Du skall absolut under inga som helst omständigheter egentligen dricka alkohol i samband med SSRI preparat alltså Selektiva Serotonin Återupptags Hämmare det kan påverka din personlighet fruktansvärt mycket. Aggressions utbrott är väldigt vanligt vid blandning.
Biverkningar kan jag ej svara för eftersom jag aldrig ätit några men jag har däremot jobbat inom psykiatrin och en biverkning av SSRI preparat är viktuppgång för det mesta men beroende från person till person så kan även vikten minska.
Användning hos barn och ungdomar under 18 år
Fluoxetin BMM Pharma ska normalt inte användas vid behandling av barn och ungdomar under 18 år. Risken för biverkningar som självmordsförsök, självmordstankar och fientlighet (främst aggression, trots och ilska) är större hos patienter under 18 år, när de tar läkemedel av denna typ. Trots detta kan Fluoxetin BMM Pharma skrivas ut av läkare till patienter under 18 år, om läkaren anser att detta är lämpligt. Om du är under 18 år och vill diskutera varför du fått detta läkemedel, ska du vända dig till din läkare igen. Du ska också informera din läkare om du upptäcker något av ovan angivna symtom eller om de förvärras.
De långsiktiga effekterna på tillväxt, mognad och kognitiv och beteendemässig utveckling har ännu inte fastställts för barn och ungdomar under 18 år.