• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • thomsen

Jag minns att jag fick (eller kanske köpte själv) en sorts lera, som låg i en liten ask. Denna lera kunde man forma till en boll, som sedan studsade. När man sedan la ner lerbollen i asken flöt den ut igen och blev platt. Minns också att mamma blev helt galen när jag råkade få lite sån lera på vår "fina", ljusa heltäckningsmatta och givetvis gick det inte att få bort. Alla hade för övrigt heltäckningsmatta då.

Mamma uppskattade inte heller de där klibbiga spindlarna, som man kunde kasta på fönster och väggar och som sedan klättrade neråt. Gegget som gjorde att de stannade kvar lämnade nämligen fula fläckar på de storblommiga tapeterna och fönsterna blev tydligen ganska omöjliga att få rena...

• thomsen

Kom på en annan sak när jag läste igenom tråden. Någon undrade varför man alltid fick utflyktssaften i sirapsflaska. Inte så konstigt. All dricka var förpackad i glasflaskor. Antingen fick man med sig en Tupperwaresak eller sirapsflaskan, för de gick inte sönder på utflykten... om man nu inte hade med sig varm chokladmjölk i en termos som givetvis gick sönder i ryggsäcken.

• Minimum
    thomsen skrev 2007-08-10 04:57:48 följande:
    om man nu inte hade med sig varm chokladmjölk i en termos som givetvis gick sönder i ryggsäcken.
    Och efterlämnade en mindre trevlig hög med glasskärvor i chokladen... Plastig var den på utsidan termosen, med nått motiv (i alla fall när man var ganska liten typ på lekis) ochså var det glas innuti!
  • RiaRa
    MiAmor skrev 2007-08-10 09:49:15 följande:
    trekantig festis
    Skolutflykter med obligatorisk iskall (halvfrusen) renklämma. (uäck)

skogsmulle (kolikokk)
    skogsströvarna: strövargodis på stormköket. (strövargodis; smält smör, strösocker och havregryn)
    skridskoskola: lurviga vita överdrag till skridskorna, iskalla kvällar på naturfrysta bandyisar, avslutning med snö och "skridskovalsen.

grilla pinnbröd och korv
  • Believe In Faith

Ts här....
    haha...sitter här å asgarvar ...shit va kul att minnas igen...
    har nu uppdaterat nostaligi mappen i mitt bildgalleri

Välkommen in å glutta

ღ Amor Vincit Omnia ღ
  • thomsen

Åh, snubblade över ett klipp på youtube. Minns ni att svt hade 10 minuters "Vykortet eller hälsa dem där hemma"? Här kommer i allafall ett av vykorten...

• Tristanya

CarpeDiem74 -- kollade in din nostalgi mapp i ditt galleri! även om jag är född -86 så minns jag så himmla mycket av dom sakerna! shit vilken nostalgitripp! finns ju massor som man aldrig tänker på att det faktist har funnits! helt otroligt!

Svar på tråden Saker vi minns!