• Eisa

Vad tycker du om Per Gessles nya låt "En händig man"?

????

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Per Gessles nya låt "En händig man"?
  • Maggis
    Climbingupthewalls skrev 2007-06-30 23:44:11 följande:
    Problemet som jag ser det är ju just att Gössle inte har någonting som går att göra nåt bra av. Att han ändå gett sig på en karriär som artist är ju hans fel och därför tar jag ut det på honom. Vem ska jag annars ta ut det på? Kungen?
    Tycker du resonerar väldigt märkligt.
    Ta ut det på skivköparna istället som givit honom hans karriär om du alls måste ta ut det på någon. Man kan inte sälja skivor om ingen köper.

Det du skriver gör mig ännu mer övertygad om att det är ren och skär avundsjuka och missunsamhet som talar. Jantelag. Blä för det.
    //Maggis
  • Y O D A

Gessle är alltid pinsamt dålig - sista singeln är verkligen urkass.
    Jag undrar ofta vad det är för sort människor som köper hans "musik" - samma folk som köper Uggla kanske?

• Kristin24

låter som allt hans andra skit...tjatigt...men hör väl sommaren till

Go och glad Kexchoklad
  • Trynträ

Jag köper alla hans skivor men jag har bara en Uggla skiva.

Y O D A skrev 2007-07-01 11:49:25 följande:

Gessle är alltid pinsamt dålig - sista singeln är verkligen urkass. Jag undrar ofta vad det är för sort människor som köper hans "musik" - samma folk som köper Uggla kanske?
  • Y O D A
    Trynträ skrev 2007-07-01 12:02:41 följande:
    Jag köper alla hans skivor men jag har bara en Uggla skiva. Y O D A skrev 2007-07-01 11:49:25 följande:
    hehe min teori håller
  • Climbingupthewalls
    Maggis skrev 2007-07-01 11:45:15 följande:
    Tycker du resonerar väldigt märkligt.Ta ut det på skivköparna istället som givit honom hans karriär om du alls måste ta ut det på någon. Man kan inte sälja skivor om ingen köper.Det du skriver gör mig ännu mer övertygad om att det är ren och skär avundsjuka och missunsamhet som talar. Jantelag. Blä för det.
    Självklart dumförklarar jag också de som köper hans musik, men det är ju trots allt han som sätter sig ner och skriver dyngan.
    Och du: Avundsjuk? Tillåt mig småle...
    Skulle kunna skriva en lista i storlek med en telefonkatalog på folk jag är mer avundsjuk på. Folk med talang.
  • Trynträ

Climbingupthewalls: Jag väntar med spänning på vad du gillar för artister?

Lite skumt att Gyllene Tider sålde ut Ulllevi när låtskaparen saknar talang. Eller så hade de bara tur... Folk gick kanske dit för att vara snälla. Hmm...

• Maggis

Climbingupthewalls;

Du får gärna småle; hur mycket du vill. Och dumförklara med.
    Faktum är i alla fall att han säljer så uppenbarligen finns det vanligt "dumt" folk som gillar hans musik och då gör han helt rätt som fortsätter leverera. Oavsett vad människor med extremt pretentiös syn på vad som bör tilltala folk tycker. Smaken är olika, så enkelt är det.

//Maggis
  • Climbingupthewalls

Nu är vi väl gravt off topic här men visst kan jag tala om vad jag lyssnar på:

Radiohead, Thom Yorke, Anna, Placebo,The Strokes, The Hives, Pixies, Salt, K's Choice, Bob Hund, Jozé Gonzales, Massive Attack, The Motorhomes, The Plan, Portishead, Belle & Sebastian,Johnny Cash, Air, The Breeders, Nick Cave, The Cure, Faithless, Garbage, Hole, Jay-Jay Johanson, Frida Hyvönen, Timo Räisänen, Röyksopp, The White Stripes,Yvonne, Jenny Wilson, The Smiths, Starsailor, The Soundtrack of Our Lives, Mando Diao, Aimee Mann, Metallica, New Order, Depeche Mode, Morrisey, 22 Pistepirkko, Nirvana, Eels, Adioslave, Beck,Bernard Butler, Ron Sexsmith,Radio Dept,Chris Isaak, Echo & The Bunnymen, Elbow, The Verve, Selfish, Smashing Pumpkins, Stiltskin, Stone Temple Pilots, Muse, Moses, Levellers, The Knife, James, Granada, Gnarls Barkley, Franz Ferdinand, Elliot Smith och så skulle jag nog inte överleva av en regelbunden dos av Kent och Moneybrother.

Frågor på det?

Svar på tråden Vad tycker du om Per Gessles nya låt "En händig man"?