• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • smulan 75

Hade oxå självlysande gummiarmband i neonfärger hade oxå självlysande smink o glitter på lågstadiediscon minns torgvantarna i spets o de fyrkantiga termosarma hade med dockan med jordgubbshår ngn som minns henne?

• smulan 75

vad hette dom manicker/plastbitar som var i olika motiv tex s,b osv som man bytade o gjorde som en lång kedja? minns oxå luktsuddis o kinaskorna i sammet o indianmocasinerna med småpärlor på

• Glimmerfall
    Giron72 skrev 2007-06-20 09:58:25 följande:
    Hade rubiks kub men även en lång maskliknande grej som man kunde vinkla ihop till en boll.

Denna du menar?
    ~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • smulan 75

Min gymnastikdräkt på gympan i rosa med volang o benvärmare o sockiplast allt i rosa förstås

• Glimmerfall

Nu är jag helt såld på denna tråden! Åh vad underbart!

Minns Jane Hellen Shampoo. Jag gillade dock mest den gröna!

~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • Coursell
    Både maskkuben som man kunde göra boll utav och Maniklar som man trädde ihop till långa rep, har min svärmor plockat fram till mina barn nu. Tycker de är skitkul.
    Vet inte om nån har sagt det, men minns det solkepsarna med färgad plast där fram och det stod typ, jag är bäst eller dyl på dem?
  • Två Kottar

Minns oxå en larv med två ögon av nå´t mjukt material som satt fast i en lång fisketråd i "nosen". Man lät den slingra sig mellan fingrarna och den såg liksom levande ut då.

• Kay T

Såna där mjukisbrallor med hällor under fötterna, och typ jeans med insydda revärer i sidorna.
    Avtagbara axelkuddar, som man kunde flytta mellan sina olika tröjor.

• Giron72

Skipants, hade cerisa och så satteman hällorna under sulan på pumpsen...snyggt
    Kay T skrev 2007-06-20 10:08:55 följande:

Såna där mjukisbrallor med hällor under fötterna, och typ jeans med insydda revärer i sidorna.Avtagbara axelkuddar, som man kunde flytta mellan sina olika tröjor.
Svar på tråden Saker vi minns!