• 9Kärleken6

Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3

Här fortsätter vi babbla om vårt älskade GeKås i Ullared! Skrattande

.?:*¨¨*:?.Ninas mamma.?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3
  • Jiie
    lenlag skrev 2007-07-27 11:55:39 följande:
    Hej alla!Är man en fullständigt komplett idiot om man åker ner till Gekås så man är där vid 17 tiden i eftermiddag eller tror ni att det är relativt lugnt då?
    Nej då! Dom har ju öppnat till 20 så
    Åh jag vill oxå!!!
    Väntar Luciabebis
  • lenlag
    Jiie skrev 2007-07-27 12:13:10 följande:
    Nej då! Dom har ju öppnat till 20 så Åh jag vill oxå!!!
    Kan förstå dig, den här resan har jag väntat på sedan i mars Kollade nyss köbarometern, och nu är det ingen kö.
    Och min tanke är ju att åker man så sent har kanske värsta trängseln minskat. Fast det är väl 1000 tals säkert som tänker samma sak.Eller så kan mann hoppas på att folk har annat att göra en fredagkväll än att gå på Gekås.
  • kattengustav

Då är det säkert lugnt. På eftermiddagarna brukar det vara lugnare än på förmiddagen.

lenlag skrev 2007-07-27 11:55:39 följande:
    Hej alla!Är man en fullständigt komplett idiot om man åker ner till Gekås så man är där vid 17 tiden i eftermiddag eller tror ni att det är relativt lugnt då?
  • lenlag

Jaja....det får bära eller brista. I värsta fall så får jag väl vända och åka hem igen om det är alldeles för tokmycket med folk.

• zezziz

Är det någon som vet vad det är för storlek på Gekås täcke och kudde till spjälsängar?

Jag ska nämligen till att sy ett örngott och påslakan men behöver veta storleken. Har nämligen inte köpt något täcke eller kudde ännu.

• Ekorrfamiljen
    Strumpan 78 skrev 2007-07-27 09:23:16 följande:
    Pyret 78 skrev 2007-07-27 07:58:11 följande: Var inne och tittade på den sidan! Gisses vad billigt! Helt klart värt ett besök! Ett par glasögon med antireflexbehandling inkl bågar och fodral och synundersökning= 1000 kr! Ska se om jag kan få en tid när vi ska dit, både jag och sambon behöver nya glasögon!
    Lite ot: Jag betalade knappt 2000:- för två märkesbågar inkl. fodral och synundersökning på specsavers/Blic. Om man inte vill ha något speciellt märke så är det nog samma pris som på glasögonbutiken. (För er som inte har möjlighet att ta er till Ullared alltså. )
    **Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • blivande fsk lärare

zezziz: kudden och täcket som jag köpte till spälsängen är kudden 25*35 och täcket 70*80

• zezziz

okej, tack då vet jag.
    Verkar vara väldigt olika storlekar på täcken och kuddar.
    IKEAs täcke är 110*125 cm.

De flesta påslakanset som jag har sett på nätet är 100*130.

Finns det inga standardmått på sånt?

Om man då köper ett bäddset som är 100*130 då blir det ju jättestort för Gekås täcke som är 70*80.
    Finns det verkligen påslakanset som är så små?

• blivande fsk lärare

jag köpte påslakanset oxå på gekås och de var i samma storlek som täcket och kudden, men har inte kollat på ngn annan affär vad de har för storlekar

• zezziz

Okej, tycker du att det täcket fungerar bra?
    Det är inte för litet till sängen?

Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3