• Bishopfinger

Kärringmaffian 35+ Del 5

Hej på er alla gamla som nya! Vi är ett gäng tjejer som fått barn lite längre fram i livet. Vi har högt till tak och diskuterar det mesta. Här fortsätter vi vår underbara tråd för femte gången nu. Hoppas att alla ska fortsätta att trivas.

mafia                                     mafia

Den blomster tid nu kommer....
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-09 22:16:36:
    Kärringmaffians medlemmar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m21641723.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-14 22:37:12:
    MrsV: Vår nya kärring knep det 1000:e inlägget från oss alla

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-15 19:44:36:
    Kärringmaffians Träfftråd

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21809495.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-16 21:51:40:
    Kärringmaffians peppartråd!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m21864451.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-17 20:16:44:
    Berättar stugan
    www.familjeliv.se/Forum-11-259/m21889451.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-28 07:57:45:
    GRATTIS HEISAN TILL DITT STRÄVANDE MOT DET 10 000 :e INLÄGGET
  • Svar på tråden Kärringmaffian 35+ Del 5
  • Mithera
    S vali s skrev 2007-08-29 18:42:16 följande:
    Jag vill shoppa Fic rabattkupong från PO.P idag, perfekt eftersom vi ska köpa vinterstass till Linn, 15% är ju rätt bra rabatt när det hela går på runt 1000lappen
    Uh, vinterkläder redan! Jag vill inte . Vi har ju inte ens haft sommar... Nä, shoppa vinterkläder får vänta ett tag - det är alldeles för deprimerande att börja med det nu .
  • stora storken

Svalis: En så länge är det få kläder som jag fallit för...köpet en body samt en tröja här om dan...det är allt en så länge...

Mithera skrev 2007-08-29 18:55:27 följande:
    Go kväll i tråden . Ser att ni diskuterar garderobsrensning... En kompis till mig brukar dra ihop "klädbytarkvällar" ett par gånger per år. Då träffas vi 5-10 tjejer, vräker ut det vi vill bli av med, provar så vi blir helt svettiga och sedan så är det utdelning . Är vi flera som vill ha samma så blir det lottning eller övertalning . Alla kläder som sedan blir över skänker vi till Kvinnojouren.
    Det lät toppen....
    ♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • stora storken
    Mithera skrev 2007-08-29 18:57:11 följande:
    Uh, vinterkläder redan! Jag vill inte . Vi har ju inte ens haft sommar... Nä, shoppa vinterkläder får vänta ett tag - det är alldeles för deprimerande att börja med det nu .
    En del handlade jag på rean i våras....men det behövs alltid något mer...
  • S vali s
    stora storken skrev 2007-08-29 18:56:35 följande:
    Fick oxå....men vi har overall/mössa/vantar mm...men tänker köpa lite underställ...om det blir kallt...i alla fall ull vanta/ull strumpor, tröja samt byxa....dom är juh ute mycket på vårat dagis i ur och skur....alla dagar antingen på fm eller em eller oxå både och...
    Vi har fått ärva en reima overall efter Liam, ser helt nya ut *yippey* Nu funderar vi som mest på om vi ska köpa en overall till eller jacka+byxor....
    Eftersom jag inte kan bestämma mig tycker paul att vi kan köpa både och, känns dock lite överdrivet
    Underställ blir det här med, både dagis o vi är ute mkt och iår kommer väl vagnen att vara ännu mer ointressant än den var förra vintern
    Mithera skrev 2007-08-29 18:55:27 följande:
    Go kväll i tråden . Ser att ni diskuterar garderobsrensning... En kompis till mig brukar dra ihop "klädbytarkvällar" ett par gånger per år. Då träffas vi 5-10 tjejer, vräker ut det vi vill bli av med, provar så vi blir helt svettiga och sedan så är det utdelning . Är vi flera som vill ha samma så blir det lottning eller övertalning . Alla kläder som sedan blir över skänker vi till Kvinnojouren.
    Lät kul Förutsätter att man är ett gäng kompisar i samma size
    Den late får brått när det blir kväll
  • stora storken

