• Bishopfinger

Kärringmaffian 35+ Del 5

Hej på er alla gamla som nya! Vi är ett gäng tjejer som fått barn lite längre fram i livet. Vi har högt till tak och diskuterar det mesta. Här fortsätter vi vår underbara tråd för femte gången nu. Hoppas att alla ska fortsätta att trivas.

mafia                                     mafia

Den blomster tid nu kommer....
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-09 22:16:36:
    Kärringmaffians medlemmar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m21641723.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-14 22:37:12:
    MrsV: Vår nya kärring knep det 1000:e inlägget från oss alla

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-15 19:44:36:
    Kärringmaffians Träfftråd

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21809495.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-16 21:51:40:
    Kärringmaffians peppartråd!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m21864451.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-17 20:16:44:
    Berättar stugan
    www.familjeliv.se/Forum-11-259/m21889451.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-28 07:57:45:
    GRATTIS HEISAN TILL DITT STRÄVANDE MOT DET 10 000 :e INLÄGGET
  • Svar på tråden Kärringmaffian 35+ Del 5
  • tuvan4

Underbart att höra! Min käre man har oxå sparat en massa kläder från förra seklet.

Men på lördag ska vi på 80-tals fest, o gissa vem som har nåt att ta på sig!

Jag vet inte hur jag ska lösa detta.

• stora storken

Tuvan: Kul med lite nytt...vill oxå ha mera...men köpte faktiskt 3 par jeans billigt här om dan....ett par svarta, ett par blå och ett par mörkare blå....så nu klarar jag mig på jeans fronten ett tag... ...annars blir det bara barnkläder... ..men måste ha lite nytt då jag börjar jobba... ...på vårat kontor går övervägande i jeans...

♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • stora storken

MrsV: har nog en del i min MANS garderob som är just retrocool...

• stora storken
    tuvan4 skrev 2007-08-29 18:38:45 följande:
    Underbart att höra! Min käre man har oxå sparat en massa kläder från förra seklet.Men på lördag ska vi på 80-tals fest, o gissa vem som har nåt att ta på sig! Jag vet inte hur jag ska lösa detta.
    Kan förstå det...men man kan juh inte ha en hel garderob med kläder till maskerad... ...men det skulle nog min tycka var helt okej...
  • tuvan4
    stora storken skrev 2007-08-29 18:39:04 följande:
    Tuvan: Kul med lite nytt...vill oxå ha mera...men köpte faktiskt 3 par jeans billigt här om dan....ett par svarta, ett par blå och ett par mörkare blå....så nu klarar jag mig på jeans fronten ett tag......annars blir det bara barnkläder.....men måste ha lite nytt då jag börjar jobba......på vårat kontor går övervägande i jeans...
    storken: Visst behöver man en massa nytt när man ska jobba!   Jag har ju oxå börjat på halvtid nu och jag tyckte absolut att jag behövde lite snyggt.

Dessutom så fullkomligt hatar jag mina jeans med låg midja.   Nu äntligen finns det ju jeans med hög midja, o det är ju t o m modernt!
  • S vali s
    stora storken skrev 2007-08-29 18:36:47 följande:
    S*S*S*...låt mig SKRATTA........måste bara berätta att Henry ägde ett par shorts som han haft...ja MÅNGA år och var totalt UTE....när vi flyttade ihop i huset fick dom en hedlig begravning med minta torkade rosor....men han tjatar om dom än idag...
    Man kanske skulle ordna med en hederlig begravning.... eller avrför inte slänga dessa vidriga badbyxor på höstbrasan

Jag vill shoppa Fic rabattkupong från PO.P idag, perfekt eftersom vi ska köpa vinterstass till Linn, 15% är ju rätt bra rabatt när det hela går på runt 1000lappen
    Den late får brått när det blir kväll
  • tuvan4
    S vali s skrev 2007-08-29 18:42:16 följande:
    Man kanske skulle ordna med en hederlig begravning.... eller avrför inte slänga dessa vidriga badbyxor på höstbrasan Jag vill shoppa Fic rabattkupong från PO.P idag, perfekt eftersom vi ska köpa vinterstass till Linn, 15% är ju rätt bra rabatt när det hela går på runt 1000lappen
    svalis: Hurry Hurry! Snart är det utsålt.

Varenda mamma kommer till mig på Öppna Förskolan med det senaste från P.O.P.
  • S vali s
    tuvan4 skrev 2007-08-29 18:44:47 följande:
    svalis: Hurry Hurry! Snart är det utsålt.Varenda mamma kommer till mig på Öppna Förskolan med det senaste från P.O.P.
    Ska ta´t nästa vecka
    Vinterkläderna brukar ju finnas ett tag iallafall... Har inte spanat in det övriga av PO.P´s höstkläder, får se om vi hittar nå´t till den lilla damen
    Den late får brått när det blir kväll
  • Mithera

Go kväll i tråden .

Ser att ni diskuterar garderobsrensning... En kompis till mig brukar dra ihop "klädbytarkvällar" ett par gånger per år. Då träffas vi 5-10 tjejer, vräker ut det vi vill bli av med, provar så vi blir helt svettiga och sedan så är det utdelning . Är vi flera som vill ha samma så blir det lottning eller övertalning . Alla kläder som sedan blir över skänker vi till Kvinnojouren.

• stora storken
    S vali s skrev 2007-08-29 18:42:16 följande:
    Man kanske skulle ordna med en hederlig begravning.... eller avrför inte slänga dessa vidriga badbyxor på höstbrasan Jag vill shoppa Fic rabattkupong från PO.P idag, perfekt eftersom vi ska köpa vinterstass till Linn, 15% är ju rätt bra rabatt när det hela går på runt 1000lappen
    Fick oxå....men vi har overall/mössa/vantar mm...men tänker köpa lite underställ...om det blir kallt...i alla fall ull vanta/ull strumpor, tröja samt byxa....dom är juh ute mycket på vårat dagis i ur och skur....alla dagar antingen på fm eller em eller oxå både och...
Svar på tråden Kärringmaffian 35+ Del 5