• Svar på tråden Världens tjockaste barn
  • Vildblomman

okej, blandade totalt ihop dem... fick det lixom inte att stämma rikigt ihop filmsnutten och artiklarna

• Butterscotch

Har ingen myndighet tagit barnen ifrån föräldrarna? Det är ju för sjutton misshandel att låta barnen bli så överfeta!

• Trileia

Butterscotch: Nej men det måste du ju förstå att barnen är hungriga så föräldrarna gör ju en välgärning. Det är väl fullt normalt att äta 15 hamburgare om dagen?

• Lycaon pictus

Fan vad arg jag blir hur kan hon ha vårdnad om flickan, misshandel.

• Mirva

Rokka Jill skrev 2007-06-15 13:23:15 följande:

? Jag är så stolt. Jag får tårar i ögonen när jag ser hur fin hon är, säger mamman.FIN?!?!?! här det bara jag som ser hur huden hänger vid armarna?
    Ja, men flickan är ju fin. Klart att mamman är stolt nu när hennes dotter har en normalvikt och är glad.

Mamman verkar ju ha ett otroligt dåligt samvete för vad hon gjort och är lättad att det har gått så bra.
  • Mirva
    Butterscotch skrev 2007-06-15 16:10:05 följande:
    Har ingen myndighet tagit barnen ifrån föräldrarna? Det är ju för sjutton misshandel att låta barnen bli så överfeta!
    Men den ena flickans mamma förstår ju att hon gjort ett fruktansvärt misstag och har dåligt samvete för vad hon gjort. Då finns det ju ingen anledning att dottern blir omhändertagen.
  • Butterscotch

Mirva: jag menade inte att barnet skulle bli omhändertaget NU, men någon borde ju ha ingripit tidigare, när flickan började bli redigt överviktig - det är för mig helt obegripligt att det kunde gå så långt som det gick!

• Mirva
    Butterscotch skrev 2007-06-18 17:54:01 följande:
    Mirva: jag menade inte att barnet skulle bli omhändertaget NU, men någon borde ju ha ingripit tidigare, när flickan började bli redigt överviktig - det är för mig helt obegripligt att det kunde gå så långt som det gick!
    Ja, jag håller fullständigt med dig!
  • Mirva
    Butterscotch skrev 2007-06-18 17:54:01 följande:
    Ja, jag håller fullständigt med dig!
Svar på tråden Världens tjockaste barn