I går köpte jag faktiskt galon vantar....trodde aldrig det skulle behövas...men som sagt...lille man var dö kall/våt om händerna/vantar efter vart ute i regnet....och så "sneglade" jag på andra barn som gått längre tid på dagis och såg att dom hade galonvantar....så sagt och gjort...W skall inte frysa...måste bara tillägga att är det något jag hatade som liten så var det dessa kalla/stela galonvantar....där av skulle mina slippa det men icke sa nicke...*elaka mamman*...men dom är inte alls så hemska nuförtiden....

• MRSVi

Nu har jag o barnen ätit middag, o nu är det "läggdagstv" i en timme...

tuvan: Visst är det skönt, jeansen blir högre i midjan, o topparna längre... passar mig perfekt.

Svalis: Om ni fortfarande ska komma till London kan jag tipsa om att NEXT har mycket fint inne till unga damer nu. Aningen äldre damer också, för den delen.

Mithera: klädbytarkväll låter smart. Kan dock inte tänka mig att nån skulle vilja ha nåt av det jag kasserar...

storken: 3 par jeans! Wow.

• stora storken

Svalis: Jag skulle nog satsa på byxor/jacka eftersom hon ärvt overall och de är alltid bra om man vill ha enbart jacka i bilen om man typ ska bort eller så.... Både och kanske är lite onödigt, hinner knappt använde...

• stora storken
    MRSVi skrev 2007-08-29 19:05:34 följande:
    Nu har jag o barnen ätit middag, o nu är det "läggdagstv" i en timme...tuvan: Visst är det skönt, jeansen blir högre i midjan, o topparna längre... passar mig perfekt.Svalis: Om ni fortfarande ska komma till London kan jag tipsa om att NEXT har mycket fint inne till unga damer nu. Aningen äldre damer också, för den delen.Mithera: klädbytarkväll låter smart. Kan dock inte tänka mig att nån skulle vilja ha nåt av det jag kasserar... storken: 3 par jeans! Wow.
    Japp kände mig stolt...brukar vara den typen som sliter läääääänge...tycker inte om att köpa byxor men gärna toppar....svårt att hitta stora storlekar med korta ben...
  • S vali s
    stora storken skrev 2007-08-29 19:06:41 följande:
    Svalis: Jag skulle nog satsa på byxor/jacka eftersom hon ärvt overall och de är alltid bra om man vill ha enbart jacka i bilen om man typ ska bort eller så.... Både och kanske är lite onödigt, hinner knappt använde...
    Ungefär så resonerar jag ochså, jag är mer för jacka+byxor
    En overall till kan man ju köpa på REAn sen efter jul
    Galonvantar... Just det, så vare ju...
    Huva, vi har massor "måste köpa"....

MrsV: Jodå, Londonplanerna kvarstår Än så länge får man väl tillägga, ev. ska Paul kommentera CurlingEM "på plats" ( minns inte vart det skulle gå ) men då kan det bli ont om tid...
    Isåfall blir det London efter jul *surar*

Mithera: Helst vill man ju slippa tänka på vinterkläder redan nu men vill man vara säker på att få den man vill så....
    Den late får brått när det blir kväll
  • MRSVi

Svalis: Men det är ju inte så illa, då är det ju rea överallt!! O om han är upptagen får du ta tåget upp till oss en dag, det tar 1 1/2 timme om man har tur, så det kan bli en lång dag, men Linn kanske gillar att åka tåg...? Mycket mittgång att duracellkanina i! Eller så får ni lägga på ett par dar o komma hit ändå... Vår soffa är kanske lite liten för tre pers, men det finns ett mysigt hotell runt hörnan...

Svar på tråden Kärringmaffian 35+ Del 5