• Anonym (mamma)

Fluoxetin??

Nån med erfarenhet av Fluoxetin?
    Biverkningar? Vikt/aptit??
    Dricka alkohol under medicinering?

Gärna yngre med erfarenhet, då jag tänker på det med självmordsrisk bland yngre som äter den. Och varför är den risken högre bland unga som äter Fluoxetin ?

• Svar på tråden Fluoxetin??
  • Creep

Anonym(undrar): Jag åt fluoxetin när jag blev gravid. Min läkare på psyk som skrivit ut den sa att det var helt ok att fortsätta med. Läkaren på mödravården sa däremot att jag skulle sluta omedelbart, så har ingen aning.
    Hör dig för med läkaren som skrivit ut OCH på mvc.

• Anonym (mamma)

anonym undrar
    kolla på fass.se
    där står om sånt

• Anonym (undrar)

Creep
    Jo, läkaren som jag fick det utskrivet av sa ju att det var ok. men i papprena om medicinen stod ju att det kan finnas vissa chanser att barnet påverkas så man ska kolla med läkare..
    Han sa att det är störst risk att det händer något under de tre första månaderna (& jag är i sjätte)

Anonym (mamma) (Trådstartaren)
    Tack. ska kolla nu direkt..

• Anonym (Fluoxetin)

Japp jag har tagit det under ca 1 ½ års tid.

Blev manisk på att träna men det var iofs en rätt trevlig mani

Fick sedan kraftiga EP liknande anfall så då slutade jag.

De fungerade bra mot min depression och min håglöshet, jag blev som sagt motsatsen till håglös och jag vet en nära släkting till mig som endast är i balans när h*n tar fluoxetin.

• Anonym (Fluoxetin)

Just det, ang alkohol Hörde inget om det och festade rätt mycket ibland. Hade inga konstiga biverkningar.. fast..blev ju rejält bakis förstås. Kan man skylla det på medicinen?

Pga träningsmanin gick jag ju ner i vikt men det behövdes så jag kan inte se det som en biverkning.

Kramperna däremot var läskiga, men det var nog det enda negativa.

• Anonym

Hr ätit fluoxetin.. Tyckte itn dom hjälpte alls.. Blev bara tröttl hade ständig huvudvärk och gjorde yterligare tre självmordsdörsök..Nä.. usch och fy.. Gillar itne lyckopiller över huvudtaget, men det är ju jag.. ALla reagerar ju olika..

Men jag kanske inte gav dom tillräckligt med tid heller..

• Anonym

förresten, det var i samband med alkohol och fluoxertin jag utförde självmordsförsöken.. så antar att dem bara gör det sämre med alkohol.. Är 19 år förresten.

• Anonym (mamma)

hm, en som drack och inte märkte nåt. en som drack och gjorde självmordsförsök.
    hoppas i såfall att 'NN' tillhör den första gruppen, on h*n nu kommer att dricka.

men intressant med alla olika erfarenheter

• Anonym

men jag vet iofs itne om det var fluoxetin som gjorde att jag tog öpverdoser.. Blev på ngt sätt lttare att göra dte när man var berusad.. Lättare att fatta beslut.. Sen om fluoxetinet gjorde det eller ej vet jag tyvärr inte.. Men har hört och läst att man itne ska inta alkoholi samband med blal. fluoxetin.

• Anonym (mamma)

Anonym
    det står inget i fass om just alkohol när man äter Fluoxetin.
    det blev jag lite förvånad över faktiskt.

Svar på tråden Fluoxetin??