Anonym (V) skrev 2007-06-15 01:30:55 följande:
Fontex är dyrare än fluoxetin så har man inte särskilda skäl ha just fontex (vilket jag haft) får man fluoxetin.Någon skrev varför inte be om Zoloft istället. Eftersom fontex och Zoloft är de två mediciner jag själv ätit kan jag säga att jag tycker fontex är en kanonmedicin om man jämför med zoloft som enligt mig var skit och inte hjälpte ett dugg. Dock är det så klart väldigt individuellt och jag åt heller inte dessa mediciner mot depression utan OCD.Har liksom någon annan druckigt mycket ett flertal ggr då jag ätit medicin och det har inte varit lyckat men å andra sidan har jag haft liknande problem med alkohol annars också så vet faktiskt inte hur mycket som beror på medicinen. Psychobilly, har du provat andra mediciner innan och de inte fungerat eller hur kom det sig du fick forsätta med fontex under graviditeten? de flesta läkare brukar annars säga man ska byta till zoloft eller cipramil.
Jag tycker folk som skriver som har ätit olika SSRI preparat i den här tråden inte verkar ha någon större koll på att alla mediciner fungerar olika från person till person, jag vet ett flertal människor som har blivit hjälpa av zoloft och varit nöjda med medicineringen. Jag vet dessutom flera som har varit nöjda med andra mediciner.
All medicinering fungerar individuellt måste ni förstå.