• LuRiGaBlAdLuSeN

Vi som gillar att SY.

Här kan vi samlas och ge varandra inspiration! Ge varandra tips och ideér inom allt vad gäller sömnad.

Jag ska alldeles snart börja sy igen. Håller på att införskaffa mig en riktigt bra symaskin + en overlockmaskin. Ska bara få hem den. Sen är det bara att köra på.

Har just nu baby-kläder i huvudet. Har vänner som fått barn så tänkte göra något fint set i mjukistyg att ge bort i present.

Annars har jag liggande sen innan, ett pågående fint beige-randigt matchande förkläde och kökshanddukar.

Nån annan som också syr här?

• Svar på tråden Vi som gillar att SY.
  • mira

nicole - är det egen designat eller bara egen sytt? annars tycker jag pulver låter helt klart häftigare. och fina saker du gjort med - fina mössor särskilt!

• NicoleSthlm
    Aina: Tack! Vad söt du är! Generad

Svart vitt kan ju bli ashäftigt! O på sommarkvällar e det ju perfekt!
    mira skrev 2007-06-23 20:49:47 följande:
    nicole - är det egen designat eller bara egen sytt? annars tycker jag pulver låter helt klart häftigare. och fina saker du gjort med - fina mössor särskilt!
    Vissa saker har jag haft mönster på som jag har gjort om.... men annars e det mesta egen designat.... Men jag tror nog att det får bli pulver.... men jag har typ 90 namnband med NicoleDesign på.... hmm.... Fundersam

Detta är det senaste i alsterhögen:
    Sydde det som en Välkommen till Världenpresent till våra vänner som har fått sitt andra barn nu... men det var liiiiiiiiite stort!

Välkommen till världen set....
    Mamma till Emilia 060707
  • LuRiGaBlAdLuSeN

aina: Finfina grejer du gjort! Selen ser så proddsig ut! Hacklapparna för festliga

• Fru Höstlöv

Har en engelsk/amerikansk beskrivning på ett bebistäcke jag tänkte sy till en väninna, men tygerna calico och chenille, vad heter dom på svenska? Någon som vet?

• Fru Höstlöv

(Har fått hjälp i den andra sytråden, tack ändå)

• grynet80

Har varit inne hos någon o kollat runt. Hon hade en jättesöt ko som hon sytt med mönster från stoff och stil. Mailade dem o frågade om mönster med det hade utgått. Är det någon som har som kan dela med sig?? Betalar gärna porto.

• Beatrize74
    m u m i n skrev 2007-06-21 09:39:39 följande:
    hahaha.. ja jag vet, jag är jättebarnslig men var det bara jag som garva åt stavfelet Inte skrivit något i tråden men kollar lite då och då.. syr lite själv, oftast blir det maskeradkläder till syskonbarnen. Just nu håller jag på med en magdans outfit till min 8 åringa systerdotter, och så syr jag även små gosedjur och påslakan till bebben (bf 30 september) Ska sätta igång med ett lapptäcke också snart men inte hittat rätt tyg än. Någon som förresten sett smått pepitarutigt tyg i rosa nånstans på nätet eller en butikskedja? Ska klä om ne fåtölj och jag hittar bara med stora rutor, inget med pyttesmått mönster
    Bruka har i smårutigt.

(Var det du som tipsade mig i en annan tråd om butiker i Örebro? I alla fall så finns det tyget att köpa på "C E Design" i Örebro)
  • Bibabba

Grynet: Det är jag som har mönster till kossan. Det är på ett A3 ark som man får rita av. Kan ta en kopia åt dig om du inboxar din adress.

Om jag tappar ett hekto eller två så låt dem ligga, jag behöver dem inte!
  • mayamimaya

Finns det en annan tråd som ni skriver i??

Ikväll blir min klänning klar.....det blev lite tyg över så jag sydde en matchande kjol till dottern.
    Jag tror jag måste ta kort och lägga in i galleriet när dem blir färdiga.....

• grynet80

Inboxar adress?? Inte så smart så jag fattar *pinsamt*

Svar på tråden Vi som gillar att SY.