• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • lokisse

jo väpnarluva var min dröm mormor stickade en rasa till mig men jag var tvungen att ha mössa under pa dagis ur snyggt!!

• Snarkofagen

Men jisses, vilket SKIT vi barn fick se på 70-talet! Kolla in en ung Margareta Krook, Ernst-Hugo Järegård, Claire Wikholm och nån annan skägglurk när de lär oss hur vi tillverkar ett musikinstrument och hur vi kan känna gemenskap med en överrock.

Man undrar ju vilka konstiga svampar de här personerna petat i sig innan kameran gick igång...

• miniminja

Snarkofagen *asg*
    Vad sjuuuuukt dåligt och utflippat.

• Cateye

Ang. länken Sanrkofagen lagt in:

Jisses Anåda! Vad är detta???*hahahahaha*Det var det värsta jag sett på länge..Claire Wikholm som låter sååååå "pedagogisk" och talar såååå till oss som var barn.Voine!!*fortsätter skratta*

Som sagt:Vad var det vi fick itutat i oss som små?Inte konstigt är vi 60-talister är som vi är

• Hellen68

Härligt klipp Snarkofagen... Men får erkänna att jag inte kommer ihåg... Mönstrena på deras kläder känner jag däremot igen

• Skogsflikkan

Jag kom att tänka på den gamla serietidningen BOBBO... eller vad han hette.. han bodde iaf i skogen, och var kompis med gnuttarna... tror jag de kallades... nån som minns??

Minns även att när man drack kaffe så gjorde man det oftast ur en kopp med ett fat.. istället som för nu.. nu dricker man sällan vanligt kaffe.. och gör man det så dricker man oftast ur en mugg...

Kommer jag på nåt mer... hmmm *funderar*
    just ja.. blöjor med snibb...

Nintendo 8 bitars.. med super mario...

Televinken...gamla hederliga Björnes Magasin, Farbror Joakim som gick när det var disneytimmen... Lilla Sportspegeln med tom och jerry...

Nu tror jag inte att jag kommer på mer...

• Skogsflikkan

Jo.. en sak till kom jag på.. manicklar... såna där små plastdetaljer, som man kunde haka i varandra.. å så bytte man med varandra.. eller tävlade om dem... Fanns S minns jag.. å döskallar... å efter ett tag så kom de nåt som visst kallades för gammeldags manicklar...

• Hellen68

Skogflikkan: Jag har massor av dom där smååååå kopparna med fat... Arvegods Har inte använt dom sedan jag hade besök av prästen innan ett dop typ 1994
    Varför spara egentligen?
    Jag dricker inte ens kaffe och har aldrig gjort...

Blöjor med snibb använde jag till min första son, alltiett blöjorna var så fasligt dyra och det fanns bara Pampers i pappkartong. T-blöjan med randiga resårbyxor

Men kläderna är npg det jag minns mest utav...
    Skinnjackor pilot modell av märket Petroff
    Åhhh... Seglarkavaj med guldknappar... Röda och blå tror jag bara att det fanns. Fy vale....
    Ski-pants... Höga stövlar till knäna... 20 minus ute och inga långkalsonger
    Ja man var ung då!

• Skogsflikkan

Hellen68
    Tänk vad mycket fint det fanns... Minns att min mamma var totalt insnöad på skinnjackor... hon tyckte att nästan alla var fina.. hihihi.. Nu har hon gjort sig av med de flesta, hon har väl kommit på att de inte är så fina längre ;).
    Jag kom att tänka på de där seglarskorna som fanns.. som var så populära ett tag... Hade inga själv, men jag hade flera kompisar som hade.

Svar på tråden Saker vi minns!