• fatima

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Är det inte relevant för homosexuella att veta VARFÖR troense anser att gränsen skall dras vid äktenskap o barn?

• fatima

Sexualitet är ju inte bara sexuellt umgänge. Sexualitet är också en "attraktion, ja det innefattar så mycket mer är sex. Och visst om man anser att all attraktion är okej, är då allt sexuellt umgänge också okej? Gränserna är svåra att dra och alla har egna uppfattningar. Vad ÄR sex och vad är sexualitet, och ska de behandlas lika?

Därför har vi lagar och religioner att rätta oss efter för enkelhetens skull.
    I dagens samhälle är lagen något vi ska följa och religionen något vi väljer att följa. Oavsett om Bibeln och Koranen förr var detsamma som lag... "

Med detta Pokemon trodde jag du fattade vad jag menade med inlärda blockeringar!

• fatima

Pokemon jagb har vid ett flertal ställen beskrivit det du undrar, jag tror att gud vägledit människan sedan vi skapades.
    I vägledningen ingick att begränsa vår sexuella attraktion så att den blev gynnsam för vår överlevnad.

Någon skrev att man blir sexuellt attrahetad av pesonen, INTE KÖNET, vilket betyder att detta med KÖN är inlärt, om vi i dagens samhälle bestämmer oss för att aktivt verka för att bli KÖNSNEUTRALA kommer följden bli att vi inte begränsar oss med blockeringar utan man kommer välja sin partner utifrån PERSON och KÖNET är irrelevant.

Jag tror alltså att man kan arbeta bort blockeringar,MEDVETET, eller OMEDVETET

• fatima

Utopia, precis som du skriver finns det mängder av människor som riskerar att få skadade barn.
    Att staten bestämmer vem som skall få barn vet vi ju genom historien att det har fått förödande konsekvenser då de ville sterilisera handikappade människor osv..

• fatima

Pokemon, förklara vad du menar, skäl till att tro, jag förstår inte vad du menar?

• fatima

En viktig fråga här är, ni som tror att blockeringar mot syskon och det egna könet är inlärt, vad anser ni då om de barn som växer upp i familjer som inte representerar dessa "gamla tiders" blockeringar, påverkas barnen eller inte ?

• fatima

I många muslimska länder är otrohet något fruktansvärt skamligt, ja det är olagligt och om det finn ögonvittnen kan man bli dömd, däför sker otrohet aldrig öppet, pga att samhället inte anser att det är lagligt.

Är otrohet en blockering som vi kan lära våra barn, i vårat samhälle där otrohet inte är olagligt, tror ni det har bidragit till mer otrohet?

• fatima

jenny H

ledsen om du tycker debatten är jobbig, men så länge vi anser att det är intressant att debattera detta ämne så spelar det inte så stor roll om du skriker Jävla skitsnack.

ja du kan ju oxå svara på frågan om du tror att sexuella blockeringar är inlärda?

• fatima

Och du kan ju oxå svara på frågan om det är personen och inte könet man faller för hur vet man då att man tillhör en viss grupp, homo, bi, hetro

• fatima

Du kanske missade TS fåga, men det står MOTIVERA, och det är precis det vi håller på med, motiverar våran åsikt, är det ett problem för dig?

Det är klart du inte vill svara på om våra sexuella blockeringar är inlärda det kanske är för "känsligt". Själv har jag inga problem att erkänna att min hetrosexualitet är inlärd, jag har även en inlärd blockering att oavsett lust aldrig vara otrogen.
    Skulel nog vilja påstå att det är du som inte har funderat över dina åsikter, själv föredrar jag att veta vad jag tycker, och jag föredrar oxå att inte lägga energi på människor som inte vet vad tycker

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in