• LuRiGaBlAdLuSeN

Vi som gillar att SY.

Här kan vi samlas och ge varandra inspiration! Ge varandra tips och ideér inom allt vad gäller sömnad.

Jag ska alldeles snart börja sy igen. Håller på att införskaffa mig en riktigt bra symaskin + en overlockmaskin. Ska bara få hem den. Sen är det bara att köra på.

Har just nu baby-kläder i huvudet. Har vänner som fått barn så tänkte göra något fint set i mjukistyg att ge bort i present.

Annars har jag liggande sen innan, ett pågående fint beige-randigt matchande förkläde och kökshanddukar.

Nån annan som också syr här?

• Svar på tråden Vi som gillar att SY.
  • Bibabba

Grynet: Kan inte skicka brev via FL, så lilla trollets mamma har helt rätt, skicka din adress till mig, i min inbox eftersom jag antar att du inte vill lägga ut den i tråden?

Om jag tappar ett hekto eller två så låt dem ligga, jag behöver dem inte!
  • aina06

nicolesthlm: du har gjort det igen. Jättefint litet babyset. Bättre för stort än för litet! Du är mycket bättre på att få ihop söta färgkombinationer än vad jag är.

• LuRiGaBlAdLuSeN

Jag har lyckats leta fram min korsett som jag sydde för drygt ett år sedan, ska bara se till o ta bild o lägga in, så jag med kan bidra med nåt

Snygga vaxdukar- var hittar man det? Jag hittar ju bara tråååkiga....

Haklappar: Vad har man för kantband? Tar man i nåt tyg så blir det ju fläckigt efter första måltiden

• letw83

tjolahopp, kikar in från andra sytråden

har inte hunnit kika in hos alla än, men det blir väl=)

Jag bloggar på www.littleone.se
  • aina06

lurigabladlusen: Roliga vaxdukar hittar jag på Jysk bäddlager och Ica Maxi Och jag tog tyg och när man tvättar av dem får man skrubba lite med handen om det kommit mat på bandet. Men dom blir aldrig så fina ígen som före första måltiden. Som tur är går det i alla fall på nolltid att göra dem

Komer ni på nått bättre tips vill jag gärna höra!

• LuRiGaBlAdLuSeN

* Nicole: när man ska sy ärmar till barnkläder så är det alltid så bökigt då det är så smått. När man ska sy i mudd hur gör du då? Syr du först på mudden, och sen syr igen ärmen längs ärmhål till ärmslut? Eller syr du på mudden sist när längden på ärmen är sydd redan? (blev ju lite svamligt här men kanske du förstår)

• LuRiGaBlAdLuSeN

Aina, känns som mörka kantband är att föredra då

Jag vet inte vilken form man ska ha på haklapp, har inga barn ju. Får nog in och titta i gallerien och inspireras Eller kanske köpa en och rita av

• LuRiGaBlAdLuSeN

Aina: en fråga till bara vilken bredd har du på kantbanden?

• letw83

bladlusen
    jag brukar iaf sy på mudden sist, det är pillrigare så men det blir snyggare. Det minsta jag sytt hittills är i storlek 46.

Svar på tråden Vi som gillar att SY.