• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • LindizJ

hahahaha...!
    vilken underbar tråd..!

Cavatine skrev 2007-07-07 09:50:14 följande:
    LindizJJaa! Jag har sökt som en tok på youtube för att hitta henne! Jag trodde ett tag att det var hon som var barnprogrammet, när hon ramlat ner o kommit upp så gick jag och lekte igen!
  • Cavatine

En annan sak jag letat länge efter är Mats och Marie, tecknad film som var med i Björnes ibland. Jag minns inte så mycket mer än introt där det var MAts, Marie och deras hund som gjorde en massa olika saker och i bakgrunden ändrades årstiderna hela tiden. Om Mats tog emot en boll när det var sommar så frös hans rörelse så när det blev höst och han började istället plocka ner äpplen från ett träd. Marie räfsade löv och när det blev vinter så tog hon räfsan o satte i snögubben.

...låter det bekant för någon?

"..här är Mats och här Mariiiie"

• LindizJ

nej...känner inte igen det faktiskt....hmmm!

Cavatine skrev 2007-07-07 10:06:48 följande:
    En annan sak jag letat länge efter är Mats och Marie, tecknad film som var med i Björnes ibland. Jag minns inte så mycket mer än introt där det var MAts, Marie och deras hund som gjorde en massa olika saker och i bakgrunden ändrades årstiderna hela tiden. Om Mats tog emot en boll när det var sommar så frös hans rörelse så när det blev höst och han började istället plocka ner äpplen från ett träd. Marie räfsade löv och när det blev vinter så tog hon räfsan o satte i snögubben. ...låter det bekant för någon? "..här är Mats och här Mariiiie"
  • Gul13

Kom och tänka på den bra serien "Hemliga armen". Alltså originalet och den löjliga tramsversionen "´emliga armen".
    Undrar varför den aldrig visats i repris?

• LindizJ

Cavatine skrev 2007-07-07 10:06:48 följande:
    En annan sak jag letat länge efter är Mats och Marie, tecknad film som var med i Björnes ibland. Jag minns inte så mycket mer än introt där det var MAts, Marie och deras hund som gjorde en massa olika saker och i bakgrunden ändrades årstiderna hela tiden. Om Mats tog emot en boll när det var sommar så frös hans rörelse så när det blev höst och han började istället plocka ner äpplen från ett träd. Marie räfsade löv och när det blev vinter så tog hon räfsan o satte i snögubben. ...låter det bekant för någon? "..här är Mats och här Mariiiie"
  • Cavatine

Han som spelade René i "'allå 'allå, 'emliga armén" dog väl i en storm av att ett träd blåste över hans bil, om jag inte minms fel...

• LindizJ

hittade nåt här!
    fast jag hade för mig att det var annorlunda men det var det nog inte

Cavatine skrev 2007-07-07 09:50:14 följande:
    LindizJJaa! Jag har sökt som en tok på youtube för att hitta henne! Jag trodde ett tag att det var hon som var barnprogrammet, när hon ramlat ner o kommit upp så gick jag och lekte igen!
Svar på tråden Saker vi minns!