• Eisa

Vad tycker du om Per Gessles nya låt "En händig man"?

????

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Per Gessles nya låt "En händig man"?
  • Severus

Har lite svårt för musik som låter som om den riktar sig till en förskoleklass....

• Maggis
    a halleluja moment skrev 2007-06-30 22:50:59 följande:
    avis???ehhm avis på vad??på att han INTE är ngt musikgeni?på att han kör samma melodi,schanger i alla låtar,för den slog ju förra ggn så då lär den slå denna ggn med??meritlista?ehhm vilken meritlista då?på repetioner?upprepningar??mnja avis?nä inte direkt.Skulle inte vilja vara ngn som inte är omtyckt av så många...
    Skivköparna tycker uppenbarligen annorlunda än du, tror du inte? De verkar inte bry sig särskilt mycket om att han inte är något musikgeni (vilket inte är något kriterium för att vara framgångsrik, vad jag vet). 

Nej, man kan inte gilla alla men att göra sig löjlig över någon som bevisligen sålt massor och blivit miljonär på det är antingen grundat på avundsjuka eller irritation över att man själv inte kom på idén att göra detsamma. Fast, det kanske är samma sak...?Fundersam

Personligen så tycker jag det är kul för honom att han gör något han gillar och dessutom tjänar bra på det. Skivan undviker jag att köpa och hör jag honom på radion så stänger jag av. Lätt som en plätt.
    //Maggis
  • Climbingupthewalls
    Maggis skrev 2007-06-30 22:46:42 följande:
    Hans meritlista talar väl för sig själv, kan jag tycka. Och den är ju betydligt mer omfattande än många andras.Är inte heller särskilt het på Gessle men ni som kräks på honom är troligen bara avis. Det är ju fördjävligt att någon har framgång utomlands på sådana petitesser som en lättlyssnad låt, hmm?
    Fördjävligt är bara förnamnet.
  • wendytime
    Maggis skrev 2007-06-30 22:58:50 följande:
    Nej, man kan inte gilla alla men att göra sig löjlig över någon som bevisligen sålt massor och blivit miljonär på det är antingen grundat på avundsjuka eller irritation över att man själv inte kom på idén att göra detsamma. Fast, det kanske är samma sak...?
    Eller, så beror det helt enkelt på att man absolut inte gillar musiken han gör, och känner för att kräkas när man hör skiten på radion?
  • a halleluja moment

wendytime...

"haaaalllääälujaaa,präääis dää lård"

Himmeln har blivit en ängel rikare...men vi har blivit en älskling fattigare...ta vara på varandra
  • wendytime

a halleluja moment skrev 2007-06-30 23:08:25 följande:

wendytime..."haaaalllääälujaaa,präääis dää lård"
    vill du se mig död, är det det du är ute efter?
    isåfall är det bara att fortsätta

(jag har varit en smula OT hela tiden, jag vet)

• Maggis
    wendytime skrev 2007-06-30 23:01:05 följande:
    Eller, så beror det helt enkelt på att man absolut inte gillar musiken han gör, och känner för att kräkas när man hör skiten på radion?
    Tja, jag vet inte.
    Finns mycket jag inte gillar heller men så är det ju med alla. Gillar man inte musiken, stänger man av. Svårare än så är det faktiskt inte.

Att sitta och bli upprörd över att han sålt bra och förminska det bara för att man inte gillar hans musik, är en smula överdrivet. Oavsett vad jag tycker så har han haft framgångar av sällan skådat slag om man utgår från svensk musikhistoria. Det är väl inget att hymla om? Varför har folk behov av att göra ner det? Varför skäms man för att vara svensk för att han sålt utomlands? Det fattar inte jag.
    //Maggis
  • a halleluja moment
    wendytime skrev 2007-06-30 23:13:11 följande:
    a halleluja moment skrev 2007-06-30 23:08:25 följande: vill du se mig död, är det det du är ute efter?isåfall är det bara att fortsätta (jag har varit en smula OT hela tiden, jag vet)
    nej då jag håller med dig till 120%
    Maggis skrev 2007-06-30 23:14:48 följande:
    Tja, jag vet inte.Finns mycket jag inte gillar heller men så är det ju med alla. Gillar man inte musiken, stänger man av. Svårare än så är det faktiskt inte.Att sitta och bli upprörd över att han sålt bra och förminska det bara för att man inte gillar hans musik, är en smula överdrivet. Oavsett vad jag tycker så har han haft framgångar av sällan skådat slag om man utgår från svensk musikhistoria. Det är väl inget att hymla om? Varför har folk behov av att göra ner det? Varför skäms man för att vara svensk för att han sålt utomlands? Det fattar inte jag.
    ingen sitter och kokar över pga att han sålt bra.Vi kokar över pga att han inte är bra!enkelt.

sen stänga av ,lyssnar man på radion så lär man få springa å stänga av dygnet runt
    Himmeln har blivit en ängel rikare...men vi har blivit en älskling fattigare...ta vara på varandra
  • Maggis
    a halleluja moment skrev 2007-06-30 23:17:12 följande:
    ingen sitter och kokar över pga att han sålt bra.Vi kokar över pga att han inte är bra!enkelt.sen stänga av ,lyssnar man på radion så lär man få springa å stänga av dygnet runt
    Jo, jag vet. Jag byter kanal med jämna mellanrum själv.

Men ändå. Varför ens koka över att han inte är bra? Då blir det ett jäkla massa kokande eftersom det finns en uppsjö av artister som inte är bra. Och när man påstår att man skäms för att vara svensk när det handlar om att hans musik spelas i andra länder så blir det lite överdrivet. Skämmas får han väl i så fall göra själv.
    //Maggis
Svar på tråden Vad tycker du om Per Gessles nya låt "En händig man"?