkt till jubilaren...och därmed lite utanför i samtalsämnena säkert.
  • Malia75

Baronessan: Ja det tycker jag är en bra medelväg, sätt ingen på pottkanten liksom utan sätt blandat MEN tillsammans med 1 eller 2 man redan känner.

Tänk om man t es skulle hamna med ett gäng som tycke det är jättekul att prata om sport och själv hatar sport....hur kul kväll blir det?

Svar på tråden Bordsplacering