• Kyssen

Från "PILF:ar --> MILF:ar"

Här samlas alla vi goingar från Göteborgsområdet som under våren 2007 gick från "PILF:ar till MILF:ar" !!

Vi pratar gärna och mycket och är inte rädda för att dela med oss av allsköns tips och råd eller att ställa alla dumma frågor man alltid undrat över =), var skulle man annars få reda på facit lixom ??

Välkomna till den "Nya" tråden!!

• Svar på tråden Från "PILF:ar --> MILF:ar"
  • bubele

Hej Camilla!
    Kul att se dig här igen . Vart skall ni flytta? Hur stor är er lgh förresten? Jag har inget tips på mäklare men är lite sugen på bostadsrätt . Fast det får nog bli längre fram när vi inte är föräldralediga.

• Kyssen
    Jeanette: Stackars I... Å bara för att kompensera att du inte druckit Pepsi idag, så har jag gjort det .. Fast jag drack Pepsi Max så det var väl inte såå farligt hoppas jag..?? har dessutom just varit ute och joggat så jag känner mig lite duktig trots allt..
  • bubele

Therese
    Du är superduktig du med ju! *sitter och skäms över att jag inte hann till gymmet i dag heller*

Kommer ni med på fredag?

• Kyssen

Vi kan nog tyvärr inte det för vi ska iväg med min mammas husbil.. Blir en sväng nedåt Smålandshållet, lite shopping i Gällstad och Ullared och kanske High Chaparall om vi orkar =). En liten minisemester innan vi åker till Idre vecka 33.

• Jeanette69
    Helena: kul att du nämnde att du läser Stieg Larsson för jag har en väninna som precis fick barn, och sedan mailade hon mig sin förlossningsberättelse. Och den lyder, i korta drag, något så här: "hade värkar, Fred läser bok. Krystvärkar, Fred läser bok. Krystade, Fred läser bok. Sa till slut LÄGG IFRÅN DIG BOKEN. Senare kom kompisar på besök som frågade om förlossningen. Jag berättade hur det var och sa spydigt att Fred väl inget vet för han läste. Kompisen utbrister: LÄSTE DU UNDER DIN FRUS FÖRLOSSNING??? Fred säger: men det var Stieg Larssons senaste. Kompisen svarar: åhh, då förstår jag, den är så himlans bra!". Jag skrattade gott när jag läste detta!!

Fajga: tack. Dock säger alla att det är värre med vaccination nummer 2. Om Isabelle reagerade så här nu så vågar jag inte ens gissa hur det kommer att gå nästa gång. C erbjöd sig snällt att ta ledigt den dagen och följa. Gulligt av honom!

Nej, läggdags. Hörs imorgon tråden!
    Världens Bästa Isabelle
  • Pippilångstrump

Fajga: tänker på din bror. Blir så arg när man hör/förstår hur vården fungerar.
    Jobbat i avdelningsköket på ett sjukhus ett tag och man fick se hur lata människor var och hur de struntade i patienterna, tex, rätt harmlöst men förnedrande.
    En gammal dam säger att hon är kissenödig till mig, svrara att jag tyvärr inte kan eller får hjälpa henne, hjälper henne att ringa på klockan och säger till personalen i korridoren.
    -Det är inte vår sida. Och så fortsätter de att berätta om vad de hade gjort i helgen eller något lika ojobbigt.
    Damen säger till mig igen och igen och den 4:e gången jag kommer ut i allrummet säger hon ledsamt att hon ahde kissat ner sig , svarade att jag förstog det.
    Så dålig stil och så förnedrande att "tvinga" en annan människa att kissa på sig för att man själv vill snacka om vad man hade gjort i helgen.

• Lina med Liten

Jeanette: nej onekligen verkar hon med nöjd då Jag har provat selen från och till ibland men det har alltid slutat med att Thea blivit på dåligt humör. Så idag, pang, då var den hur trevlig som helst. Undra vad som va annorlunda idag. Och det ska bli intressant att prova den i morgon....

• nika70

Fajga: Vi bor idag i ett radhus i Öjersjö (Partile) som är en hyresrätt men vi kommer att få köpa loss det. Jätte bra för vi trivs så himla bra. Jag har en bostadsrätt i Linne som jag hyr ut i andra hand. Det är en 2:a på 50 kvm så den är ganska liten. Men jätte mysig!
    Vart bor ni?

• bubele

Camilla
    Också i Linné, i hyresrätt, men vi behöver nog snarare en fyra om ett par år

Frida
    jo, mamma var rätt upprörd. Fullt förståeligt. Att först nästan dö pga sjukdomen, och sen bli så dålig att man nästan stryker med igen för att ingen kollat katetern och dessutom nästan opererats en gång till pga det. Tror de överväger att skriva till HSAN när allt är över.

Jag har f ö också jobbat inom vården och måste säga att det finns så otroligt många eldsjälar som gör ett helt fantastiskt jobb, men som inom alla yrkeskårer har jag också stött på personer som uppenbarligen tröttnat och borde göra något annat.

• Kaniin

Hej hej..

Verkligen lugnt i tråden idag!

Härligt med lite soligt väder, vi satt på uteserveringen o åt thailunch idag!?

Fick snabbesök av ett par bekanta till oss som fick bebis i mitten på april.. Pojken har skrikit MINST 7 timmar per dag sen han föddes, ibland 16 timmar!! De var ganska så slitna och man märkte att mamman var ordentligt deprimerad! Fundersam

De hade trott kolik först men att det var stelhet i nacken nu istället?!

*påminner mig själv att inte klaga över kinkiga dagar*

Lycklig mamma till Elisia 070324
Svar på tråden Från "PILF:ar --> MILF:ar"