• Kyssen

Från "PILF:ar --> MILF:ar"

Här samlas alla vi goingar från Göteborgsområdet som under våren 2007 gick från "PILF:ar till MILF:ar" !!

Vi pratar gärna och mycket och är inte rädda för att dela med oss av allsköns tips och råd eller att ställa alla dumma frågor man alltid undrat över =), var skulle man annars få reda på facit lixom ??

Välkomna till den "Nya" tråden!!

• Svar på tråden Från "PILF:ar --> MILF:ar"
  • Pippilångstrump

Om någon är vaken.

Vad är det billigast att parkera när kungshöjd barnmedicin????? Ska vara där kl 9 så det är bråttom

• bubele

Pratade med min bror vid halvniotiden i går kväll, då var han på rätt bra humör. Nu ringde mamma precis och berättade att han blivit sämre. De vet inte vad det är men kör ner honom för akut operation igen. Så orolig. *gråter*

• Atira

Fajga, *kramar om*! Hoppas allt går bra, oroligt att vänta.

• Atira

Pratade med bvc idag som inte trodde att tanden som har börjat komma ska orsaka några matproblem. Sköterskan tyckte att vi ska börja ge henne gröt på morgonen och öka upp det succesivt eftersom hon gillar det. Hon var lite otydlig med mängden men innan har jag hört att de bara ska få en halv deciliter när de är så här små.
    Egentligen gav det inte så mycket att prata med bvc.

• mam malin

Hej på er alla!!
    Får man vara med ;)
    Jag och min lilla tös är rätt ny här på familjeliv, har inte riktig koll på det här men det börjar falla på plats. Min tös är född i februari och det vore så roligt att träffa andra med barn i ungefär samma ålder.

Är det någon som kan rekommendera någon öppen förskola - vi bor rätt centralt i GBG?

Ha det gött!!

• mam malin

...glömde fråga....vad står PILF och MILF för???

• bubele

Nu lite hoppfullare igen, mamma ringde nyss. De har tappat honom på massa urin och satt in hästdos antibiotika som i alla fall fått febern att sjunka något och hjärtfrekvensen och andingen börjar också sakta ner igen. Nyss fattade man beslut om att avvakta med operation och köra tillbaka honom till avdelningen och se vad som händer. Fast läkarna vet fortfarande inte vad orsaken är, så blir han sämre igen får man öppna allt. Men hoppas han skall slippa det nu. Usch, det är så synd om honom!

• Jeanette69

Hej!
    Har nu varit och vaccinerat snuttan - som skrek i högan sky... Stackarn! Sen somnade hon av utmattning så jag hade inte hjärta att dra runt henne på stan idag. Så nu är vi hemma och jag ska snart äta lunch. Hon hade dessutom dragit över 6-strecket: väger nu 6.095 och är 63 cm lång, +10 centimeter sen födseln! Enligt sköterskan kan hon bli ledsen igen idag och eventuellt få feber så jag gosar gärna med henne här hemma och håller henne under uppsikt. Fick också rådet att börja med matportioner vid 4-månaders ålder då barn är nyfikna då och gärna testar olika mat. Så vid vårt nästa möte ska vi prata mat!

Therése: hoppas det löste sig för så mycket betalade inte vi för vår .se-domän.

Anniina: visst är Picasa bra? Använder det till vår hemsida och tycker också att det är superenkelt att jobba med.

Lena: enligt min BVC-sköterska så ska man hellre i så fall mata flera gånger med små portioner än att ge dem mycket så att man töjer ut deras mage. Sen ska ju alla deras invälvor vänja sig vid annan föda och det kan ta lite tid. Jag fick med mig ett häfte och en liten receptbok om mat. Fick du det också?

Fajga: tänker på dig och skickar massor av tröstkramar!!

Världens Bästa Isabelle
  • Atira

Jeanette, jag fick också en receptbok. Hoppas I mår bra ikväll efter vaccinationen.

Fajga, vad skönt att din bror mådde lite bättre när du skrev ditt senaste inlägg. Hoppas antibiotikan gör att det stabiliserar sig.

I em har jag promenerat till Slottsskogen, fikat där på Villa bel Parc med en kompis och hennes två små barn. Sedan gick vi en jättelång runda i parken, bl a uppför branta backar till barnens zoo mm. Framåt kvällen kom hennes man och G till restaurang Mykonos också åt vi middag där. Hur mysigt som helst! Särskilt som det för en gångs skull var så fint väder.
    Här var det lugnt så jag antar att fler har passat på att vara ute idag.

Svar på tråden Från "PILF:ar --> MILF:ar"