• Malia75

Bordsplacering

Fy vad jag HATAR fester med bordsplacering! Vad vinner egentligen jubilaren/brudparet på att folk tvingas sitta bredvid någon okänd människa som man kanske inte alls har något gemensamt med?

Nu är jag redan gift men om jag skulle ha ett bröllop/stor fest skulle alla få ha på sig vad de vill och sitta vart de vill! Det är väl bättre att alla känner sig bekväma och har roligt?

Jäkla trams......

• Svar på tråden Bordsplacering
  • Signatur

Fast om man hamnar i "dåligt sällskap" så är det en dålig bordsplacering. Jag är för bordsplacering, trots att jag alltid hamnar med världens tråkmåns eftersom jag är ganska social själv.

• Mina

Jag tycker att bordsplacering är ett jättebra sätt att få en blandning av folk från olika delar av sin bekantskapskrets för att undvika att de människor som redan känner varnadra klumpar ihop sig i vars ett hörn av festen och vägrar att prata med varandra. Man kan även genom en bordsplacering se till att folk som kanske har något emot vanrandra hamnar så att de slipper se röken av varndra under festen och i stället för att bråka har en trevlig kväll. Dessutom är det ett bra sätt att få folk man vill av olika anledningar skall träffas att börja prata med varndra.

Om om man inte vill hamna med okända människor, utan känner sig för socialt trött för att orka vara trevlig mot någon man inte känner, ring värdparet innan och be dem placera dig hos någon du känner!

• Mina

(Lite OT efter att ha läst tråden)

Ett partytips: Om du är trevlig och bjuder så mycket du kan på dig skälv så blir hela festen trevligare. Det hjälper inte alltid, har ett fåtal gånger råkat ut för bordsherrar som varit rena katastroferna och där jag heller inte fått kontakt med några av de andra damerna, men att själv vara så trevlig man kan tar en en bra bit på vägen... Visst det är kanske svårt om man har en social fobi och känner sig som rådjuret i strålkatarljuset bara av tanken på att behöva prata med någon man inte redan känner, men det är en annan sak. I de allra flesta fall (där det inte rör sig om en fobi för främmande människor eller andra sociala handikapp) har man mycket trevligare om man redan då man ställer sig vid sin plats bestämmer sig för att personerna man skall ha kring sig vid middagen är spännande och intressanta och värda att lära känna. Toppa det hela sedan med att vara de-lux versionen av dig själv och du kommer garanterat att ha trevligare än om du går in med inställningen att du är sur på värden för att han/hon placerat dig med ett pucko och nu kommer du att ha tråkigt hela kvällen.

• Mälaröbo

Vi kompromissade lite på vårt bröllop (eftersom många tycker som TS). Man hade en okänd bredvid sig, men sin partner mittemot.

• Malia75

Mälaröbo: Det är ju en bra kompromiss tycker jag. Då är man ju inte helt utlämnad om bordsplaceringen skulle vara misslyckad.

• middiz

jag håller med ts! usch va jobbigt med bordsplacering! säg att man ska på sin killes kompis bröllop o känner inte nån så får man inte ens sitta med sin kille! fyyy! på vårt bröllop får folk sitta vart dom vill!!

• MammanMarie

ÄLSKAR borsplacering. Är ju jättespännande. Klarar sig väl utan sin kille i några timmar? Är ju bara under middagen.

• Leos och Vincents mamma

Jag har bara varit på ett bröllop o det brudparet hade tänkt till att de ville ha ett avslappnat o roligt bröllop o bröllopsfest så de gjorde så att alla som kände varandra fick sitta bredvid varandra i den mån det gick i alla fall o alla som var par fick sitta med varandra. I bland så har ju en del regler att man bara får sitta med varandra om man är gifta o det är helt knäppt tycker jag.
    Min sambo var dessutom toastmaster på detta bröllop som vi var på o enligt reglerna så ska han sitta långt fram då o hans fru/sambo vid ett annat bord, men vi fick sitta tillsammans ändå eftersom de tyckte det var en löjlig regel.

Men annars så är det ju faktiskt inte helt fel att sitta brevid nån som man inte känner, kan ju vara ett roligt tillfälle att lära känna nya människor ju.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315! Älskar min familj oändligt mycket!!
  • Malia75
    MammanMarie skrev 2007-05-27 13:21:27 följande:
    ÄLSKAR borsplacering. Är ju jättespännande. Klarar sig väl utan sin kille i några timmar? Är ju bara under middagen.
    Det är ju inte det att man inte klara sig utan sin man några timmar...problemet är om man har svårt att prata med nya människor och känner sig obekväm i såna situationer där man tvingas ihop med människor man själv inte valt......
  • MammanMarie

Många som klagat på att dom tvunget vill sitta med sin kille.
    Men alla tycker vi väl olika... Jag tycker det är roligast att blanda.

• middiz
    Malia75 skrev 2007-05-27 14:20:10 följande:
    Det är ju inte det att man inte klara sig utan sin man några timmar...problemet är om man har svårt att prata med nya människor och känner sig obekväm i såna situationer där man tvingas ihop med människor man själv inte valt......
    exakt! och eftersom jag känner mej obekväm med nya människor vill jag helst vara med min sambo eftersom jag känner mej trygg med han!

som andra redan skrivit; alla är ju olika!
  • MammanMarie

Kan vi enas om bordsplacering men med respektive bredvid eller mittför?

• wic gbg

Du verkar ju har problem med detta om du tänker på det redan. Ring och be om att få bli placerad med någon du känner, du skall ju inte behöva ha tråkigt pga bordsplasering.

Jag tycker det är kul - förutom de gånger man har fått riktiga "nissar" till bordet.

• Malia75

Mamman Marie: Perfekt, då sätter man ingen på pottkanten.

Svar på tråden Bordsplacering