• LuRiGaBlAdLuSeN

Vi som gillar att SY.

Här kan vi samlas och ge varandra inspiration! Ge varandra tips och ideér inom allt vad gäller sömnad.

Jag ska alldeles snart börja sy igen. Håller på att införskaffa mig en riktigt bra symaskin + en overlockmaskin. Ska bara få hem den. Sen är det bara att köra på.

Har just nu baby-kläder i huvudet. Har vänner som fått barn så tänkte göra något fint set i mjukistyg att ge bort i present.

Annars har jag liggande sen innan, ett pågående fint beige-randigt matchande förkläde och kökshanddukar.

Nån annan som också syr här?

• Svar på tråden Vi som gillar att SY.
  • Alvia
    letw83 skrev 2007-06-28 00:09:08 följande:
    vad mkt man hinner när man är ledig...Till jossanoch till storebrorsan
    jättesnygga
    ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • SveaGreta

letw83 : Jättesnygga grejr! Och hääärliga tyger! JAg älskar plysch, och då helst ditt oreanga är jättefint!

• LuRiGaBlAdLuSeN

Nicole

"gubben fick sprätta stretchsöm.... men vad har man annars gubbar till"
    -HaHa....helt rätt

Letw: Jättesnyggt!!!

Nu börjar det faktiskt klia lite i fingrarna att börja komma igång att sy lite, nu när man ser allt som ni andra får gjort. Måste nog utöka mitt tygförråd lite oxå. Var superpeppad när jag startade tråden, men sen vet jag inte vart det tog vägen?
    Har ju två splitternya maskiner som måste upp ur lådorna, sen köpte vi ett till bord sist på ikea som blev helt igår, så det går ju lite framåt

• LuRiGaBlAdLuSeN

Och förresten jag har fått min beställning från namnband.se. Jag beställde hela texten (mitt för och efternamn) i bara små bokstäver, och det var rätt på orderbekräftelsen och allt. Men när det damp ner i brevlådan så hade de likförbaskat satt stora bokstäver i början på namnen. Allt annat var rätt, men det var ju inte riktigt som jag hade beställt, så jag ringde dit och hon sa att när man har nåt sånt speciellt (jag tyckte inte det var nåt speciellt bara för det var små bokstäver) så sa hon att det hade varit bäst att ringa in beställningen ist för via internet. Men hon skickade nya till mig, utan extra kostnad. Så det ordnade till sig, ville ju ha det jag beställt egentligen.
    Banden är ganska smala, så som jag villeha. Jag tog vit text på svart band i skrivstil.
    Så jag är nöjd! dom rättade ju till det som blivit fel.

• letw83

greta och bladlusen

Tackar

NIcole, fixar mönstrena där efter helgen. Hanns inte med idag.

Idag har jag fållat gardinerna som vi köpte för hhrrmm....eh...två år senGeneradFörvånad

• LuRiGaBlAdLuSeN

"Idag har jag fållat gardinerna som vi köpte för hhrrmm....eh...två år sen"
    - Blir ju lätt så, inte så roligt att fålla faktiskt.

• LuRiGaBlAdLuSeN

letw: det setet du har i ditt galleri- sytt till andra- ljusgrönt med vita ränder, troja och shortsbyxa. Jag undrar över kanterna, de vågade. Har dytt med väldigt tät sicksack först och sen klippt tätt intill, eller hur har du gjort? Ser himla snyggt och proffsigt ut!

• vinylblomma
    aina06 skrev 2007-06-27 13:07:07 följande:
    vinylblomman: det låter som en bra affär med 19 kr/m istället för 200 kr/m. Kap skulle man kunna kalla det Sånna gillar jag, särskilt när de kommer till användning.
    Ja, synd att man inte hittar sådant tyg oftare.
  • LuRiGaBlAdLuSeN

Fråga. När ni beställer tyg, hur långt brukar ni beställa då? som minst?

Svar på tråden Vi som gillar att SY.